Η κινεζική CATL παρουσίασε μια νέα λύση αποθήκευσης ενέργειας με στόχο να αντιμετωπίσει τις διακοπές ρεύματος, όπως αυτή που έπληξε πρόσφατα την Ισπανία.
Σε μια περίοδο όπου η ενεργειακή αστάθεια παραμένει ψηλά στην ευρωπαϊκή ατζέντα, η CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) έρχεται με μια καινοτομία στον τομέα των μεγάλων μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας. Το νέο σύστημα, που ονομάζεται TENER Stack, ανήκει στην κατηγορία BESS (Battery Energy Storage System) και προορίζεται για χρήση σε σταθμούς ή βιομηχανικές εγκαταστάσεις που χρειάζονται μαζική αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας.
Η CATL δηλώνει ότι το TENER Stack έχει δυνατότητα αποθήκευσης 9 MWh, ποσότητα που αντιστοιχεί στην ταυτόχρονη φόρτιση 150 ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή την κάλυψη των αναγκών ενός μέσου γερμανικού σπιτιού για έξι χρόνια. Σε σχέση με τα υπάρχοντα συστήματα αποθήκευσης ανά κοντέινερ 6 μέτρων, η νέα λύση προσφέρει 50% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα.
Η τεχνολογία βασίζεται σε στοιχεία μπαταριών LFP (λιθίου-φωσφόρου-σιδήρου), γνωστά για τη σταθερότητα και την ασφάλειά τους. Η CATL έχει ενσωματώσει επιπλέον μέτρα ασφαλείας, όπως αισθητήρες αερίων με 40% μεγαλύτερη ευαισθησία, σύστημα πυρόσβεσης που δρα 35% ταχύτερα, τριπλό θερμομονωτικό στρώμα και ειδικό θερμικό σύστημα με αερόψυξη για τον περιορισμό της θερμικής ακτινοβολίας.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του συστήματος είναι η «μηδενική υποβάθμιση» για πέντε χρόνια χρήσης. Αυτό σημαίνει ότι η απόδοση της μπαταρίας παραμένει σταθερή χωρίς απώλειες, κάτι σπάνιο για αντίστοιχες τεχνολογίες. Επιπλέον, η κατασκευή της είναι σχεδιασμένη ώστε να αντέχει σε σεισμούς μέχρι και 9 ρίχτερ, καθώς και σε κυκλώνες κατηγορίας 5.
Η TENER Stack έχει σχεδιαστεί με βάση τη λογική του «δύο σε ένα», ώστε να μεταφέρεται εύκολα ως φορτίο κάτω από το όριο των 36 τόνων, που είναι η ανώτατη επιτρεπόμενη τιμή σε πολλές χώρες. Αυτό μειώνει το κόστος μεταφοράς κατά 35% και επιτρέπει τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς στο 99% των αγορών παγκοσμίως.
Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του προϊόντος, η CATL επικεντρώθηκε και στην αποδοτικότητα της κατασκευής. Η νέα πλατφόρμα επιτυγχάνει 45% καλύτερη εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου, 50% υψηλότερη προβλεπόμενη ενεργειακή πυκνότητα, 40% βελτίωση στην αποδοτικότητα χρήσης εδάφους και 20% μείωση στο συνολικό κόστος κατασκευής ενός σταθμού μεγάλης κλίμακας.
Η λύση αυτή έρχεται να καλύψει μια ανάγκη που αναδείχθηκε έντονα από την πρόσφατη διακοπή ρεύματος στην Ισπανία, και συνολικά εντάσσεται στην προσπάθεια ενεργειακής ανεξαρτησίας μέσω ανανεώσιμων πηγών και αξιόπιστων μέσων αποθήκευσης.