Η Skoda μπαίνει στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV επιδόσεων, αλλά τα Enyaq RS και Coupé RS δεν μπορούν να σταθούν απέναντι στις πιο δυναμικές προτάσεις από Κορέα και ΗΠΑ.
Με τις νέες εκδόσεις RS των Enyaq και Enyaq Coupé, η Skoda επιχειρεί να προσθέσει σπορ χαρακτήρα στη γνωστή ηλεκτρική της πλατφόρμα. Αν και οι επιδόσεις των 340 ίππων και η αυτονομία έως 568 χιλιόμετρα ακούγονται θελκτικές, στην πράξη το αποτέλεσμα δεν φτάνει τα επίπεδα των κορυφαίων εκπροσώπων της κατηγορίας: Hyundai Ioniq 5 N και Ford Mustang Mach-E GT.
Το Hyundai Ioniq 5 N είναι ξεκάθαρα το πιο ακραίο και οδηγοκεντρικό από τα τρία. Με 650 ίππους, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα, πλήρως ρυθμιζόμενο σύστημα κίνησης και τεχνολογίες εμπνευσμένες από motorsport, αποτελεί τη νούμερο ένα επιλογή για όποιον αναζητά καθαρές επιδόσεις.
Παρότι η αυτονομία περιορίζεται στα 448 χλμ., υποστηρίζει υπερταχεία φόρτιση έως 350 kW, που του επιτρέπει να φορτίζει 10–80% σε λιγότερο από 20 λεπτά. Το Ioniq 5 N δεν είναι SUV με σπορ χαρακτήρα – είναι σπορ αυτοκίνητο με μορφή SUV.
Το Ford Mustang Mach-E GT προσφέρει πιο παραδοσιακή προσέγγιση, αλλά με επίσης εντυπωσιακά αποτελέσματα. Διαθέτει 487 ίππους και 860 Nm, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα, ενώ η αυτονομία φτάνει τα 500 χλμ. και η ταχεία φόρτιση περιορίζεται στα 150 kW. Το μοντέλο της Ford διατηρεί την πρακτικότητα ενός SUV αλλά με ισχυρή ταυτότητα GT, προσφέροντας και σπορ εμπειρία και άνεση.
Το Skoda Enyaq RS μένει πίσω σχεδόν σε κάθε τομέα. Με 340 ίππους, 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, δεν μπορεί να σταθεί απέναντι στους δύο ανταγωνιστές σε απόδοση. Αν και διαθέτει μεγαλύτερη αυτονομία (έως 568 χλμ.) και καλύτερη αεροδυναμική, αυτό δεν αρκεί για να καλύψει το κενό σε δύναμη και αίσθηση οδήγησης. Η μέγιστη φόρτιση στα 185 kW είναι στα υπέρ, αλλά η συνολική προσέγγιση παραμένει πιο «οικογενειακή» και λιγότερο σπορ.
Η Skoda δείχνει να προσανατολίζεται σε ένα κοινό που αναζητά κυρίως εμφάνιση RS και πρακτικότητα, όχι πραγματική οδηγική απόλαυση. Για όσους θέλουν κάτι παραπάνω από ένα ηλεκτρικό SUV με γρήγορη επιτάχυνση, οι επιλογές από τη Hyundai και τη Ford είναι σαφώς πληρέστερες και πιο οδηγοκεντρικές.