Η νέα φίρμα Bovensiepen παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο σε συνεργασία με την ιταλική Zagato, βασισμένο σε μηχανικά μέρη της BMW M4, με σχεδιασμό που αποφεύγει τις κλασικές φόρμες του Μονάχου.
Η μετάβαση της Alpina σε ιδιοκτησία της BMW φαίνεται πως άνοιξε τον δρόμο για ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της οικογένειας Bovensiepen. Οι αδελφοί Andreas και Florian αποφάσισαν να συνεχίσουν τη δική τους πορεία, δημιουργώντας τη Bovensiepen ως ανεξάρτητη εταιρεία.
Πρώτο δείγμα γραφής είναι ένα εντυπωσιακό Gran Turismo, το οποίο παρουσιάστηκε στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este και φέρει την υπογραφή της Zagato.
Το αμάξωμα του διθέσιου κουπέ είναι φτιαγμένο εξολοκλήρου από ανθρακονήματα και έχει μήκος 4,94 μέτρα, υποδεικνύοντας πως η βάση του δεν είναι άλλη από τη Σειρά 8 και όχι τη μικρότερη Σειρά 4. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε στο «χέρι», στις εγκαταστάσεις της Bovensiepen στο Buchloe, με την διαδικασία συναρμολόγησης να ξεπερνά τις 250 ώρες.
Εμφανισιακά, το μοντέλο θυμίζει τις Σειρές 4 και 8 της BMW, ωστόσο ξεχωρίζει αμέσως χάρη στην απουσία της χαρακτηριστικής μάσκας με τα «νεφρά». Αντ’ αυτού, ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν Peugeot, υπάρχει μια μαύρη μεταλλική γρίλια σε σχήμα που φέρνει στον νου στόμα κλόουν, προσδίδοντας μια ιδιαίτερη αισθητική.
Στο τεχνικό σκέλος, κάτω από το μακρύ καπό βρίσκεται ο τρίλιτρος εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας με δύο τούρμπο (S58), γνωστός από την BMW M4, σε εκδοχή με 611 ίππους και 700 Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ανακοινώνεται στα 3,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 300 km/h.
Το πλαίσιο συνδυάζεται με ρυθμιζόμενη ανάρτηση Bilstein τριών ρυθμίσεων (Comfort, Sport και Sport Plus), ενώ οι 20άρες σφυρήλατες ζάντες με επεξεργασμένες ακτίνες παραπέμπουν έμμεσα στις κλασικές ζάντες της Alpina. Το σύστημα εξάτμισης από τιτάνιο εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Akrapovič και προσφέρει μείωση βάρους κατά περίπου 22 κιλά.
Το συνολικό βάρος του μοντέλου, χωρίς οδηγό, φτάνει τα 1.875 κιλά – τιμή υψηλότερη ακόμη και από αυτή του BMW 840i, παρότι η Bovensiepen χρησιμοποιεί ανθρακονήματα για το μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό, η εξατομίκευση φτάνει σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο. Το δέρμα Lavalina προσφέρεται σε 16 βασικούς χρωματισμούς ή σε ειδικές αποχρώσεις μέσω του προγράμματος Bespoke. Οι ταπετσαρίες καλύπτουν σχεδόν κάθε επιφάνεια, με την διαδικασία να απαιτεί περισσότερες από 130 ώρες χειροποίητης εργασίας.
Διατίθενται επίσης επιλογές Alcantara σε 45 αποχρώσεις, ενώ υπάρχουν και δυνατότητες για χαραγμένα ή κεντημένα μοτίβα. Κάθε αυτοκίνητο παραδίδεται με αλουμινένια paddles αλλαγής σχέσεων, χειροραμμένο τιμόνι και εξατομικευμένη πινακίδα παραγωγής.
Η νέα φίρμα διαθέτει δικό της λογότυπο, στο οποίο κυριαρχούν δύο πλάτες «B» – αναφορά στα αρχικά του ονόματος Bovensiepen. Το σχήμα και οι χρωματισμοί παραπέμπουν διακριτικά τόσο στο σήμα της BMW όσο και σε αυτό της Alpina.
Η έναρξη παραγωγής του πρώτου μοντέλου Bovensiepen έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του δεύτερου τριμήνου του 2026. Περισσότερες πληροφορίες για την τιμή και την παραγωγή θα δοθούν στο τέταρτο τρίμηνο του 2025, ωστόσο θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το κόστος θα ξεπερνά κατά πολύ τα 225.000 ευρώ – τιμή εκκίνησης της Alpina B8 GT.
Η ιστορία της Alpina ξεκινά το 1965 με την ίδρυσή της από τον Burkard Bovensiepen. Από το 1978 και έπειτα, η εταιρεία λειτουργούσε ως κατασκευάστρια αυτοκινήτων, με παραγωγή που γινόταν σε συνεργασία με τη BMW.
Η πώληση των δικαιωμάτων της μάρκας Alpina στην BMW έγινε γνωστή το 2022 και η παραγωγή των υφιστάμενων μοντέλων θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2025. Η συντήρηση και υποστήριξη των παλαιών μοντέλων, καθώς και ο τομέας του εμπορίου κρασιού, παραμένουν υπό την ευθύνη της οικογένειας Bovensiepen.
Η ίδρυση της Bovensiepen ως νέας μάρκας σηματοδοτεί την επιστροφή της οικογένειας στην εξέλιξη και κατασκευή αυτοκινήτων, με έμφαση στην ποιότητα, την τεχνογνωσία και την αισθητική.
Όπως τονίζουν οι αδελφοί Bovensiepen, όλα τα στάδια –από τον σχεδιασμό μέχρι και την τελική συναρμολόγηση– γίνονται με το χέρι, στις ίδιες εγκαταστάσεις του Buchloe. Και η παρουσία του πρώτου τους μοντέλου σε μια διοργάνωση όπως το Concorso d’Eleganza Villa d’Este είναι μια ξεκάθαρη ένδειξη πως η BMW συνεχίζει να στηρίζει αυτό το νέο ξεκίνημα.