NEA

Πτώση 1,2% στις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ε.Ε.

Μικρή υποχώρηση κατέγραψαν οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2025, σημειώνοντας πτώση 1,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Παρ’ όλα αυτά, τον Απρίλιο παρατηρήθηκε μια ελαφρά ανάκαμψη, με αύξηση 1,3% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2024, δείγμα σταθεροποίησης εν μέσω αβέβαιης παγκόσμιας οικονομικής συγκυρίας.

Τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, με τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) να φτάνουν σε μερίδιο αγοράς 15,3% το πρώτο τετράμηνο, σημαντική άνοδος από το 12% την ίδια περίοδο του 2024, αλλά ακόμη χαμηλότερα από τις προσδοκίες. Την ίδια ώρα, τα υβριδικά εξακολουθούν να είναι η πρώτη επιλογή των αγοραστών στην Ε.Ε., καλύπτοντας πλέον το 35,3% της αγοράς.

Οι ταξινομήσεις νέων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 26,4%, φτάνοντας τις 558.262 μονάδες μέχρι τα τέλη Απριλίου. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές – Γερμανία (+42,8%), Βέλγιο (+31,3%) και Ολλανδία (+6,4%) – κατέγραψαν σημαντική άνοδο, με τη Γαλλία να κινείται αντίθετα, σημειώνοντας μείωση 4,4%, παρά την επιμέρους ανάκαμψη που παρατηρήθηκε τον Απρίλιο.

Στο ίδιο διάστημα, οι ταξινομήσεις υβριδικών ανέβηκαν κατά 20,8%, με 1.285.486 μονάδες και δυναμικές αυξήσεις στις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+44,9%), Ισπανία (+35,8%), Ιταλία (+15%) και Γερμανία (+11%).

Τα plug-in υβριδικά κατέγραψαν άνοδο 7,8% φτάνοντας τις 287.850 μονάδες. Η αύξηση αυτή στηρίχθηκε κυρίως από την ισχυρή επίδοση σε Γερμανία (+46,6%) και Ισπανία (+42,8%). Ως αποτέλεσμα, το μερίδιό τους ενισχύθηκε σε 7,9%, έναντι 7,2% πέρυσι.

Συνολικά, οι μεταβολές του Απριλίου σε σύγκριση με τον περσινό Απρίλιο δείχνουν ισχυρή τάση προς τον εξηλεκτρισμό: +34,1% για τα αμιγώς ηλεκτρικά, +20,8% για τα υβριδικά και +31,2% για τα plug-in υβριδικά.

Αντίθετα, τα αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου συνέχισαν την πτωτική πορεία. Οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων έπεσαν κατά 20,6%, με όλες τις μεγάλες αγορές να σημειώνουν αρνητικά πρόσημα: Γαλλία (-35,2%), Γερμανία (-26,6%), Ιταλία (-14,4%) και Ισπανία (-12,7%). Το μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης έπεσε στο 28,6% από 35,6% το 2024, ενώ τα πετρελαιοκίνητα έπεσαν κατά 26,4%, περιορίζοντας το μερίδιό τους στο 9,6%.

Η μηνιαία μεταβολή Απριλίου δείχνει επίσης σημαντικές απώλειες για τις συμβατικές μορφές καυσίμου: -20,6% για τη βενζίνη και -24,4% για το πετρέλαιο. Οι αριθμοί αυτοί επιβεβαιώνουν τη διαρκή μετατόπιση των Ευρωπαίων αγοραστών προς πιο «καθαρές» μορφές κίνησης, με τις εξηλεκτρισμένες επιλογές να διαμορφώνουν όλο και πιο καθοριστικά τον χάρτη της ευρωπαϊκής αγοράς.

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!