Μια νέα έρευνα δείχνει ότι το χρώμα δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής, αλλά και καθοριστικός παράγοντας στην αξία μεταπώλησης.
Στην αμερικανική αγορά όπου η απομείωση της αξίας των αυτοκινήτων είναι ενδεχομένως ταχύτερη από την ευρωπαϊκή, μια νέα ανάλυση της iSeeCars αποκαλύπτει ότι το χρώμα μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η μελέτη δείχνει πως κάποια λιγότερο δημοφιλή, αλλά εντονότερα χρώματα, κρατούν την αξία τους σε μεγαλύτερο βαθμό από τις κλασικές και πιο συνηθισμένες αποχρώσεις.
Συγκεκριμένα, τα κίτρινα αυτοκίνητα παρουσιάζουν τη μικρότερη απομείωση αξίας μέσα σε τρία χρόνια, μόλις 24%. Το ποσοστό για το πορτοκαλί φτάνει το 24,4% και για το πράσινο το 26,3%. Πρόκειται για αποχρώσεις που εμφανίζονται σπανιότερα στην αγορά, κάτι που φαίνεται να δημιουργεί υψηλότερη ζήτηση στη μεταχειρισμένη αγορά.
Αντίθετα, οι δημοφιλέστερες επιλογές -λευκό, μαύρο και γκρι- βλέπουν τη μεταπωλητική τους αξία να μειώνεται πάνω από 32%. Ο κορεσμός της αγοράς με αυτοκίνητα σε αυτά τα χρώματα μειώνει τη ζήτηση και άρα την αξία τους.
Ο αναλυτής της iSeeCars, Karl Brauer, επισημαίνει ότι τα πιο τολμηρά χρώματα μπορεί να μην είναι η πρώτη επιλογή για όλους, αλλά τελικά προσφέρουν πλεονέκτημα λόγω περιορισμένης διαθεσιμότητας. Όταν κάτι είναι σπάνιο, γίνεται πιο ελκυστικό για εκείνον που το ψάχνει, ειδικά στη μεταχειρισμένη αγορά όπου η προσφορά καθορίζει την τιμή.
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο: αντίστοιχες τάσεις είχαν καταγραφεί και σε παλαιότερες μελέτες, το 2017 και το 2022, δείχνοντας μια σταθερότητα στην επίδραση του χρώματος στην απομείωση της αξίας. Τα SUV και τα pick-up μπορεί να παρουσιάζουν κάποιες διαφοροποιήσεις, όμως το γενικό συμπέρασμα δεν αλλάζει.
Τελικά, η επιλογή του χρώματος, λοιπόν, δεν είναι απλώς προσωπική υπόθεση. Μπορεί να λειτουργήσει και ως εργαλείο για να περιορίσεις τη χασούρα όταν έρθει η ώρα της μεταπώλησης.