NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Volvo εξελίσσει την ασφάλεια με νέα προσαρμοζόμενη ζώνη στο EX60

Η Volvo παρουσίασε μια νέα τεχνολογία ζώνης ασφαλείας, η οποία πρόκειται να κάνει ντεμπούτο με το νέο EX60 που θα λανσαριστεί μέσα στο 2026.

Πρόκειται για την πρώτη «πολλαπλά προσαρμοζόμενη» ζώνη ασφαλείας στον κόσμο, σχεδιασμένη να προσφέρει υψηλότερο επίπεδο προστασίας στους επιβάτες, αξιοποιώντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από τους αισθητήρες του αυτοκινήτου.

Σε αντίθεση με τις σημερινές ζώνες ασφαλείας που βασίζονται σε τρεις ρυθμίσεις περιορισμού φορτίου, η νέα τεχνολογία της Volvo ανεβάζει αυτό το νούμερο στις έντεκα. Έτσι, το σύστημα μπορεί να προσαρμόζει τη συμπεριφορά της ζώνης ανάλογα με το ύψος, το βάρος, το σχήμα σώματος και τη θέση του επιβάτη.

Για παράδειγμα, ένας μεγαλόσωμος επιβάτης σε σοβαρή σύγκρουση θα δεχτεί μεγαλύτερη αντίσταση από τη ζώνη ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων, ενώ σε έναν πιο μικροκαμωμένο επιβάτη σε ελαφριά πρόσκρουση, η δύναμη περιορίζεται ώστε να αποφευχθούν κατάγματα στα πλευρά.

Η τεχνολογία βασίζεται σε εξωτερικούς και εσωτερικούς αισθητήρες, όπως και σε δεδομένα από τα συστήματα υποβοήθησης και τους αισθητήρες σύγκρουσης του αυτοκινήτου. Το σύστημα αναλύει ακαριαία την κατεύθυνση και ταχύτητα της πρόσκρουσης, καθώς και τη στάση του επιβάτη, και ενεργοποιεί τη βέλτιστη ρύθμιση της ζώνης ασφαλείας πριν την κορύφωση της σύγκρουσης.

Η συγκεκριμένη προσέγγιση δεν περιορίζεται μόνο σε υλικό εξοπλισμό. Η ζώνη θα μπορεί να βελτιώνεται συνεχώς με αναβαθμίσεις λογισμικού μέσω διαδικτύου, καθώς η Volvo θα συλλέγει και θα αναλύει νέα δεδομένα από ατυχήματα και καταστάσεις κυκλοφορίας. Με τον τρόπο αυτό, το σύστημα θα γίνεται εξυπνότερο, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητά του με την πάροδο του χρόνου.

Η νέα ζώνη είναι μέρος ενός ευρύτερου συστήματος ασφαλείας που συνδυάζει τα συστήματα αερόσακων, ανίχνευσης επιβατών και υποβοήθησης οδηγού. Όλα αυτά συνεργάζονται ώστε να μειώνονται οι δευτερογενείς τραυματισμοί και να βελτιώνεται η συνολική προστασία των επιβαινόντων.

Η τεχνολογία αναπτύχθηκε και δοκιμάστηκε στο κέντρο ασφάλειας της Volvo, το οποίο φέτος συμπληρώνει 25 χρόνια λειτουργίας. Το κέντρο αυτό αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής της εταιρείας στον τομέα της ασφάλειας, με δυνατότητα προσομοίωσης πραγματικών τροχαίων ατυχημάτων που ξεπερνούν τις ελάχιστες απαιτήσεις κανονισμών.

Η τρέχουσα εξέλιξη συνεχίζει την παράδοση της σουηδικής φίρμας, που το 1959 εισήγαγε τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, μία εφεύρεση που σύμφωνα με υπολογισμούς έχει σώσει πάνω από ένα εκατομμύριο ζωές.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!