NEA

Φωτιά σε πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων με ηλεκτρικά οχήματα στον Ειρηνικό

Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων Morning Midas, που μετέφερε περισσότερα από 3.000 οχήματα -ανάμεσά τους 800 εξηλεκτρισμένα μοντέλα- εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμα του έπειτα από φωτιά στο κατάστρωμα, νότια της Αλάσκας.

Η φωτιά ξέσπασε στις 3 Ιουνίου σε κατάστρωμα του πλοίου όπου βρίσκονταν ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Το Morning Midas, υπό διαχείριση της Zodiac Maritime και ναυλωμένο από την SAIC Anji Logistics, εκτελούσε δρομολόγιο από την Yantai της Κίνας προς το λιμάνι Lázaro Cárdenas στο Μεξικό, όταν 480 χιλιόμετρα νότια από το νησί Adak το πλήρωμα αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει με σωστική λέμβο.

Οι 22 ναυτικοί διασώθηκαν με ασφάλεια από το φορτηγό πλοίο Cosco Hellas, ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση της Zodiac Maritime, η φωτιά ξεκίνησε τα μεσάνυχτα της 3ης Ιουνίου και δεν κατέστη δυνατό να περιοριστεί με τα υπάρχοντα μέσα κατάσβεσης του πλοίου. Οι τελευταίες εικόνες από πτήση επιτήρησης της αμερικανικής ακτοφυλακής δείχνουν ότι το πλοίο εξακολουθεί να φλέγεται (5 Ιουνίου).

Το Morning Midas μετέφερε:

  • 3.048 αυτοκίνητα συνολικά
  • 681 υβριδικά
  • 70 αμιγώς ηλεκτρικά

Προς την περιοχή κινείται ρυμουλκό εξοπλισμένο με ομάδα ειδικών για κατάσβεση και εκτίμηση της κατάστασης, ενώ ετοιμάζεται και δεύτερο ρυμουλκό με δυνατότητα ναυτικής ρυμούλκησης και υποστήριξης σε πυρκαγιές.

Όπως ανέφερε η Megan Dean, υποναύαρχος της αμερικανικής ακτοφυλακής: «Είμαστε ευγνώμονες για τις προσπάθειες των πληρωμάτων των γειτονικών πλοίων που βοήθησαν και για τη διάσωση των 22 ναυτικών από το Cosco Hellas. Η επιχείρηση διάσωσης έχει ολοκληρωθεί και πλέον εξετάζεται η διαχείριση του καμένου πλοίου».

Τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί τα περιστατικά φωτιάς σε πλοία τύπου PCTC (Pure Car and Truck Carrier), ιδιαίτερα με φορτία που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το Felicity Ace το 2022, που μετέφερε περίπου 4.000 αυτοκίνητα του ομίλου VW και βυθίστηκε στον Ατλαντικό, αλλά και το Sincerity Ace το 2018 που κάηκε στον Ειρηνικό με τραγικό απολογισμό πέντε χαμένα μέλη πληρώματος.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου δεν ευθύνονται απαραίτητα σε όλα τα περιστατικά, αλλά αποτελούν πηγή υψηλού κινδύνου όταν καταστραφούν ή υπερθερμανθούν, λόγω του φαινομένου «θερμικής απορρύθμισης» (thermal runaway). Στις περισσότερες περιπτώσεις, η φωτιά εξαπλώνεται γρήγορα και είναι πολύ δύσκολο να ελεγχθεί.

Εταιρείες όπως η Hyundai Glovis εφαρμόζουν πλέον συνδυαστικά συστήματα επιτήρησης και έγκαιρης κατάσβεσης, που περιλαμβάνουν θερμοκάμερες, ανιχνευτές καπνού/θερμότητας, CCTV και τεχνολογίες ψεκασμού νερού υπό πίεση, ώστε να μειωθεί ο χρόνος αντίδρασης σε τέτοια περιστατικά.

Το περιστατικό του Morning Midas φέρνει για άλλη μια φορά στο προσκήνιο το ζήτημα της ασφάλειας κατά τη θαλάσσια μεταφορά εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων και την ανάγκη για αναβάθμιση των μεθόδων πρόληψης και αντιμετώπισης πυρκαγιών στα πλοία αυτού του τύπου.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!