NEA

Η νέα Mercedes-Benz CLA μπορεί να «αφουγκράζεται» τον οδηγό

Η νέα CLA ενσωματώνει τεχνολογίες που συνδυάζουν την Τεχνητή Νοημοσύνη με την συναισθηματική κατάσταση, επιδιώκοντας να κάνει την οδήγηση μια πιο προσωπική και ανθρώπινη εμπειρία.

Στην καρδιά της τεχνολογικής αυτής προσέγγισης βρίσκεται η τέταρτη γενιά του συστήματος MBUX (Mercedes-Benz User eXperience), η οποία λειτουργεί μέσω της ολοκαίνουργιας πλατφόρμας MB.OS που εξελίχθηκε από τη γερμανική φίρμα. Το MBUX συνδέεται με cloud υπηρεσίες, ενημερώνεται αυτόματα και αξιοποιεί στοιχεία από τέσσερις μεγάλες πλατφόρμες Τεχνητής Νοημοσύνης: Microsoft AI, Google AI (μέσω Google Gemini και Automotive AI Agent), ChatGPT-4o και Cerence AI.

Η Cerence AI είναι η τεχνολογία που κάνει τη διαφορά: αναγνωρίζει τα συναισθήματα του οδηγού μέσω του τόνου της φωνής και επιδρά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ο φωτισμός της καμπίνας προσαρμόζεται ανάλογα: ουδέτερος μπλε, πράσινος για ευχάριστη διάθεση και κόκκινος ή πορτοκαλί όταν ανιχνεύεται θυμός ή λύπη. Το σύστημα μπορεί επίσης να απαντά σε 25 γλώσσες με φυσικό και πιο ανθρώπινο τρόπο.

Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από τρεις συνδεδεμένες οθόνες (Superscreen), με γραφικά που βασίζονται στη μηχανή Unity. Όλα αυτά συνδέονται στο Mercedes-Benz Intelligent Cloud, προσφέροντας δυνατότητες συνεχούς ενημέρωσης και εξατομίκευσης.

Αρχικά, η νέα CLA θα διατεθεί σε δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, στο πλαίσιο της σειράς EQ Technology. Και οι δύο βασίζονται σε ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 Volt και χρησιμοποιούν σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες (PSM), με δύο σχέσεις μετάδοσης. Η αυτονομία φτάνει έως και τα 792 χιλιόμετρα, ανάλογα με την έκδοση. Η βασική CLA 250+ αποδίδει 268 ίππους και 335 Nm ροπής, ενώ η τετρακίνητη CLA 350 4MATIC φτάνει τους 349 ίππους και τα 515 Nm, με αυτονομία έως 771 χιλιόμετρα.

Αργότερα μέσα στο έτος, η γκάμα θα εμπλουτιστεί με εξηλεκτρισμένες υβριδικές εκδόσεις 48 Volt, οι οποίες θα συνδυάζουν κινητήρα εσωτερικής καύσης κύκλου Miller και ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο. Οι επιλογές θα περιλαμβάνουν προσθιοκίνητες και τετρακίνητες παραλλαγές, ωστόσο η Mercedes δεν έχει ανακοινώσει ακόμη λεπτομέρειες για τις αποδόσεις.

Η παραγωγή του νέου CLA ξεκινά στο εργοστάσιο της Rastatt στη Γερμανία, ενώ στη συνέχεια θα προστεθούν και οι μονάδες στο Πεκίνο και την Ουγγαρία (Kecskemet). Η τιμολόγηση δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, ωστόσο το μοντέλο υπόσχεται να σταθεί ανταγωνιστικά στην premium κατηγορία.

Με την ικανότητα να «αισθάνεται», να καταλαβαίνει και να αλληλεπιδρά με τον άνθρωπο, το CLA δεν αρκείται στον ρόλο ενός εξελιγμένου μεταφορικού μέσου. Είναι ένα βήμα προς μια πιο συναισθηματική μορφή αυτοκίνησης, που θέτει νέα πρότυπα για τη σχέση ανθρώπου και τεχνολογίας.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!