Η κροατική EV Clinic παρουσιάζει μια εναλλακτική φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μένουν από μπαταρία, βασισμένη σε ανακυκλωμένα στοιχεία μπαταριών Tesla.
Η EV Clinic, εταιρεία με ειδίκευση στην επισκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρουσίασε μια φορητή μονάδα φόρτισης, σχεδιασμένη ως ένα «κάνιστρο» για περιπτώσεις ανάγκης όπου ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ακινητοποιείται λόγω άδειας μπαταρίας.
Η μονάδα αυτή φιλοξενείται σε μεταλλικό κουτί που θυμίζει τον σχεδιασμό στρατιωτικού κάνιστρου και βασίζεται σε ανακυκλωμένα στοιχεία μπαταριών Panasonic 18650NMC από Tesla Model S.
Συνδυασμένη με inverter της Vitron και φορτιστή ισχύος 250 Watt, η μονάδα διαθέτει ονομαστική χωρητικότητα 5,2 kWh (με 4,2 kWh διαθέσιμες προς χρήση) και αποδίδει μέγιστη ισχύ 3 kW. Διαθέτει ενσωματωμένη πρίζα 230 Volt και ρόδες για ευκολότερη μεταφορά, αν και το συνολικό βάρος των 50 κιλών περιορίζει σημαντικά την ευχρηστία της.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η EV Clinic δεν προσφέρει την εν λόγω μονάδα ως έτοιμο προϊόν, αλλά ως κιτ για συναρμολόγηση, το οποίο απευθύνεται κυρίως σε τεχνικά καταρτισμένους χρήστες. Το κόστος; 4.999 ευρώ, τιμή αρκετά υψηλή για τη λειτουργικότητα που προσφέρει.
Από πλευράς πρακτικής χρήσης, τα 4,2 kWh αποθηκευμένης ενέργειας μεταφράζονται σε περίπου 20-25 χιλιόμετρα αυτονομίας, με χρόνο φόρτισης που πλησιάζει τις δύο ώρες.
Υπάρχουν ήδη στην αγορά έτοιμες λύσεις, όπως powerstations αντίστοιχης χωρητικότητας στην τιμή των περίπου 2.300 ευρώ, ενώ για όσους δεν έχουν ενδοιασμούς περιβαλλοντικού χαρακτήρα, ένας γεννήτρια βενζίνης 3 kW μπορεί να αγοραστεί με λιγότερα από 300 ευρώ.
Το ερώτημα παραμένει: πόσο ρεαλιστικό είναι να ξεμείνει σήμερα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Σύμφωνα με τον ADAC, τέτοια περιστατικά είναι σπανιότατα. Από τα 3,6 εκατομμύρια περιστατικά οδικής βοήθειας το 2024, ελάχιστα αφορούσαν ακινητοποιήσεις ηλεκτρικών λόγω άδειας μπαταρίας.
Ο οργανισμός εφαρμόζει πιλοτικά σε Φρανκφούρτη και Μόναχο την παρουσία ειδικά εξοπλισμένων οχημάτων με συστήματα φόρτισης έκτακτης ανάγκης, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχουν χρησιμοποιηθεί σε πραγματικά περιστατικά.
Η φορητή μονάδα φόρτισης της EV Clinic μπορεί να έχει θεωρητικό ενδιαφέρον ως μια «τελευταία λύση ανάγκης», όμως στην πράξη απευθύνεται σε πολύ περιορισμένο κοινό. Ο συνδυασμός βάρους, κόστους και χαμηλής πρακτικής αξίας κάνει την πρόταση αυτή περισσότερο αντικείμενο τεχνικού πειραματισμού, παρά ουσιαστική λύση για τον μέσο οδηγό ηλεκτρικού αυτοκινήτου.



