Η χαμηλή ζήτηση για πολυτελή ηλεκτρικά μοντέλα οδηγεί την JLR σε επανεξέταση των χρονοδιαγραμμάτων της, με σημαντικές καθυστερήσεις στα βασικά EV μοντέλα.
Η Jaguar Land Rover επιβραδύνει τον ρυθμό εξηλεκτρισμού της, μεταθέτοντας σημαντικά λανσαρίσματα για τα επόμενα χρόνια. Όπως αποκαλύπτει δημοσίευμα της Guardian, το πλήρως ηλεκτρικό Range Rover, το οποίο είχε ήδη μετατεθεί από το 2024 στο τέλος του 2025, καθυστερεί εκ νέου για το 2026, με την παραγωγή και τις πρώτες παραδόσεις να πηγαίνουν ακόμα πιο πίσω.
Παρά την ύπαρξη λίστας αναμονής που ξεπερνά τους 60.000 πελάτες, η JLR προχωρά σε περισσότερες δοκιμές και περιμένει σταθεροποίηση της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων πριν προχωρήσει. Όπως ανέφερε ο CEO Adrian Mardell, η εταιρεία προτιμά να «πετύχει σωστά τη μετάβαση» παρά να την επισπεύσει με κόστος στην τεχνολογική αξιοπιστία.
Παράλληλα, τα νέα ηλεκτρικά Jaguar που επρόκειτο να αποτελέσουν τη βάση του πλήρους μετασχηματισμού της μάρκας σε αμιγώς ηλεκτρική, μετακινούνται επίσης χρονικά. Το πρώτο μοντέλο (γνωστό εσωτερικά ως Type 00) αναμένεται πλέον το καλοκαίρι του 2026, ενώ το επόμενο θα φτάσει προς τα τέλη του 2027.
Το μικρότερο Range Rover που θα διαδεχθεί το Velar, επίσης αναμένεται να καθυστερήσει, ενώ το ηλεκτρικό Defender Sport μεταφέρεται για το πρώτο τρίμηνο του 2027.
Η JLR αντιμετωπίζει, πέρα από τις πιέσεις της αγοράς EV, και εξωτερικές προκλήσεις. Οι επιπτώσεις από τους δασμούς στις εισαγωγές που έχουν επιβληθεί από τις ΗΠΑ, η υποτίμηση του δολαρίου και η στροφή του κινεζικού κοινού προς εγχώριες premium μάρκες, ασκούν πίεση στα περιθώρια κέρδους.
Ως αποτέλεσμα της συνολικής αναδιοργάνωσης, η JLR ανακοίνωσε και περικοπή 500 διοικητικών θέσεων, κίνηση που έρχεται να ενισχύσει το πλάνο εξοικονόμησης σε μία περίοδο μετάβασης, αβεβαιότητας αλλά και επανεκκίνησης της στρατηγικής στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
