Το βρεγμένο ξεκίνημα κράτησε ελάχιστα και η ελπίδα για ανατροπή σε Aston Martin, Williams και Ferrari μετατράπηκε σε ένα ακόμα αποτυχημένο Σαββατοκύριακο.
Το Grand Prix του Βελγίου εξελίχθηκε σε έναν άνυδρο εφιάλτη για τρεις από τους πιο γνωστούς οδηγούς της Formula 1: Fernando Alonso, Carlos Sainz και Lewis Hamilton.
Παρότι οι καιρικές προβλέψεις έδιναν πιθανότητες για έναν βροχερό αγώνα που θα μπορούσε να βοηθήσει εκείνους που ξεκινούσαν από πίσω, η βροχή ήρθε… μόνο για να καθυστερήσει την εκκίνηση. Μετά από περίπου 80 λεπτά καθυστέρησης, το Spa στέγνωσε πλήρως και μαζί του εξαφανίστηκαν και οι τελευταίες ελπίδες τους για βαθμούς.
Ο Fernando Alonso είχε ξεκινήσει από το pitlane, με την Aston Martin να αλλάζει τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου ώστε να έχει υψηλή κάθετη δύναμη για συνθήκες βροχής.
Lap twelve, Fernando heads into the pits for a set of mediums, followed by Lance on lap thirteen.#BelgianGP pic.twitter.com/9umwzT5yuU
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) July 27, 2025
Όμως, όπως σχολίασε ο ίδιος μετά τον αγώνα, «η μοναδική μας πιθανότητα να πάρουμε βαθμούς ήταν αν έβρεχε. Και κάναμε 40 γύρους σε στεγνό». Ο Ισπανός έμεινε κολλημένος σε τρένα DRS, πλήρωσε την αργή τελική ταχύτητα και τερμάτισε στη 17η, μια από τις χειρότερες θέσεις του φέτος.
Παρόμοια ήταν η εικόνα και για τον Carlos Sainz. Μετά από προβλήματα στη διάρκεια των δοκιμών και μία αποτυχημένη επιλογή ρυθμίσεων για τη βροχή, ο οδηγός της Williams ξεκίνησε επίσης από το pitlane.
Αν και προσπάθησε να ανακτήσει έδαφος, η απόδοση του μονοθεσίου με τις ρυθμίσεις αυτές δεν του επέτρεψε τίποτα περισσότερο από την 18η θέση. «Οι πειραματισμοί με το set-up δεν απέδωσαν. Το λάθος έγινε το Σάββατο, και το πληρώσαμε ακριβά», παραδέχθηκε ο ίδιος, με εμφανή απογοήτευση.
🗣️ Carlos reflects post #BelgianGP.
— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) July 27, 2025
“Following a costly set-up change yesterday before Qualifying, our starting position meant we had little to lose, so we took a gamble to start from the pit lane, changing the car to a wet configuration. Unfortunately, with the Red Flag during… pic.twitter.com/1WHTOBw1M1
Αν όμως η Aston Martin και η Williams δεν είχαν κάτι να χάσουν, στη Ferrari η κατάσταση είναι ακόμη πιο ανησυχητική. Ο Lewis Hamilton συνεχίζει να δυσκολεύεται με την προσαρμογή του στην Scuderia, σε μια σεζόν που έχει θέσει τον εαυτό του σε ρόλο ηγέτη – όχι μόνο εντός πίστας, αλλά και στη διοίκηση της ομάδας.
Lewis 🗣️"Today’s race was a really positive step forward. The strategy and pit stop were executed perfectly, and the overnight changes we made to the set-up really allowed me to get the most out of the car."
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 27, 2025
Wrapping up our Sprint weekend in Belgium 🇧🇪
Με διαδοχικές συναντήσεις με τη διοίκηση και έγγραφα αναφορών για τη βελτίωση της ομάδας, ο Βρετανός φαίνεται να προσπαθεί να γίνει κάτι ανάμεσα σε οδηγό και διευθυντή.
Το πρόβλημα είναι ότι την ίδια ώρα δεν μπορεί να αποδώσει στην πίστα: στο Spa αποκλείστηκε από το Q1 και στις δύο κατατακτήριες και δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί ούτε στον sprint ούτε στον κύριο αγώνα. Στο μεταξύ, η team-mate του Charles Leclerc πήρε ένα δυνατό αποτέλεσμα με την 4η θέση.
Our kind of Spa-day 🏆🇧🇪 pic.twitter.com/BNtys8kmIH
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 27, 2025
Όπως σχολίασε ο ίδιος: «Έχω χάσει τον ρυθμό μου. Ήταν ένα Σαββατοκύριακο προς αποφυγή. Πρέπει να κοιτάξω μέσα μου, να ζητήσω συγγνώμη από την ομάδα και να δουλέψω περισσότερο». Η σεζόν, μέχρι τώρα, τον βρίσκει πίσω από τον Leclerc τόσο σε βαθμούς όσο και σε κατατακτήριες εμφανίσεις, με τον Μονεγάσκο να προηγείται με 124 έναντι 103.
Κοινό σημείο και των τριών οδηγών είναι η απόγνωση και η έλλειψη αποτελεσματικότητας. Είτε λόγω λάθος στρατηγικών, είτε λόγω αδύναμων μονοθεσίων ή κακής προσαρμογής, το Spa αποτέλεσε έναν αγώνα που γρήγορα θέλουν να ξεχάσουν. Και με την επόμενη στάση να είναι η τεχνική πίστα του Hungaroring, οι ελπίδες για κάτι καλύτερο μειώνονται ακόμη περισσότερο.
