Η αγωνιστική αναγέννηση της μάρκας ξεκινά με μια νέα πρόταση στην κατηγορία Rally4 και έναν ξεχωριστό φόρο τιμής στο ένδοξο παρελθόν.
Σαράντα χρόνια μετά το ντεμπούτο της εμβληματικής Delta S4, η Lancia επιστρέφει δυναμικά στον κόσμο των αγώνων ράλι, παρουσιάζοντας την Ypsilon Rally4 HF. Πρόκειται για ένα νέο αυτοκίνητο που σηματοδοτεί την είσοδο της μάρκας στην κατηγορία Rally4 και έρχεται ως φυσική συνέχεια του αγωνιστικού πνεύματος που ανέδειξε τη Delta S4 σε θρύλο των ειδικών διαδρομών.
Το φθινόπωρο του 1985, η Lancia Delta S4 έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), κατακτώντας τη νίκη στο RAC Rally της Μεγάλης Βρετανίας με τους Henri Toivonen και Neil Wilson.
Λίγους μήνες νωρίτερα, είχε ήδη ξεκινήσει την πορεία της από το Rally Colline di Romagna, όπου με τους Alén και Kivimäki σημείωσε εμφατική νίκη, τερματίζοντας με διαφορά σχεδόν 9 λεπτών από το δεύτερο πλήρωμα.
Η Delta S4 εξελίχθηκε για να ανταγωνιστεί στην πιο ακραία αγωνιστική κατηγορία που γνώρισε ποτέ το ράλι – την Group B. Είχε ατσάλινο χωροδικτύωμα, ελαφρύ αμάξωμα από ανθρακονήματα και Kevlar, και κινητήρα με διπλό σύστημα υπερπλήρωσης (turbo και μηχανικός υπερσυμπιεστής).
Με απόδοση άνω των 500 ίππων και βάρος μόλις 966 κιλά, έφτανε τα 250 χλμ./ώρα και έγινε το πρώτο ιταλικό τετρακίνητο αγωνιστικό. Το 1986 κατέκτησε τους ιταλικούς και ευρωπαϊκούς τίτλους, καθώς και νίκες σε ιστορικούς αγώνες όπως το Monte Carlo, η Costa Smeralda, η Mille Miglia και η Targa Florio.
Ένα από τα 29 αυθεντικά αγωνιστικά S4 του 1985 βρίσκεται σήμερα στο Heritage Hub στο Τορίνο, πλάι σε άλλα ιστορικά μοντέλα της Lancia, της μάρκας με τα περισσότερα πρωταθλήματα κατασκευαστών στο WRC (10 συνολικά).
Δίπλα του φιλοξενείται και μια σπάνια έκδοση δρόμου της Delta S4 Stradale, από τις μόλις 200 μονάδες που κατασκευάστηκαν το 1985-1986 για την απαραίτητη ομολογκασιόν σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA.
Το 2025, η Lancia επιχειρεί την επιστροφή της στο ράλι με την Ypsilon Rally4 HF. Το νέο αυτό αυτοκίνητο απευθύνεται σε ιδιώτες και ανερχόμενους οδηγούς, ενσωματώνοντας σύγχρονη τεχνολογία και τον έντονο χαρακτήρα που χαρακτηρίζει την κληρονομιά της μάρκας.
Είναι εφοδιασμένο με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 212 ίππων, σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων της SADEV, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις Ohlins και αγωνιστικά φρένα, συνθέτοντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο για την κατηγορία Rally4.
Η Ypsilon Rally4 HF αποτελεί το αγωνιστικό μοντέλο του μονομάρκου θεσμού Trofeo Lancia, που στόχο έχει να στηρίξει νέους οδηγούς αλλά και να προσφέρει ανταγωνιστικό πεδίο για πιο έμπειρους. Παράλληλα, η Lancia παρουσίασε πρόσφατα και την Ypsilon HF Racing, μια έκδοση που σχεδιάστηκε για να λειτουργεί ως «σκαλοπάτι» για τους επίδοξους αγωνιζόμενους, διευρύνοντας τη βάση εισόδου στον χώρο των αγώνων ράλι.
Αν η Delta S4 ενσάρκωσε το αγωνιστικό DNA της Lancia σε μια εποχή υπερβολών και μηχανολογικών υπερβάσεων, η Ypsilon Rally4 HF φιλοδοξεί να συνεχίσει αυτό το κεφάλαιο με σύγχρονους όρους, παραμένοντας πιστή στο πνεύμα της πρόκλησης και της καινοτομίας. Δεν πρόκειται για μια νοσταλγική αναβίωση, αλλά για μια στοχευμένη επιστροφή σε έναν κόσμο όπου η Lancia θέλει -και μπορεί- να διεκδικήσει ξανά τη θέση που της αξίζει. Βέβαια, το «θέλει» από το «μπορεί», απέχουν πολύ…




