NEA

Νέος δρόμος Πάτρα – Πύργος: Στην κυκλοφορία τα πρώτα 65 χλμ.

Παράδοση στην κυκλοφορία του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος (τμήμα Πύργος – Αλισσός) – Σε λειτουργία τα 65 από τα 75 χιλιόμετρα του έργου – Ολοκλήρωση ως το τέλος Νοεμβρίου.

Σε πλήρη λειτουργία τίθεται από την Παρασκευή 1 Αυγούστου το μεγαλύτερο μέρος του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, με την παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος Πύργος – Αλισσός, μήκους 65 χιλιομέτρων. Το έργο, που χαρακτηρίστηκε από την πολιτική ηγεσία ως «εθνικής σημασίας», φέρνει ουσιαστικές αλλαγές στην οδική ασφάλεια και στη σύνδεση της Δυτικής Πελοποννήσου με τον εθνικό κορμό των μεταφορών.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα μέχρι το Μιντιλόγλι αναμένεται να παραδοθούν έως τα τέλη Νοεμβρίου, ολοκληρώνοντας τα συνολικά 74,8 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου. Με τη λειτουργία του νέου δρόμου, η διαδρομή Πάτρα – Πύργος θα διανύεται σε περίπου 45 λεπτά, ενώ το ταξίδι από την Αθήνα στον Πύργο θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.

Η τελετή εγκαινίων πραγματοποιήθηκε στον Πύργο παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών. Ο Υπουργός Χρίστος Δήμας ανέφερε ότι το έργο εξελίχθηκε από παράδειγμα στασιμότητας σε έργο υπόδειγμα, χάρη στην πολιτική βούληση και τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην επανένταξή του στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού το 2021, που θεωρήθηκε καταλυτική για την ολοκλήρωσή του.

Η Ολυμπία Οδός, με την παράδοση του τμήματος αυτού, αποκτά συνολικό μήκος 277 χιλιομέτρων, αποτελώντας έναν από τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας και ενισχύοντας τη σύνδεση Αττικής, Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και, έμμεσα, Ηπείρου και Ιόνιων Νήσων.

Σύμφωνα με την εταιρεία παραχώρησης και τους αναδόχους (VINCI Concessions, AVAX, AKTOR, TERNA), το έργο ολοκληρώθηκε εντός των χρονοδιαγραμμάτων, παρά τις τεχνικές και λειτουργικές προκλήσεις. Οι εργασίες συνεχίζονται για την ολοκλήρωση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων, με στόχο να παραδοθούν στις 30 Νοεμβρίου, ανήμερα του Αγίου Ανδρέα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της ΑΒΑΞ.

Το έργο κατασκευάστηκε με νέα χάραξη στα 62 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα, ενώ τα υπόλοιπα 13 χιλιόμετρα περιλαμβάνουν αναβάθμιση της υφιστάμενης εθνικής οδού. Διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και λωρίδα έκτακτης ανάγκης, εννέα κόμβους σύνδεσης, έντεκα γέφυρες, 41 κάτω και 28 άνω διαβάσεις, καθώς και τέσσερις Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών. Επίσης, περιλαμβάνονται δύο Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών και μία τεχνική βάση στον Πύργο.

Κατά την κατασκευή, προστέθηκαν επιπλέον έργα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των τοπικών κοινοτήτων, όπως ασφαλτοστρώσεις παραπλεύρων δρόμων, αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις, νέοι κλάδοι σύνδεσης και αναβαθμίσεις σε υπάρχοντες οδικούς άξονες. Το συνολικό κόστος ανήλθε σε 385 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 143 εκατ. ευρώ προήλθαν από συγχρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ.

Με την παράδοση του νέου τμήματος, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος περνά σε φάση πλήρους λειτουργίας, με σαφή οφέλη για την οδική ασφάλεια, την τουριστική και εμπορευματική δραστηριότητα της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και για τη συνολική αναβάθμιση των οδικών υποδομών της χώρας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Το συνολικό έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη. Είναι ένα αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 9 κόμβους και στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την ομαλή ροή κυκλοφορίας. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,50μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα.

Το έργο περιλαμβάνει: 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), καθώς και τους ακόλουθους 9 κόμβους:

  • H/K Μιντιλόγλι (Χ.Θ. 0+000)
  • Α/Κ ΒΙΠΕ (Χ.Θ. 6+942)
  • Η/Κ ΑΛΙΣΣΟΥ (Χ.Θ. 12+725)
  • Α/Κ Κάτω Αχαΐα (Χ.Θ. 17+733)
  • Α/Κ Βάρδα (Χ.Θ. 33+036)
  • Α/Κ Κυλλήνη (Χ.Θ. 46+016)
  • Α/Κ Γαστούνη (Χ.Θ. 53+675)
  • Α/Κ Αμαλιάδα (Χ.Θ. 62+680)
  • Α/Κ Πύργος (Χ.Θ. 73+843)

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ

Στην πορεία εκτέλεσης των εργασιών της σύμβασης παραχώρησης εγκρίθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν συμπληρωματικές εργασίες, με σκοπό την ενίσχυση της λειτουργικότητας του έργου και λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των Δήμων, της Περιφέρειας, των τοπικών κοινωνιών. Αυτές οι εργασίες περιλαμβάνουν:

  • Ασφαλτόστρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου στο σύνολό του και επέκτασή του σε γειτνιάζουσες τοπικές περιοχές.
  • Κατασκευή νέου κλάδου στον Α/Κ Αμαλιάδας για τη σύνδεση με τον περιφερειακό καθώς και κατασκευή Άνω Διάβασης.
  • Κατασκευή του Η/Κ Αλισσού.
  • Αναβάθμιση υφιστάμενων των οδικών τμημάτων: i) συνδετήριας οδού του Α/Κ Κυλλήνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου, ii) συνδετήριας οδού από Α/Κ Γαστούνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου και iii) της οδού από το Αεροδρόμιο Αράξου έως τον οικισμό Λάππα.
  • Μελέτη και κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε 14 περιοχές κατάντι του αυτοκινητοδρόμου.

Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 295 εκατ. ευρώ και μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες, η συνολική δαπάνη ανήλθε σε 385 εκατ. ευρώ. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ με 143 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το έργο επανεντάχθηκε στον αυτοκινητόδρομο Παραχώρηση Ολυμπία Οδός το 2021 και τον Μάρτιο του 2022 υπεγράφη η νέα σύμβαση κατασκευής.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!