NEA

Η Mazda επενδύει σε υβριδικά με σπορ προσανατολισμό

Η ιαπωνική εταιρία δεν ακολουθεί το ρεύμα της απότομης ηλεκτροκίνησης, επιλέγοντας μια πιο στοχευμένη στρατηγική που διατηρεί στο επίκεντρο την οδηγική εμπειρία.

Η Mazda χαράζει μια διαφορετική πορεία από αυτή που ακολουθούν οι περισσότεροι κατασκευαστές, προσεγγίζοντας τη μετάβαση στην εξηλεκτρισμένη εποχή με ρεαλισμό και τεχνική συνέπεια. Αντί να επιδοθεί σε έναν αγώνα αριθμών και μπαταριών, η φίρμα από τη Χιροσίμα προτιμά να εξελίσσει λύσεις που έχουν ως βάση τους τη δική της τεχνογνωσία, χωρίς να θυσιάζει το στοιχείο που την καθιέρωσε διαχρονικά: την οδηγική απόλαυση.

Κεντρικό ρόλο στο νέο πλάνο παίζει το Mazda CX-5, το εμπορικότερο μοντέλο της μάρκας. Μέχρι το 2027 αναμένεται να αποκτήσει υβριδική έκδοση με κινητήρα SkyActiv-Z 2.5 λίτρων και τεχνολογία που θα είναι 100% εξελιγμένη εσωτερικά, χωρίς εξαρτήσεις από συνεργασίες – όπως ισχύει σήμερα στο CX-50 που χρησιμοποιεί υβριδικό σύστημα της Toyota. Στόχος της Mazda είναι να πετύχει 250.000 ετήσιες ταξινομήσεις μόνο από τα CX-5 και CX-50 στην αγορά των ΗΠΑ, σε ένα περιβάλλον που επηρεάζεται όλο και περισσότερο από εμπορικούς δασμούς και αβεβαιότητα στις τιμές των εισαγόμενων ηλεκτρικών.

Την ίδια στιγμή, τα μεγαλύτερα SUV της Mazda, τα CX-70 και CX-90, θα αποκτήσουν ήπιες αναβαθμίσεις μέσα στο 2026, με νέα γενιά να τοποθετείται χρονικά μετά το 2030. Στο μικρότερο μέτωπο, το CX-30 θα παραμείνει στην αγορά με μικρές βελτιώσεις έως το 2029, ενώ το Mazda3, τόσο σε sedan όσο και σε hatchback έκδοση, έχει πάρει πράσινο φως μέχρι και το 2032.

Όλα δείχνουν ότι η Mazda δεν σκοπεύει να αποχωριστεί εύκολα τα μοντέλα με χαρακτήρα. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο των μελλοντικών της σχεδίων αφορά ένα νέο σπορ αυτοκίνητο, το οποίο φέρεται να εξελίσσεται ως πνευματικός διάδοχος του RX-7. Αν και δεν έχουν γίνει γνωστές τεχνικές λεπτομέρειες, είναι σαφές πως η φίρμα σκοπεύει να απευθυνθεί σε όσους βλέπουν το αυτοκίνητο όχι μόνο ως μέσο μετακίνησης αλλά και ως πηγή συναισθήματος.

Η Mazda αποδεικνύει πως η τεχνολογία δεν χρειάζεται να έρχεται σε σύγκρουση με το συναίσθημα. Αντίθετα, μπορεί να το ενισχύει – αρκεί να υπάρχει σχέδιο, ισορροπία και η βούληση να μη χαθεί ο χαρακτήρας μέσα στον θόρυβο της μετάβασης.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!