NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Renault 5 E-Tech: Χωρίς μαγνήτες, με νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρα

Το νέο Renault 5 E-Tech δεν ξεχωρίζει μόνο για τη ρετρό εμφάνισή του, αλλά και για την τεχνολογία του ηλεκτροκινητήρα του, που λειτουργεί χωρίς μαγνήτες και χωρίς σπάνιες γαίες – μια σπάνια επιλογή στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το νέο Renault 5 E-Tech μπορεί να θυμίζει οπτικά τα πρώτα μοντέλα της δεκαετίας του ’70, αλλά κάτω από το αμάξωμα κρύβει μια τεχνολογία που σπανίζει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο ηλεκτροκινητήρας του είναι ένα σύγχρονο μοτέρ διεγερμένο από εξωτερική πηγή, με ρότορα χωρίς μόνιμους μαγνήτες.

Η επιλογή αυτή δεν είναι απλώς τεχνική. Με την απουσία μαγνητών από νεοδύμιο ή δυσπρόσιο, η Renault μειώνει την εξάρτησή της από πρώτες ύλες που απαιτούν ενεργοβόρα εξόρυξη και υπόκεινται σε ισχυρές διακυμάνσεις τιμών. Ταυτόχρονα, διευκολύνεται η ανακύκλωση του κινητήρα και περιορίζεται το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ο κινητήρας παράγει το μαγνητικό του πεδίο μέσω τροφοδοσίας ρεύματος στον ρότορα, κάτι που αυξάνει μεν τη μηχανική πολυπλοκότητα, αλλά μειώνει το βάρος και τον όγκο του συστήματος. Για το R5, η Renault εξέλιξε περαιτέρω την τεχνολογία που ήδη χρησιμοποιεί στον Megane E-Tech.

Το μοτέρ είναι κατά 3 εκατοστά πιο κόμπακτ και 15 κιλά ελαφρύτερο, κάτι που βοηθά τόσο στη βελτιστοποίηση του χώρου στο εμπρός μέρος όσο και στη συνολική κατανομή βάρους. Παρά το μικρότερο μέγεθος, η κορυφαία έκδοση του κινητήρα αποδίδει 110 kW (150 ίππους) και 245 Nm ροπής.

Η απόδοση στον δρόμο είναι ανάλογη με τα νούμερα. Στην πόλη ο R5 ανταποκρίνεται άμεσα, χωρίς να γίνεται απότομος, ενώ σε επαρχιακό δρόμο μεταδίδει την ισχύ του με ακρίβεια και άνεση. Ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο, το αυτοκίνητο διατηρεί καλό ρυθμό μέχρι την περιορισμένη τελική των 150 χλμ./ώρα.

Το συνολικό αποτέλεσμα προκύπτει από την καλή συνεργασία μεταξύ κινητήρα, κιβωτίου και του εξελιγμένου συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Με αυτή την τεχνική προσέγγιση, η Renault κάνει ένα βήμα πιο κοντά σε έναν βιώσιμο και τεχνικά πιο ανεξάρτητο σχεδιασμό για τα μελλοντικά της ηλεκτρικά.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!