NEA

Ο κινητήρας δεν πέθανε: νέα καύσιμα, παλιά τεχνολογία

Το BTCC γυρίζει την πλάτη στον εξηλεκτρισμό και στρέφεται στα συνθετικά καύσιμα, διατηρώντας τους θερμικούς κινητήρες ζωντανούς και… καθαρούς.

Το 2025, το BTCC (British Touring Car Championship) εισάγει έναν νέο τεχνικό κανονισμό, αλλάζοντας ουσιαστικά τον τρόπο με τον οποίο επιδιώκει να γίνει πιο «πράσινο». Η βασική αλλαγή δεν αφορά τους ίδιους τους κινητήρες, αλλά το καύσιμο που χρησιμοποιείται. Αντί να μειωθούν οι εκπομπές CO2 μέσω υβριδικών συστημάτων, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, το βάρος πέφτει στη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων- και συγκεκριμένα, συνθετικών.

Πρόκειται για μια κατεύθυνση πιο ριζοσπαστική από αυτήν που έχουν πάρει άλλα διεθνή πρωταθλήματα όπως η Formula 1 και το MotoGP, τα οποία επίσης εξετάζουν τη μετάβαση σε συνθετικά καύσιμα, αλλά με πιο αργό ρυθμό.

Το προηγούμενο σύστημα βασιζόταν στη χρήση υβριδικών κινητήρων, ακολουθώντας την ευρωπαϊκή προσέγγιση για μείωση των εκπομπών από την εξάτμιση. Ωστόσο, η θερμοδυναμική δεν αφήνει πολλά περιθώρια: όσο χρησιμοποιούνται καύσιμα με ορυκτό περιεχόμενο, θα παράγεται και αντίστοιχο CO2.

Η μόνη ουσιαστική λύση είναι η μετάβαση σε καύσιμα χωρίς καθαρές εκπομπές CO2, δηλαδή σε καύσιμα που κατασκευάζονται από CO2 που έχει ήδη απορροφηθεί από το περιβάλλον, και όχι από το υπέδαφος. Αυτό μπορεί να γίνει είτε μέσω βιοκαυσίμων είτε με χημικές διαδικασίες για την παραγωγή e-fuels. Η δεύτερη μέθοδος, που βασίζεται στη σύνθεση καυσίμου από υδρογόνο και μη ορυκτό CO2, θεωρείται πιο βιώσιμη μακροπρόθεσμα.

Αν και η παραγωγή e-fuels απαιτεί περισσότερη πρωτογενή ενέργεια από ό,τι η απευθείας ηλεκτροκίνηση, το ενεργειακό ισοζύγιο του πλανήτη είναι υπέρ της: η ηλιακή ενέργεια που φτάνει στη Γη ξεπερνά κατά 1.800 φορές τις ενεργειακές μας ανάγκες. Αν ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι τα e-fuels μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις υπάρχουσες υποδομές και στους υπάρχοντες κινητήρες, γίνεται φανερό ότι πρόκειται για μια πιο ήπια και άμεσα εφαρμόσιμη μετάβαση, σε σύγκριση με τον ριζικό εξηλεκτρισμό.

Στο BTCC, το νέο καύσιμο λέγεται Hiperflo ECO102 R100 και προέρχεται από την Haltermann Carless. Αν και δεν παράγεται εξ ολοκλήρου με e-fuel τεχνολογία, είναι 100% ανανεώσιμο. Και, το σημαντικότερο, είναι απόλυτα συμβατό με τους υπάρχοντες θερμικούς κινητήρες, οι οποίοι παραμένουν στο επίκεντρο της θεαματικότητας.

Με αυτόν τον τρόπο, οι αγώνες BTCC μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν συναρπαστικό θέαμα με μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα, φτάνοντας ουσιαστικά στο ίδιο περιβαλλοντικό αποτύπωμα με τη Formula E, χωρίς όμως να χρειάζεται να αλλάξει ριζικά η φύση των αυτοκινήτων.

Η κίνηση αυτή μπορεί να ανοίξει και μια ουσιαστική δημόσια συζήτηση για το πώς θα πετύχουμε αποανθρακοποίηση στις μετακινήσεις, χωρίς να υπονομεύσουμε τη βιομηχανία και την τεχνογνωσία δεκαετιών. Αν υπάρξει ενημέρωση και συνειδητοποίηση γύρω από τα e-fuels, ίσως τελικά το μέλλον των κινητήρων να μην είναι μόνο θέμα επιβίωσης — αλλά και λύση.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!