NEA

H Stellantis ετοιμάζει νέους τετρακύλινδρους κινητήρες

Η Stellantis ετοιμάζεται να παρουσιάσει μια νέα σειρά εξηλεκτρισμένων κινητήρων από το 2026, με στόχο να ενισχύσει τη θέση της σε υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα, αφήνοντας πίσω της τα γνωστά σύνολα PureTech και BlueHDi.

Οι κινητήρες PureTech και BlueHDi άφησαν πίσω τους βαρύ αποτύπωμα, προκαλώντας ζημιά στην εικόνα του ομίλου Stellantis και επηρεάζοντας άμεσα τις Citroën, Peugeot και Opel. Τα ζητήματα αξιοπιστίας, ιδιαίτερα στον υγρό ιμάντα χρονισμού, έχουν οδηγήσει σε πολλές αποζημιώσεις και παράλληλα έχουν ενισχύσει την ανάγκη για έναν ουσιαστικό επανασχεδιασμό της γκάμας θερμικών κινητήρων.

Η Stellantis λοιπόν στρέφεται σε μία νέα γενιά τετρακύλινδρων κινητήρων βενζίνης, που θα υποστηρίζονται από ήπια ή plug-in υβριδική τεχνολογία, με στόχο να καλύψει ένα ευρύ φάσμα μοντέλων και να ενισχύσει την παρουσία της σε κατηγορίες όπου το αμιγώς ηλεκτρικό μοιάζει, προς το παρόν, ανεπαρκές για την πλειοψηφία των οδηγών.

Ο πρώτος από αυτούς τους κινητήρες είναι ένα νέο σύνολο 1,6 λίτρων, το οποίο θα παρουσιαστεί στις αρχές του 2026 μαζί με το νέο Jeep Cherokee. Αν και το συγκεκριμένο μοντέλο δεν προβλέπεται να διατεθεί στην Ευρώπη, ο κινητήρας αναμένεται να περάσει σε μοντέλα της Peugeot και της Opel, αντικαθιστώντας σταδιακά τον υπάρχοντα 1.6 που χρησιμοποιείται στα υβριδικά plug-in μοντέλα τους. Αργότερα θα δούμε πιθανότατα και μοτέρ μικρότερου κυβισμού.

Παράλληλα, ο όμιλος εξελίσσει και μία αναβαθμισμένη έκδοση του δίλιτρου τούρμπο κινητήρα που σήμερα χρησιμοποιείται από τις Alfa Romeo και Maserati. Ο νέος αυτός κινητήρας, με την ονομασία GME-T4 Evo, θα τοποθετηθεί σε επόμενα μοντέλα των ιταλικών μαρκών, αλλά και σε μεγαλύτερα SUV όπως το μελλοντικό Jeep Wagoneer S. Ανάλογα με την κατηγορία και τη μάρκα, θα διατίθεται είτε ως υβριδικός είτε ως plug-in υβριδικός – ή και στις δύο εκδόσεις.

Η στρατηγική της Stellantis φαίνεται να απομακρύνεται από τη μονοδιάστατη προσέγγιση του «όλα ηλεκτρικά», προσφέροντας πιο ρεαλιστικές λύσεις για την επόμενη φάση της μετάβασης. Η νέα γκάμα κινητήρων φιλοδοξεί όχι μόνο να καλύψει τεχνικά κενά αλλά και να ξαναχτίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις παραδοσιακές θερμικές επιλογές του ομίλου.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!