ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

BMW: Ξεκινά η παραγωγή της νέας γενιάς κυψελών υδρογόνου

Η BMW επιβεβαίωσε επίσημα ότι η μαζική παραγωγή της τρίτης γενιάς συστημάτων κυψελών καυσίμου (fuel cells) θα ξεκινήσει το 2028, με βασική έδρα το εργοστάσιο της εταιρείας στο Steyr της Αυστρίας.

Τα πρώτα πρωτότυπα έχουν ήδη κατασκευαστεί, ενώ η εξέλιξη συνεχίζεται στα κέντρα υδρογόνου της BMW σε Μόναχο και Steyr, με επιμέρους εξαρτήματα να προέρχονται από το εργοστάσιο του Landshut.

Σύμφωνα με τον Joachim Post, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος για την εξέλιξη, το πρώτο μοντέλο παραγωγής με σύστημα κυψελών καυσίμου σηματοδοτεί την ένταξη ενός ακόμη αποδοτικού και μηδενικών ρύπων κινητήριου συστήματος στην γκάμα της εταιρείας.

Όπως σημείωσε, η επιλογή του Steyr για την παραγωγή δείχνει τη στρατηγική στήριξη της BMW στο ευρωπαϊκό αποτύπωμα καινοτομίας.

Το σύστημα τρίτης γενιάς βασίζεται σε τεχνολογική συνεργασία της BMW με την Toyota και υπόσχεται σημαντικά βελτιωμένα χαρακτηριστικά: είναι περίπου 25% πιο συμπαγές σε όγκο, έχει υψηλότερη απόδοση και μεγαλύτερη ενσωμάτωση στο συνολικό αρχιτεκτονικό πλαίσιο των μελλοντικών μοντέλων. Το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερη αυτονομία, υψηλότερη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση ενέργειας.

Το πρωτότυπο fuel cell σύστημα αποτελείται όχι μόνο από τις ίδιες τις κυψέλες καυσίμου, αλλά και από τα υποσυστήματα ψύξης, διαχείρισης υδρογόνου και αέρα, διασφαλίζοντας την απόδοση και την ασφάλεια που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της BMW.

Η εξέλιξη των πρώτων πρωτοτύπων εστιάζει αυτή τη στιγμή στη βελτιστοποίηση της συναρμολόγησης, των διαδικασιών δοκιμών και της μελλοντικής δυνατότητας μαζικής παραγωγής.

Το εργοστάσιο Steyr, με μακρά εμπειρία στην εξέλιξη και κατασκευή όλων των τύπων κινητήριων συστημάτων της BMW, θα αναλάβει την παραγωγή από το 2028. Νέες γραμμές συναρμολόγησης και εξοπλισμοί βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή, ώστε να προσαρμοστεί η παραγωγή στις απαιτήσεις της τεχνολογίας υδρογόνου.

Παράλληλα, το εργοστάσιο Landshut θα κατασκευάζει κρίσιμα εξαρτήματα για την επόμενη γενιά fuel cell οχημάτων, με την παραγωγή του ειδικά διαμορφωμένου Energy Master να ξεκινά στα μέσα του 2026. Το συγκεκριμένο εξάρτημα διαχειρίζεται την ηλεκτρική ενέργεια (400–800V) και συνδέεται με τα δεδομένα της μπαταρίας υψηλής τάσης.

Με αυτή τη νέα προσπάθεια, η BMW δείχνει έμπρακτα ότι επιλέγει έναν τεχνολογικά ανοιχτό δρόμο, εξελίσσοντας παράλληλα ηλεκτρικά, θερμικά και υδρογονοκίνητα συστήματα, σε μια προσπάθεια να προσφέρει περισσότερες επιλογές κινητικότητας μηδενικών ρύπων τα επόμενα χρόνια.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!