NEA

BMW κινητήρας σε Mercedes; Ούτε για αστείο!

Η φήμη περί συνεργασίας BMW και Mercedes για κοινή χρήση κινητήρων έκανε σύντομο κύκλο ζωής, διαψεύστηκε επίσημα και ανέδειξε για ακόμη μία φορά τον ρόλο που παίζουν η τεχνολογική ανεξαρτησία και το κύρος των παραδοσιακών γερμανικών κατασκευαστριών.

Κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, αρκετά γερμανικά δημοσιεύματα μετέφεραν πληροφορίες για πιθανή τεχνική συνεργασία ανάμεσα στις δύο φίρμες, με στόχο την κοινή χρήση τετρακύλινδρων κινητήρων εσωτερικής καύσης και κιβωτίων ταχυτήτων. Το σκεπτικό φαινόταν λογικό: με το κόστος εξέλιξης να αυξάνεται και την ηλεκτροκίνηση να προχωρά –αλλά όχι τόσο γρήγορα όσο είχε εκτιμηθεί– μια τέτοια συνεργασία θα περιόριζε έξοδα και θα εξασφάλιζε συμμόρφωση με τις μελλοντικές προδιαγραφές ρύπων.

Ειδικότερα, η Mercedes φερόταν να εξετάζει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει τον δίλιτρο turbo κινητήρα της BMW σε ορισμένα μελλοντικά της μοντέλα, αρχής γενομένης από το 2027. Ωστόσο, λίγο πριν το θέμα πάρει διαστάσεις, ήρθε η διάψευση. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, ο Markus Schaefer, Chief Technology Officer της Mercedes, ξεκαθάρισε: «Δεν υπάρχει καμία αλήθεια σε αυτό».

Στην τοποθέτησή του, υπογράμμισε ότι η Mercedes έχει επενδύσει σημαντικά στην εξέλιξη της δικής της αρθρωτής οικογένειας κινητήρων εσωτερικής καύσης, με την ονομασία FAME (Family of Modular Engines). Πρόκειται για μια ευέλικτη τεχνολογική βάση που καλύπτει πλήρες φάσμα κυβισμών και υποστηρίζει τις αυστηρότερες νόρμες εκπομπών παγκοσμίως: EU7 για την Ευρώπη, China 7 για την ασιατική αγορά και τις αντίστοιχες προδιαγραφές των ΗΠΑ.

Οι νέοι αυτοί κινητήρες θα υποστηρίξουν την επόμενη γενιά μοντέλων που βασίζονται στην πλατφόρμα MMA, ξεκινώντας από την επερχόμενη CLA. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο M 252, ένας νέος 1,5 λίτρων turbo κινητήρας με υβριδική υποστήριξη, που συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων και ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα. Στην αμερικανική έκδοση αποδίδει 190 ίππους (140 kW), με τη βοήθεια συστήματος 48V και μπαταρίας 1,3 kWh.

Το μήνυμα της Mercedes είναι σαφές: ακόμη και σε μια εποχή μετάβασης, διατηρεί την τεχνολογική της ανεξαρτησία και συνεχίζει να επενδύει στους δικούς της κινητήρες. Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές που επιλέγουν εξωτερικούς προμηθευτές ή συνεργασίες για να μειώσουν το κόστος, η Mercedes επιμένει να διατηρεί τον έλεγχο του «κινητήριου μοτέρ» της ταυτότητάς της.

Η συγκυρία έχει σημασία: καθώς η αυτοκίνηση μετατοπίζεται σταδιακά προς τον εξηλεκτρισμό, πολλοί αναρωτιούνται ποιος είναι ο ρόλος των θερμικών κινητήρων στην επόμενη δεκαετία. Παρ’ όλα αυτά, η Mercedes –όπως και η BMW– θεωρεί ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, ειδικά σε υβριδικές διαμορφώσεις, θα συνεχίσουν να αποτελούν βασικό τμήμα της γκάμας της για αρκετά χρόνια ακόμη.

Η φήμη για «κινητήρα BMW σε Mercedes» μπορεί να αποδείχθηκε αβάσιμη, αλλά η ίδια η συζήτηση δείχνει ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι ούτε απλή, ούτε ομοιόμορφη. Και τελικά, όσο η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να εξισορροπήσει κόστη, εκπομπές και προσδοκίες, η τεχνολογική αυτάρκεια παραμένει ισχυρό χαρτί – ειδικά για εταιρείες που βασίζουν την εικόνα τους στην υπεροχή, όχι στη σύμπραξη.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!