NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η νέα Porsche 911 Turbo S «ακούει» τον δρόμο για να φρενάρει καλύτερα

Μια καινοτόμος τεχνολογία με μικρόφωνο στο «φτερό» βοηθά τη νέα 911 Turbo S να βελτιώνει την απόδοσή της στο φρενάρισμα υπό βροχή.

Η νέα γενιά της Porsche 911 Turbo S (992.2) δεν βασίζεται μόνο στην ισχύ της -που πλέον φτάνει τους 711 ίππους- αλλά και σε τεχνολογικές λύσεις που στοχεύουν στην ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα, ειδικά σε δύσκολες συνθήκες.

Ένα από τα λιγότερο ορατά, αλλά κρίσιμα στοιχεία της είναι το μικρόφωνο που βρίσκεται στο εμπρός αριστερό φτερό (εσωτερικά του θόλου) και ανιχνεύει ήχους από το νερό στον δρόμο. Το μικρόφωνο αυτό λειτουργεί σε συνδυασμό με το σύστημα ευστάθειας, προτείνοντας στον οδηγό την ενεργοποίηση του Wet Mode όταν ανιχνεύσει βρεγμένο οδόστρωμα.

Στην έκδοση Turbo S, ωστόσο, η πληροφορία αυτή αξιοποιείται περαιτέρω. Η 911 επεμβαίνει και στην ενεργητική αεροδυναμική της: χαμηλώνει το εμπρός σπόιλερ και προβάλλει τους δύο εμπρός διαχυτές που προστατεύουν τα κεραμικά δισκόφρενα από το νερό.

Συγκεκριμένα, οι δισκόπλακες αυτές έχουν διάμετρο 42 εκατοστά και εξασφαλίζουν κορυφαία απόδοση στο φρενάρισμα. Όμως, η μεγάλη τους επιφάνεια είναι και πιο ευάλωτη σε νερό. Όταν τα τακάκια έρθουν σε επαφή με μια βρεγμένη δισκόπλακα, χρειάζεται λίγος χρόνος ώστε η τριβή να «στεγνώσει» το σύστημα.

Χρόνος, που επηρεάζει την άμεση απόκριση στο φρενάρισμα και παράγει ανεπιθύμητο ήχο. Με την παρέμβαση της ενεργής αεροδυναμικής, η Porsche καταφέρνει να περιορίσει το φαινόμενο και να προσφέρει σταθερή απόδοση ακόμη και στη βροχή.

Η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιείται και από τη Mercedes σε μοντέλα όπως η S-Class και η EQS, όπου το μικρόφωνο βοηθά στην ασφαλέστερη λειτουργία των αυτόνομων συστημάτων οδήγησης Επιπέδου 3. Η BMW, από την άλλη, επιμένει στον πιο κλασικό αισθητήρα βροχής για το σύστημα «Personal Pilot L3» της Σειράς 7.

Η Porsche όμως, με τη χρήση του μικροφώνου ως αισθητήρα οδοστρώματος, καταφέρνει να ενσωματώσει μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας, χωρίς να βασίζεται αποκλειστικά σε οπτικά ή θερμικά δεδομένα.

Πρόκειται για μια ακόμη απόδειξη πως η τεχνολογία δεν βρίσκεται μόνο στην επιτάχυνση, αλλά και στην προβλεπτικότητα, ειδικά όταν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με τόσο υψηλές επιδόσεις όπως η 911 Turbo S.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!