Ο Lei Jun παραδέχεται ότι μελέτησαν εξονυχιστικά το Tesla Model Y, χωρίς να διστάζουν να το προτείνουν σε όσους δεν θέλουν να περιμένουν το YU7.
Η Xiaomi συνεχίζει να εντυπωσιάζει στην είσοδό της στην αυτοκινητοβιομηχανία, και πλέον δεν κρύβει τις μεθόδους που ακολουθεί για να φτάσει τόσο γρήγορα σε ανταγωνιστικό επίπεδο. Ο CEO της εταιρείας, Lei Jun, αποκάλυψε πως η Xiaomi αγόρασε και αποσυναρμολόγησε τρία Tesla Model Y, με σκοπό να μελετήσει σε βάθος κάθε εξάρτημα και τεχνολογική λύση του κορυφαίου ηλεκτρικού SUV της αμερικανικής εταιρείας.
Μιλώντας σε εκδήλωση στο Πεκίνο, ο Jun δήλωσε ότι «αγοράσαμε τρία Model Y στις αρχές του έτους, και τα αποσυναρμολογήσαμε κομμάτι-κομμάτι». Στην παρουσίαση έγινε και απευθείας σύγκριση του Tesla με το νέο Xiaomi YU7, με τον CEO της εταιρείας να αποφεύγει τους χαρακτηρισμούς του ανταγωνισμού και να παραδέχεται ότι το Model Y είναι «ένα πολύ, πολύ εξαιρετικό αυτοκίνητο».
Η στρατηγική της Xiaomi να μελετήσει από κοντά την τεχνολογία των Tesla δεν προκαλεί έκπληξη. Είναι συνηθισμένη πρακτική στη βιομηχανία -τόσο στον χώρο των ηλεκτρονικών όσο και των αυτοκινήτων- οι εταιρείες να αποκτούν και να «ξηλώνουν» προϊόντα του ανταγωνισμού για benchmarking και αξιολόγηση τεχνολογίας, κατασκευής και ποιότητας.
Αντίστοιχα φαινόμενα έχουν σημειωθεί και από ευρωπαϊκές μάρκες, ενώ πρόσφατα έγινε αντιληπτό ένα Xiaomi SU7 έξω από τα κεντρικά της Ferrari στο Maranello, πυροδοτώντας εικασίες για τεχνική σύγκριση με το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της ιταλικής φίρμας.
Η στάση του Jun δεν περιορίζεται όμως μόνο σε τεχνικά θέματα. Με φόντο την τεράστια ζήτηση που αντιμετωπίζει η Xiaomi για το YU7 -με περισσότερες από 240.000 παραγγελίες μέσα στις πρώτες 18 ώρες και χρόνο αναμονής που μπορεί να ξεπεράσει τον έναν χρόνο- ο ίδιος ο CEO της Xiaomi έχει προτείνει στους ενδιαφερόμενους να εξετάσουν και άλλες επιλογές. Ανάμεσα σε αυτές αναφέρει το Xpeng G7, το Li Auto i8 και, ξανά, το Tesla Model Y.
Η ειλικρινής στάση του Lei Jun, τόσο ως προς τις επιδόσεις του ανταγωνισμού όσο και σε σχέση με τις δυνατότητες της δικής του εταιρείας, έχει δημιουργήσει ένα ξεχωριστό κλίμα εμπιστοσύνης γύρω από την Xiaomi ως κατασκευάστρια αυτοκινήτων. Το SU7 και το YU7 δεν είναι μόνο τεχνολογικά εντυπωσιακά –είναι και αποτέλεσμα μιας στρατηγικής που βασίζεται στη μάθηση και την παρατήρηση, ακόμα και από τους καλύτερους.

