ΑΓΩΝΕΣ

GP Σιγκαπούρης: Ώρα για ξεκαθάρισμα λογαριασμών μέσα στη ζέστη και την υγρασία

Με μόλις επτά αγώνες να απομένουν για το φινάλε, ο νυχτερινός αγώνας της Σιγκαπούρης μπορεί να κρίνει πολλά, σε ένα σιρκουϊ που δοκιμάζει πιλότους, μονοθέσια και αντοχές.

Η Formula 1 μπαίνει στην τελική ευθεία της σεζόν, και ο αγώνας στους δημόσιους δρόμους της Marina Bay αποτελεί ένα από τα πιο καθοριστικά και απαιτητικά ραντεβού. Μετά τους αγώνες σε Μπακού και Μόντσα, το σκηνικό αλλάζει δραματικά: από τις ευθείες υψηλής ταχύτητας περνάμε σε έναν στενό, τεχνικό και ανώμαλο αστικό στίβο, όπου η πρόσφυση, η σταθερότητα και η αντοχή των φρένων έχουν τον πρώτο λόγο.

Η Red Bull φτάνει στη Σιγκαπούρη με δύο συνεχόμενες νίκες, αλλά η πίστα δεν ταιριάζει στα μέτρα της. Παρά τις πρόσφατες αναβαθμίσεις στο πάτωμα του μονοθεσίου, μένει να φανεί αν ο Max Verstappen θα καταφέρει να κατακτήσει για πρώτη φορά το συγκεκριμένο Grand Prix, κάτι που θα ενίσχυε τη δυναμική του στη μάχη του τίτλου.

Από την άλλη, McLaren και Ferrari εμφανίζονται πιο ανταγωνιστικές σε πίστες με μεσαίας ταχύτητας στροφές, ενώ η Mercedes δείχνει σημάδια ανάκαμψης μετά τον αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν.

Μήκος πίστας: 4,940 χιλιόμετρα
Γύροι: 62
Απόσταση αγώνα: 306,143 χιλιόμετρα
Αριθμός στροφών: 19 (12 αριστερές / 7 δεξιές)
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:34.486 λεπτά (Ricciardo, 2024)
Απόσταση από την pole position μέχρι την πρώτη ζώνη φρεναρίσματος: 177 μέτρα
Μήκος pit lane: 405 μέτρα
Χρόνος εντός pit lane με όριο ταχύτητας: 25 δευτερόλεπτα
Ποσοστό πλήρους γκαζιού (ανά γύρο): 59%
Τελική ταχύτητα: 307 χλμ./ώρα
Ζώνες DRS: 3 (T13-T14, T15-T16, T19-T1)
Ελαστικά Pirelli: C3, C4, C5
Φθορά φρένων: υψηλή
Πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας: 93%

Η πίστα έχει συνολικό μήκος 4,940 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 62 γύρους, με την αγωνιστική απόσταση να φτάνει τα 306,1 χιλιόμετρα.

Το ποσοστό πλήρους γκαζιού περιορίζεται στο 59%, ενώ το απαιτητικό τερέν περιλαμβάνει 19 στροφές, πολλές από τις οποίες είναι ορθογώνιες.

Οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τις μαλακότερες γόμες της Pirelli (C3, C4 και C5), με τη φθορά και τη θερμοκρασία να παίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική.

Η ζέστη και η υγρασία ανεβάζουν τον βαθμό δυσκολίας για τους οδηγούς, που κατά κανόνα χάνουν έως και 3 κιλά ιδρώτα κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Στα περισσότερα Grand Prix που έχουν γίνει έχει μπει τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει την εμφάνισή του – στατιστικά, η πιθανότητα ξεπερνά το 90%.

Σε έναν αγώνα όπου τα λάθη τιμωρούνται και οι ανατροπές είναι συχνές, η διαχείριση ελαστικών και ρυθμού είναι πιο κρίσιμη από ποτέ.

Το στήσιμο των μονοθεσίων απαιτεί υψηλό κάθετο φορτίο και μαλακές αναρτήσεις, προκειμένου να απορροφώνται οι πολλές ανωμαλίες του δρόμου.

Παράλληλα, η ισορροπία μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα είναι καθοριστική: η υποστροφή δυσκολεύει τις εξόδους από τις αργές στροφές, ενώ η ασταθής ουρά μπορεί να οδηγήσει εύκολα σε επαφή με τις μπαριέρες.

Η μάχη στη μέση του grid παραμένει ανοικτή. Η Williams και η Toro Rosso εντυπωσίασαν σε πίστες με μεγάλες ευθείες, όμως τώρα το ζητούμενο αλλάζει. Aston Martin, Sauber και Haas ελπίζουν να επιστρέψουν στις βαθμολογίες, μετά τη «ξηρασία» του Μπακού.

Καθώς οι περισσότερες ομάδες έχουν ήδη στρέψει την προσοχή τους στην εξέλιξη των μονοθεσίων για το 2026, οι αναβαθμίσεις πλέον είναι ελάχιστες. Πάντως, για τη Σιγκαπούρη δεν έχει ανακοινωθεί κάποια ουσιαστική αναβάθμιση, οπότε η μάχη θα κριθεί κυρίως στη λεπτομέρεια του set-up και στη στρατηγική.

Ο αγώνας εκκινεί την Κυριακή στις 15:00 ώρα Ελλάδας, ενώ οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν το Σάββατο στις 16:00. Με την αβεβαιότητα του καιρού, την κούραση των οδηγών και το απαιτητικό τερέν, όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοικτά.

GRAND PRIX ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ
Παρασκευή 03 Οκτωβρίου 2025
Ελεύθερα FP1
Ελεύθερα FP2
12:30-13:30
16:00-17:00
Σάββατο 04 Οκτωβρίου 2025
Ελεύθερα FP3
Κατατακτήριες αγώνα
12:30-13:30
16:00-17:00
Κυριακή 05 Οκτωβρίου 2025
Αγώνας15:00-17:00
Βαθμολογία F1Πρόγραμμα F1
@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!