PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Geely EX5 [test drive]

Η κινέζικη «επέλαση» των ηλεκτρικών SUV στην ελληνική αγορά συνεχίζεται, αυτή τη φορά με ένα «βαρύ» όνομα στο χώρο της αυτοκίνησης. Η Geely μπορεί να μην ηχεί σαν πρωταγωνίστρια εταιρεία στα αυτιά μας, ωστόσο πρόκειται για έναν κολοσσό που ξέρει πολύ καλά τι κάνει και πως το κάνει…

Η απόφαση λοιπόν, να φέρει στην αγορά της Ευρώπης (και μάλιστα η ελληνική αγορά είναι από τις πρώτες που το υποδέχεται) το EX5, είναι μία σπουδαία κίνηση που μπορεί να ανακατέψει για τα καλά την τράπουλα στα μεσαία ηλεκτρικά SUV.

Και αυτό διότι οι φίρμες από τη γηραιά ήπειρο όσο γνωστές και να είναι αδυνατούν να γίνουν τόσο ανταγωνιστικές όσο αυτές από την Κίνα. Παράλληλα, ο κόσμος αντιλαμβάνεται τη ραγδαία εξέλιξη των Κινέζων στα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα, και έτσι έχουμε μία μοιραία ανακατάταξη στην αγορά.

Η Geely λοιπόν είναι τουλάχιστον δύο βήματα μπροστά από τις άλλες κινέζικες εταιρείες (εξαίρεση ίσως αποτελεί η BYD που έχει εργαστεί αρκετά στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων).

Έχει κάτω από την ομπρέλα της την Volvo, τη Lotus αλλά και το 50% της Smart, γεγονός που γίνεται αντιληπτό και από την παρουσία του EX5.

To αμιγώς ηλεκτρικό SUV μήκους 4,615 μέτρων (1,83 φάρδος και 1,67 μέτρα ύψος) δεν είναι ιδιαίτερα τολμηρό σχεδιαστικά, αφήνοντας τις μοντέρνες λεπτομέρειες και τις καθαρές γραμμές να αναδείξουν το σουλούπι του.

Καμπύλες που θυμίζουν την γκάμα της Smart, αναδυόμενες χειρολαβές, κλειστή μάσκα και όμορφα φωτιστικά σώματα LED, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα.

Οι 19άρες ζάντες αλουμινίου της έκδοσης Tech (υπάρχει και η πιο βασική Pro) κάνουν την παρουσία επιβλητική αλλά όχι τολμηρή ή ριζοσπαστική.

Γενικά στους Κινέζους δεν αρέσει να προκαλούν με εφέ παρά μόνο με την ουσία που έχουν στο μυαλό τους. Ίσως και τα ατού τους να είναι τέτοια που να μη θέλουν να σταθούν σε ακρότητες ή να πάρουν ρίσκα αλλά να προσφέρουν απλόχερα αυτό που γνωρίζουν. Τι άλλο; Τις νέες τεχνολογίες.

Ανοίγεις την πόρτα του EX5 λοιπόν και βρίσκεσαι μπροστά σε ένα φωτεινό εσωτερικό, με δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες 10,2 και 15,4 ιντσών (για τον πίνακα οργάνων και το multimedia αντίστοιχα), οι οποίες παίρνουν άριστα σε ποιότητα και ανάλυση.

Σε ένα μεγάλο βαθμό η απουσία φυσικών διακοπτών καλύπτεται από την εύχρηστη λειτουργία του μενού, τις φωνητικές εντολές αλλά και τα πλήκτρα στο τιμόνι.

Τα gadgets και τα καλούδια είναι αμέτρητα. Από τα αεριζόμενα καθίσματα που κάνουν όλα τα είδη μασάζ, τα υποπόδια που σε ξεκουράζουν, τις χρωματικές επιλογές της καμπίνας ή την ασύρματη φόρτιση smartphone.

Όλα σε αφθονία για να νιώσεις υπέροχα σε ρυθμούς… business class λες και βρίσκεσαι στο πιο premium και ακριβό SUV της αγοράς.

Για το EX5 λεπτομέρειες όπως τα ηλεκτρικά καθίσματα ή η ευκρίνεια στην οθόνη όταν λειτουργούν οι κάμερες μοιάζουν δεδομένες αλλά στην πραγματικότητα δε λειτουργεί έτσι ο ανταγωνισμός.

Το SUV της Geely διαθέτει ένα τεχνολογικό πακέτο που δύσκολα θα βρεις στον ανταγωνισμό. Προσθέστε σε όλα τα προηγούμενα και το ηχοσύστημα Flyme Sound 1000 Watt και 16 ηχείων, με καθαρό ήχο και κρυστάλλινη ποιότητα, ένα ακόμη λιθαράκι στην όλη ευχάριστη παραμονή μέσα στο EX5.

Από πλευράς χώρων τα πράγματα κυλάνε στον ίδιο ρυθμό, με πέντε επιβάτες να μένουν σαφώς ικανοποιημένοι.

Η κλασσική απουσία του τούνελ μετάδοσης αφήνει τα πόδια του μεσαίου πίσω επιβάτη να βολευτούν όπως πρέπει, αέρας για τα κεφάλια υπάρχει λόγω σχεδίασης.

Για τις αποσκευές τα 461 λίτρα κρίνονται αρκετά, με τον επιπλέον χώρο 51 λίτρων (κυρίως για τα καλώδια φόρτισης) να δίνουν και αυτά μία επιπλέον λύση.

Και για τα μικρότερα αντικείμενα υπάρχουν οι αντίστοιχες λύσεις, με αποκορύφωμα τον επίπεδο χώρο κάτω από την κονσόλα που χωρίζει οδηγό και συνοδηγό (θα μπορούσε απλά να έχει κάποια πιο αποτελεσματική αντιολισθητική βάση).

Άξια αναφοράς είναι η θέση δίπλα στην ασύρματη φόρτιση για το smartphone σε περίπτωση που δε θες συνέχεια να μπαίνει η συσκευή σε αυτή την διαδικασία.

Το EX5 βασίζεται στην πλατφόρμα GEA της Geely. Αυτό μεταφράζεται μεν στους καλούς χώρους που προαναφέραμε (2,75 μέτρα μεταξόνιο), αλλά και σε άλλες παραμέτρους όπως η αρχιτεκτονική 400V αλλά και το άκαμπτο πλαίσιο.

Το κινέζικο ηλεκτρικό SUV εφοδιάζεται με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μονίμου μαγνήτη, τοποθετημένο εμπρός (δεν υπάρχει frunk) με απόδοση 218 ίππους (ή 160 kW αν προτιμάτε) και 320 Nm.

Η μπαταρία τεχνολογίας LFP έχει χωρητικότητα 60,22 kWh και είναι φτιαγμένη για να αντέξει ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα χρήσης, ενώ υπάρχει δυνατότητα εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης σε φορτιστή 100 kW (από 30 στο 80% μέσα σε 20 λεπτά της ώρας) ή σε κλασσικό 11άρι όπου μια πλήρη φόρτιση διαρκεί 6 ώρες.

Το προσθιοκίνητο SUV λοιπόν αγγίζει τα 1.800 κιλά σε βάρος και παρόλα αυτά είναι σε θέση να φθάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση μέσα σε 6,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα.

Σε αυτούς τους ρυθμούς βέβαια μην περιμένετε να δείτε την αυτονομία που ανακοινώνει η εταιρεία (430 χλμ. WLTP), αλλά για να είμαστε ρεαλιστές μπορεί εύκολα να διανύσει κανείς 360 χλμ. σε μεικτές διαδρομές εντός και εκτός πόλης πριν πιάσει το καλώδιο στα χέρια.

Λειτουργία «One Pedal» με την αυστηρή έννοια του όρου δεν υπάρχει. Ωστόσο, μπορεί κανείς να «πειράξει» τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας και οικονομίας μέσω των ρυθμίσεων Eco, Comfort, Sport ή να εισέλθει σε mode μέγιστης αυτονομίας, με περιορισμό ανέσεων και τελική ταχύτητα μέχρι 90 χλμ./ώρα.

Αυτή πάντως είναι μία ακραία περίσταση που θα χρειαστεί ενδεχομένως να την έχουμε στο μυαλό μας μόνο σε περίπτωση ανάγκης.

Η φιλοσοφία του EX5 είναι εφάμιλλη ενός οικογενειακού αυτοκινήτου που βασίζεται κυρίως στη λογική και τις ανέσεις.

Σύμφωνοι, είναι κάτι παραπάνω από σβέλτο για το βάρος του και μπορεί να υποστηρίξει ασφαλή προσπεράσματα, ωστόσο δεν παύει να είναι ένα smooth εργαλείο για τον οικογενειάρχη.

Σε αυτή τη λογική και η ρύθμιση της ανάρτησης (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) που μοιάζει να μην «ιδρώνει» από λακκούβες ή αστοχίες του δρόμου.

Οι επιβάτες δεν θα δυσφορήσουν σε τέτοιες καταστάσεις όπως δεν θα «στραβώσουν» σε ένα ταχύ πέρασμα σε κλειστή διαδρομή αφού, παρά τις λογικές κλίσεις του αμαξώματος, το πλαίσιο είναι αρκετά δεμένο με χαμηλό κέντρο βάρους.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ για αστικούς ελιγμούς αλλά σφίγγει εφόσον το EX5 πιεστεί, και μαζί με τη μικρή διάμετρο και τον κοφτό σχεδιασμό έχουμε ένα αποτέλεσμα ευχάριστο και ευκολοδήγητο για τον οδηγό.

Ο επιλογέας πίσω και δεξιά από το τιμόνι είναι κάτι που συνηθίζεις εύκολα επιτρέπει στην… παραδοσιακή θέση ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό να βρίσκονται δύο πρακτικές ποτηροθήκες πέρα από όλα όσα έχουμε ήδη αναφέρει περί πρακτικότητας. 

Πάντως, με τη γενική εικόνα και τα πλούσια… ελέη του ηλεκτρικού Geely, περιμένει κανείς να ακούσει έναν απρόσιτο αριθμό για τιμή αγοράς.

Το EX5 ξεκινά από 34.990 ευρώ (29.990 ευρώ με την κρατική επιδότηση), αριθμός πολύ ανταγωνιστικός για τα δεδομένα ενός μεσαίου SUV με τέτοιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ενώ το λανσάρισμα του στην ελληνική αγορά συνδυάζεται και με επιπλέον κίνητρα αγοράς.

Μεταξύ αυτών, την αγορά του συνοδεύουν 6 χρόνια δωρεάν σέρβις, ένα έτος δωρεάν φόρτιση και εγγύηση καλής λειτουργίας μπαταρίας για 200.000 χλμ.

Διαβάστε περισσότερα για την GEELY

Geely EX5 218 PS 60,2 kWh – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 160 kW (218PS), 320 Nm
Θέση Στον εμπρός άξονα, εγκάρσια τοποθέτηση
Μπαταρία LFP 60,2 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε AC (11 kW): 6 ώρες
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 100 kW σε 20 λεπτά 30-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,9 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 16,8 kWh/100 km, 17,9 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 605 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 60,2 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 360 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση  Michelin Primacy 4, 235/45 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.615 × 1.830 × 1.670 mm
170 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.585 / 1.590 mm
Μεταξόνιο 2.750 mm
Χώρος αποσκευών 461-1.877 lt
Απόβαρο 1.790 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 34.990€, 29.990€ με την κρατική επιδότηση
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Ένα σχόλιο

  1. πολύ ωραίο αυτοκίνητο. Μακάρι να έβγαζαν ένα full hybrid στα 4.40 μήκος & premium εσωτερικό σαν κ αυτό. Θα σαρώνανε την ελληνική αγορά ακόμα και αν άρχιζε από 30.000 ευρώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!