NEA

Παράταση της φορολογικής απαλλαγής για τα ηλεκτρικά στην Γερμανία έως το 2035

Η κυβέρνηση στηρίζει την αυτοκινητοβιομηχανία σε μία δύσκολη περίοδο, παρατείνοντας τα φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά μοντέλα.

Η Γερμανία θα διατηρήσει τη φορολογική απαλλαγή για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2035, σε μια προσπάθεια να στηρίξει τη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς πιο βιώσιμες τεχνολογίες. Η σχετική νομοθετική πρόταση θα κατατεθεί σύντομα από τον Υπουργό Οικονομικών Lars Klingbeil, όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου, Maximilian Kall, σε συνέντευξη Τύπου στο Βερολίνο.

Η απόφαση έρχεται σε μια περίοδο αυξημένης πίεσης για τον γερμανικό κλάδο αυτοκινήτου, με φόντο τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα, τους εμπορικούς δασμούς από τις ΗΠΑ και το υψηλό ενεργειακό κόστος. Σύμφωνα με τον Klingbeil, «για να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους τα επόμενα χρόνια, πρέπει να δοθούν τα σωστά κίνητρα από τώρα».

Η υφιστάμενη απαλλαγή από τον φόρο ταξινόμησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν να λήξει την 1η Ιανουαρίου 2026. Η παράτασή της έως το 2035 αναμένεται να κοστίσει περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ στα κρατικά έσοδα μέχρι το 2029. Σημειώνεται ότι μόνο τον Σεπτέμβριο του 2025 ταξινομήθηκαν 45.495 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία, σημειώνοντας αύξηση 32% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικής Κυκλοφορίας (KBA).

Η ανακοίνωση της παράτασης έρχεται λίγες ημέρες πριν από την προγραμματισμένη συνάντηση κορυφής της κυβέρνησης με στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας και εκπροσώπους εργαζομένων, στις 9 Οκτωβρίου. Η σύσκεψη αναμένεται να επικεντρωθεί σε τρόπους στήριξης του κλάδου, καθώς πολλές εταιρείες -όπως η Volkswagen και η Bosch- ανακοινώνουν περικοπές στην παραγωγή και σημαντικές μειώσεις προσωπικού. Πρόσφατα, η ZF Friedrichshafen γνωστοποίησε πως θα καταργήσει 7.600 θέσεις εργασίας στο τμήμα εξηλεκτρισμένων συστημάτων μετάδοσης.

Η συζήτηση αφορά επίσης και το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Στο εσωτερικό της κυβερνητικής συμμαχίας υπάρχουν διαφωνίες, καθώς ορισμένα στελέχη, όπως ο καγκελάριος Merz, ζητούν πιο ευέλικτη προσέγγιση που θα επιτρέψει και εναλλακτικές τεχνολογίες, όπως τα plug-in υβριδικά ή τα EREV.

Ο πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας, Olaf Lies, όπου η τοπική κυβέρνηση είναι δεύτερη μεγαλύτερη μέτοχος της Volkswagen, δήλωσε ότι ο στόχος για πώληση μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2035 «δεν είναι ρεαλιστικός». Πρόσθεσε επίσης ότι «οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, ειδικά τα plug-in υβριδικά και τα μοντέλα με range-extender αυτονομίας, πρέπει να παραμείνουν στην αγορά και μετά το 2035».

Παρότι η τελική στάση της γερμανικής κυβέρνησης ως προς την ευρωπαϊκή απαγόρευση δεν έχει οριστικοποιηθεί, το πολιτικό κλίμα δείχνει ότι η Γερμανία ενδέχεται να ζητήσει μια πιο σταδιακή μετάβαση, με κύριο γνώμονα τη διατήρηση της απασχόλησης και της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας της.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!