NEA

Τι ισχύει για το νέο σύστημα καμερών της τροχαίας στην Αττική

Το δίκτυο καμερών που θα καταγράφει τροχαίες παραβάσεις στην Αττική δεν έχει ακόμη τεθεί σε πλήρη λειτουργία, παρά τις φήμες για τοποθέτηση δεκάδων νέων συσκευών. Το έργο παραμένει σε φάση προετοιμασίας, με μόλις ελάχιστες πιλοτικές εφαρμογές.

Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφόρησαν αναφορές ότι τοποθετήθηκαν 41 νέες κάμερες σε 17 δήμους της Αττικής, με δυνατότητα καταγραφής παραβάσεων όπως η μη χρήση ζώνης, η οδήγηση χωρίς κράνος ή με κινητό τηλέφωνο στο χέρι. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Όπως επιβεβαιώνει και ο Κίμων Λογοθέτης, σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας, οι συγκεκριμένες κάμερες δεν έχουν τοποθετηθεί, ούτε έχει υπάρξει σχετικός διαγωνισμός.

Το επίσημο σχέδιο αφορά στην εγκατάσταση 388 καμερών, οι οποίες θα επιτηρούν την κυκλοφορία και κυρίως θα καταγράφουν παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη. Η Τροχαία είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία τους, ενώ την τεχνική εγκατάσταση έχει αναλάβει η Περιφέρεια Αττικής. Όμως, το δίκτυο δεν μπορεί να τεθεί σε πλήρη λειτουργία πριν ολοκληρωθεί το ενιαίο ψηφιακό σύστημα διαχείρισης παραβάσεων, το οποίο ακόμα δεν έχει ενεργοποιηθεί.

Μέχρι σήμερα, λειτουργούν πιλοτικά δύο κάμερες στη συμβολή των οδών Ποσειδώνος και Καλαμακίου, καταγράφοντας μόνο παραβιάσεις του κόκκινου σηματοδότη. Παρά την καταγραφή, δεν αποστέλλονται ακόμη πρόστιμα, καθώς το απαραίτητο λογισμικό παραμένει σε στάδιο ανάπτυξης.

Πέρα από αυτές, βρίσκονται σε πιλοτική χρήση 10 κάμερες σε λεωφορεία του ΟΑΣΑ, ενώ κανονικά λειτουργούν οι 12 κάμερες που επιτηρούν τις λεωφορειολωρίδες και το υπάρχον δίκτυο της Αττικής Οδού. Όσον αφορά την καταγραφή παραβάσεων όπως η χρήση κινητού, η σχετική τεχνολογία παραμένει σε δοκιμαστικό επίπεδο και δεν έχει προχωρήσει σε εφαρμογή. Αντίστοιχο πείραμα είχε γίνει μόνο στη Θεσσαλονίκη, χωρίς να έχει γενικευτεί.

Παρά την καθυστέρηση, οι αρχές διαβεβαιώνουν ότι όταν ολοκληρωθεί το σύστημα, θα φέρει σημαντική αλλαγή στη συμπεριφορά των οδηγών, ακόμη κι αν αυτό οφείλεται στον φόβο επιβολής προστίμου.

Από την άλλη, η Ελληνική Αστυνομία συνεχίζει τους επιτόπιους ελέγχους για ταχύτητα, αλκοόλ, κράνος και ζώνη, όμως η αποτελεσματικότητά τους περιορίζεται από το γεγονός ότι πολλές φορές η παρουσία των μπλόκων διαρρέει άμεσα στα social media, δίνοντας τη δυνατότητα στους παραβάτες να τα αποφύγουν.

Η πρώτη εγκατάσταση των καμερών έγινε ήδη από το 2021 στην Ποσειδώνος, σηματοδοτώντας την έναρξη του έργου. Πλέον, με το 2025 να πλησιάζει στο τέλος του, το project παραμένει ημιτελές και οι προσδοκίες μεταφέρονται για τους επόμενους μήνες.

Η επιτυχία του όμως εξαρτάται όχι μόνο από την τεχνική ολοκλήρωση, αλλά και από την ομαλή πληροφόρηση των πολιτών, ώστε να χτιστεί η αναγκαία σχέση εμπιστοσύνης με την Πολιτεία και να μην απαξιωθεί μια προσπάθεια που, όταν λειτουργήσει, μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στον περιορισμό των τροχαίων παραβάσεων και δυστυχημάτων.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!