Η Mercedes-Benz παρουσιάζει το ELF, ένα πειραματικό όχημα που ενσωματώνει κάθε πιθανό σενάριο φόρτισης και δείχνει πώς θα λειτουργεί το έξυπνο, αμφίδρομο και ταχύτατο οικοσύστημα φόρτισης του αύριο.
Η Mercedes-Benz προχωρά ένα βήμα παραπέρα στη λογική της ηλεκτροκίνησης παρουσιάζοντας το ELF (Experimental-Lade-Fahrzeug), ένα κινητό εργαστήριο τεχνολογίας που επαναπροσδιορίζει τον τρόπο με τον οποίο φορτίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το ELF δεν είναι απλώς μια ερευνητική πλατφόρμα, αλλά μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που συνδυάζει υπερταχεία, αμφίδρομη, φωτοβολταϊκή, επαγωγική και αγώγιμη φόρτιση, με στόχο τη βιώσιμη και έξυπνη διαχείριση της ενέργειας.
Για τη Mercedes-Benz, η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί απλώς τεχνολογική μετάβαση, αλλά ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον και την κοινωνία. Η εταιρεία δεν περιορίζεται μόνο στη μηδενική εκπομπή ρύπων, αλλά εξελίσσει και το οικοσύστημα φόρτισης. Μετά τις υπηρεσίες MB.CHARGE και Plug & Charge από το 2019, και τη λειτουργία Green Charging που διασφαλίζει χρήση αποκλειστικά ανανεώσιμων πηγών, το ELF έρχεται να ενσωματώσει την πιο προχωρημένη εκδοχή αυτής της φιλοσοφίας.
Το ELF αξιοποιείται για δοκιμές ταχείας φόρτισης με δύο συστήματα: το MCS (Megawatt Charging System) για βαρέα επαγγελματικά, με ισχύ έως 1 MW, και το CCS (Combined Charging System) που χρησιμοποιείται σε επιβατικά και φτάνει έως 900 kW. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της τεχνολογικής προόδου, στα 900 kW μπορούν να φορτιστούν 100 kWh σε μόλις 10 λεπτά. Τα δεδομένα αυτών των δοκιμών χρησιμοποιούνται ήδη σε νέα μοντέλα, όπως το CONCEPT AMG GT XX, το οποίο έχει καταγράψει μέση ισχύ φόρτισης 850 kW και κορυφαία τιμή 1.041 kW.
Σε συνεργασία με την ιταλική Alpitronic, η Mercedes-Benz εξελίσσει έναν πρωτότυπο ταχυφορτιστή που μεταφέρει ρεύμα έως 1.000 A μέσω CCS – απόδοση σχεδόν διπλάσια από τις σημερινές δυνατότητες. Αυτή η τεχνολογία ενσωματώνεται σταδιακά στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της εταιρείας, μειώνοντας δραστικά τον χρόνο φόρτισης σε επίπεδα αντίστοιχα με ανεφοδιασμό καυσίμου.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην αμφίδρομη φόρτιση, με το αυτοκίνητο να λειτουργεί ως ενεργειακός κόμβος. Μέσω των λειτουργιών Vehicle-to-Home (V2H), Vehicle-to-Grid (V2G) και Vehicle-to-Load (V2L), η ενέργεια ρέει όχι μόνο προς το αυτοκίνητο, αλλά και από αυτό προς το δίκτυο, το σπίτι ή άλλες ηλεκτρικές συσκευές. Έτσι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετατρέπονται σε μονάδες αποθήκευσης που ενισχύουν τη σταθερότητα του δικτύου και περιορίζουν το ενεργειακό κόστος.
Η Mercedes-Benz έχει ήδη εμπειρία στον τομέα, εφαρμόζοντας αμφίδρομη φόρτιση στην Ιαπωνία με το πρότυπο CHAdeMO, και προετοιμάζει αντίστοιχες λύσεις για το ευρωπαϊκό CCS. Η ηλεκτρική CLA και η GLC EQ είναι ήδη τεχνικά έτοιμες για αμφίδρομη χρήση, ενώ από το 2026 θα διατίθεται το MB.CHARGE Home σε Γερμανία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο. Το πακέτο θα περιλαμβάνει το αυτοκίνητο, τον φορτιστή wallbox, πράσινη ενέργεια και διαχείριση μέσω εφαρμογής. Ένα ηλεκτρικό Mercedes θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ενός σπιτιού για 2 έως 4 ημέρες, να τροφοδοτήσει εξωτερικές συσκευές και να εξοικονομήσει έως 500 ευρώ τον χρόνο.
Παράλληλα, η έρευνα επεκτείνεται στην ασύρματη επαγωγική και στην αυτόματη αγώγιμη φόρτιση. Το ELF είναι εξοπλισμένο με επαγωγικό σύστημα 11 kW βασισμένο στη μαγνητική σύζευξη, που μεταδίδει ενέργεια χωρίς καλώδιο. Δοκιμάζεται επίσης αγώγιμη φόρτιση με ειδική πλάκα στο έδαφος που συνδέεται αυτόματα με το αυτοκίνητο. Και οι δύο λύσεις στοχεύουν σε χρήση στο σπίτι και στην εργασία, με στόχο να κάνουν τη φόρτιση πιο απλή και «αόρατη».
Η Mercedes-Benz βλέπει το μέλλον της φόρτισης ως ένα πλήρες οικοσύστημα όπου η τεχνολογία, η ενέργεια και η εμπειρία του χρήστη συνδέονται αρμονικά. Το ELF δείχνει πως η ηλεκτροκίνηση δεν αφορά μόνο τις μπαταρίες ή τα αυτοκίνητα, αλλά και τη δυναμική ανταλλαγής ενέργειας ανάμεσα στο αυτοκίνητο και το περιβάλλον του. Μια πρακτική απόδειξη ότι η καινοτομία, όταν στηρίζεται σε σοβαρή έρευνα, μπορεί να μετατρέψει τη φόρτιση από ανάγκη σε εργαλείο ενεργειακής ανεξαρτησίας.
Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.
Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.
Το caroto team σας ευχαριστεί!