Η ετήσια έκθεση αξιοπιστίας TÜV έδειξε ότι σχεδόν ένα στα πέντε αυτοκίνητα απέτυχε στον τεχνικό έλεγχο, με το Tesla Model Y να καταγράφει το υψηλότερο ποσοστό σοβαρών βλαβών στην κατηγορία 2-3 ετών.
Η νέα έκθεση TÜV για το 2026, η οποία βασίζεται σε περίπου 9,5 εκατομμύρια τεχνικούς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν στη Γερμανία μεταξύ Ιουλίου 2024 και Ιουνίου 2025, φέρνει στην επιφάνεια σημαντικά στοιχεία για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων σε όλες τις ηλικιακές κατηγορίες. Τα ηλεκτρικά Tesla βρέθηκαν για ακόμη μία φορά στις τελευταίες θέσεις, με το Model Y να καταγράφει ποσοστό αποτυχίας 17,3%, το υψηλότερο που έχει καταγραφεί εδώ και μια δεκαετία σε αυτοκίνητα ηλικίας 2-3 ετών.
Συγκριτικά, το Mini Cooper SE παρουσίασε μόλις 3,5% σοβαρές βλάβες στην ίδια κατηγορία. Τα περισσότερα προβλήματα στο Model Y σχετίζονταν με την ανάρτηση, τον άξονα, τα φρένα και τον φωτισμό. Το Model 3, που ήταν το χειρότερο μοντέλο της προηγούμενης διετίας, κατέγραψε φέτος ελαφρώς καλύτερη επίδοση, με ποσοστό βλαβών 13,1%.
Σε γενικότερη εικόνα, το 21,5% των αυτοκινήτων απέτυχε στον τεχνικό έλεγχο λόγω σοβαρών ή επικίνδυνων βλαβών, ποσοστό αυξημένο κατά 0,9% σε σχέση με πέρυσι, ενώ το ποσοστό των μικρότερων βλαβών αυξήθηκε κατά 0,8% και διαμορφώθηκε στο 12,3%.
Άλλα αυτοκίνητα με υψηλά ποσοστά βλαβών ήταν η BMW Σειρά 5 και Σειρά 6 στις κατηγορίες 4-5 και 8-9 ετών, το Dacia Duster στις κατηγορίες 6-7 και 10-11 ετών και το Renault Clio στα 12-13 χρόνια.
Από την άλλη πλευρά, η Volkswagen είχε έντονη παρουσία στις κορυφαίες θέσεις. Το T-Roc αναδείχθηκε το πιο αξιόπιστο SUV στις ηλικίες 2-3, 4-5 και 6-7 ετών, ενώ το Golf Sportsvan ξεχώρισε επίσης στην κατηγορία 4-5 ετών. Το Touareg πήρε την πρωτιά στην κατηγορία 12-13 ετών, ενώ η Mercedes B-Class διακρίθηκε τόσο στις κατηγορίες 2-3 όσο και 10-11 ετών.
Στις υπόλοιπες κατηγορίες ξεχώρισαν το Fiat 500e στα μικρά, το Mazda 2 στα μικρομεσαία, η BMW Σειρά 1 στα compact και η Mercedes C-Class στα μεσαία. Το Fiat 500e έδειξε επίσης ότι ένα εξηλεκτρισμένο μικρό αυτοκίνητο μπορεί να είναι ιδιαίτερα αξιόπιστο.
Νέα φέτος ήταν και η εισαγωγή μιας κατηγορίας για μακροχρόνια ποιότητα, που αξιολογεί αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 10 ετών. Στην κορυφή βρέθηκε η Mercedes με ποσοστό βλαβών 18,5%, με την Audi στη δεύτερη θέση (19,2%) και την Toyota στην τρίτη (22%).
Νικητές ανά κατηγορία – Ηλικία αυτοκινήτου 2–3 ετών:
- Μικρά αυτοκίνητα πόλης (Mini cars): Fiat 500e
- Μικρά αυτοκίνητα (Small cars): Mazda 2
- Compact κατηγορία: BMW Σειρά 1
- Μεσαία κατηγορία (Mid-range): Mercedes C-Class
- SUV: VW T-Roc
- Πολυμορφικά (Minivan): Mercedes B-Class
Νικητές σε άλλες ηλικιακές κατηγορίες:
- 4–5 ετών: VW Golf Sportsvan, VW T-Roc
- 6–7 ετών: VW T-Roc
- 8–9 ετών: Mazda CX-3
- 10–11 ετών: Mercedes B-Class
- 12–13 ετών: VW Touareg
Η έρευνα TÜV επιβεβαιώνει ότι, παρά την τεχνολογική πρόοδο, ορισμένα μοντέλα συνεχίζουν να έχουν προβλήματα αξιοπιστίας, με τα αποτελέσματα να επηρεάζουν όχι μόνο την εικόνα των εταιρειών, αλλά και την καθημερινότητα των οδηγών.


