NEA

Η Γερμανία «μπλοκάρει» την απαγόρευση των θερμικών αυτοκινήτων

Ο καγκελάριος της Γερμανίας, Friedrich Merz, ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιτρέψει την κυκλοφορία υβριδικών και αποδοτικών θερμικών αυτοκινήτων και μετά το 2035, αμφισβητώντας τον στόχο της πλήρους κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Ο Friedrich Merz, καγκελάριος της Γερμανίας, με επιστολή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά να παραμείνουν ανοιχτές οι τεχνολογικές επιλογές για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και μετά το 2035, χρονιά-ορόσημο για τη σχεδιαζόμενη απαγόρευση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ε.Ε.

Όπως ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου στις 28 Νοεμβρίου, στόχος του Βερολίνου είναι να επιτευχθεί ισορροπία ανάμεσα στην ανταγωνιστικότητα και την προστασία του κλίματος. Για τον Merz και το κυβερνητικό του μπλοκ –που περιλαμβάνει τους Συντηρητικούς και τους Σοσιαλδημοκράτες– η Ε.Ε. θα πρέπει να εξετάσει την παράταση της ζωής για plug-in υβριδικά, range extender ηλεκτρικά και αποδοτικά θερμικά μοντέλα.

Παρά την παραδοσιακά φιλική στάση του Merz προς τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, οι Σοσιαλδημοκράτες, ως μικρότερος κυβερνητικός εταίρος, εμφανίζονται διχασμένοι ως προς τη χαλάρωση των περιβαλλοντικών στόχων. Ωστόσο, η κοινή στάση απέναντι στο θέμα ενισχύεται από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αγορά ηλεκτρικών, όπως η χαμηλή ζήτηση, οι υψηλοί δασμοί από τις ΗΠΑ και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός από την Κίνα.

Ο Merz ζητά μια «τεχνολογικά ουδέτερη, ευέλικτη και ρεαλιστική» πολιτική για τις εκπομπές CO2 που θα ανταποκρίνεται στους κλιματικούς στόχους χωρίς να περιορίζει την καινοτομία και τη βιομηχανική παραγωγή. Στην επιστολή του, η οποία απευθύνθηκε στην πρόεδρο της Κομισιόν Ursula von der Leyen, αναφέρει ότι οι εκπομπές θα πρέπει να υπολογίζονται με βάση το σύνολο του στόλου, συμπεριλαμβανομένων των υφιστάμενων και νέων ταξινομήσεων.

Ωστόσο, η πρόταση του Merz έρχεται σε αντίθεση με τη θέση χωρών όπως η Γαλλία και η Ισπανία, οι οποίες υποστηρίζουν τη διατήρηση του στόχου για μηδενικές εκπομπές από την εξάτμιση των νέων αυτοκινήτων από το 2035. Παράλληλα, προτείνουν ευελιξίες όπως το σύστημα «supercredits» για μοντέλα με μεγάλο ποσοστό εγχώριου περιεχομένου.

Αντίθετα, η Ιταλίδα πρωθυπουργός Giorgia Meloni χαρακτήρισε την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035 ως «αυτοκαταστροφική» στρατηγική, υποστηρίζοντας ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να συνεπάγεται την αποδόμηση ολόκληρων βιομηχανικών κλάδων.

Για να τονώσει την ηλεκτροκίνηση, η κυβέρνηση Merz σχεδιάζει πρόγραμμα επιδότησης για νοικοκυριά με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα, για την αγορά ή μίσθωση BEV ή PHEV. Προβλέπεται βασική επιδότηση 3.000 ευρώ, με προσαύξηση 500 ευρώ ανά παιδί, και μέγιστο όφελος 1.000 ευρώ επιπλέον.

Το σχέδιο, σύμφωνα με κυβερνητικό έγγραφο, θα ξεκινήσει μέσα στο 2026. Παρ’ όλα αυτά, οργανώσεις όπως η Transport & Environment ασκούν κριτική, υποστηρίζοντας πως η Γερμανία κινδυνεύει να μείνει πίσω υποστηρίζοντας τεχνολογίες του παρελθόντος. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής του T&E Γερμανίας, Sebastian Bock, η στήριξη των θερμικών κινητήρων δεν αποτελεί στρατηγική για τη διατήρηση της απασχόλησης και της αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η πίεση προς την κυβέρνηση Merz αυξάνεται, την ώρα που η Γερμανία παλεύει να επανεκκινήσει την οικονομία της σε ένα δύσκολο γεωπολιτικό και δημογραφικό περιβάλλον. Το αυτοκίνητο, ως εμβληματικό στοιχείο της γερμανικής ταυτότητας, αποτελεί σημείο αντιπαράθεσης και στο εσωτερικό της χώρας, με το ακροδεξιό κόμμα AfD να εκμεταλλεύεται τις ανησυχίες γύρω από την ηλεκτροκίνηση για πολιτικά οφέλη.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!