NEA

Toyota GR GT & GR GT3: τα νέα πρωτότυπα που φέρνουν την αγωνιστική τεχνολογία στον δρόμο

Με τα GR GT και GR GT3, η Toyota Gazoo Racing παρουσιάζει δύο νέα πρωτότυπα που συνδυάζουν υβριδική ισχύ, χαμηλό βάρος και τεχνολογία πίστας, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στην εξέλιξη των σπορ μοντέλων της.

Η Toyota Gazoo Racing αποκάλυψε δύο νέα πρωτότυπα υψηλών επιδόσεων, τα GR GT και GR GT3, που αποτυπώνουν την πρόθεση της μάρκας να διατηρήσει το οδηγοκεντρικό της DNA και στην εποχή των υβριδικών κινητήρων.

Πρόκειται για καθαρόαιμα μοντέλα υπό εξέλιξη που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά δημόσια και στοχεύουν να τοποθετηθούν στην κορυφή της γκάμας, ως πνευματικοί διάδοχοι τόσο του θρυλικού 2000GT όσο και της Lexus LFA.

Η τεχνική προσέγγιση βασίζεται σε τρεις πυλώνες: χαμηλό κέντρο βάρους, μικρό βάρος με υψηλή ακαμψία και κορυφαία αεροδυναμική. Το GR GT εξελίχθηκε με στόχο να είναι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στον δρόμο.

Φέρει έναν νέο bi-turbo V8 4.0 λίτρων σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα, με διάταξη transaxle. Η συνολική απόδοση ξεπερνά τους 650 ίππους και τα 850 Nm ροπής, με τελική ταχύτητα πάνω από 320 χλμ./ώρα.

Η κατανομή βάρους 45:55 εμπρός-πίσω κρίνεται ιδανική για ένα μοντέλο τέτοιων επιδόσεων, ενώ το νέο αλουμινένιο πλαίσιο –το πρώτο στην ιστορία της Toyota– συνδυάζεται με επιλεγμένα ανθρακονήματα για μείωση βάρους και υψηλή στρεπτική ακαμψία.

Η σχεδίαση ακολούθησε ασυνήθιστη προσέγγιση, με την αεροδυναμική να προηγείται του styling. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα supercar με έντονο, λειτουργικό look, προϊόν συνεργασίας μηχανικών και σχεδιαστών.

Το GR GT3 είναι η καθαρόαιμη αγωνιστική εκδοχή και πληροί τις προδιαγραφές της FIA GT3, σχεδιασμένο για επαγγελματίες αλλά και ιδιώτες οδηγούς.

Διατηρεί το ίδιο πλαίσιο και τον ίδιο κινητήρα με το GR GT, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα συμμετοχής σε κορυφαίους θεσμούς αγώνων.

Η εξέλιξη των δύο μοντέλων περιλάμβανε εκτεταμένη χρήση προσομοιωτών αλλά και δοκιμές σε πίστες όπως το Nürburgring και η Fuji Speedway.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον ήχο του V8, με την εξάτμιση να εξελίσσεται ώστε να μεταδίδει στον οδηγό πληροφορίες για την απόδοση και τη θερμική κατάσταση του κινητήρα.

Τα GR GT και GR GT3 ενσωματώνουν υβριδική τεχνολογία υψηλής απόδοσης, χωρίς να κάνουν συμβιβασμούς στην οδηγική αίσθηση. Η Toyota συνεχίζει να επενδύει στη φιλοσοφία Beyond Zero, στοχεύοντας σε ένα μέλλον που να συνδυάζει επιδόσεις και περιβαλλοντική συνείδηση.

Τα μοντέλα παραγωγής αναμένεται να παρουσιαστούν επίσημα έως το 2027, με την εταιρεία να συνεχίζει τις δοκιμές και την εξέλιξη μέχρι τότε.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!