Όμορφο, πρακτικό και αποδοτικό. Το BYD Atto 3 δεν είναι τυχαίο που είναι τόσο δημοφιλές, καθώς με ένα λογικό αντίτιμο καταφέρνει να καλύψει σχεδόν κάθε ανάγκη. Όσο για την ανανεωμένη εκδοχή του, δίνει κάτι παραπάνω στα σημεία, κάνοντάς το ακόμα πιο ενδιαφέρον.
Δεν πάει πάρα ένας χρόνος από τη στιγμή που γράφαμε τη δοκιμή του νέου -για την Ελληνική αγορά- BYD Atto 3, το οποίο μας είχε αφήσει αναμφίβολα καλές εντυπώσεις. Αν θέλετε να τη διαβάσετε, πατήστε εδώ.
Αν πάλι προσπαθείτε να καταλάβετε τι άλλαξε σε ένα χρόνο, υπολογίστε πως το εν λόγω μοντέλο ήδη κυκλοφορούσε σε άλλες αγορές από το 2022, οπότε εύλογα οι Κινέζοι με το Model Year 2025 προχώρησαν σε ένα ελαφρύ facelift, το οποίο και θα αναλύσουμε παρακάτω.
Αρχής γενομένης από την εξωτερική εμφάνιση, η κύρια διαφορά έγκειται στη χρήση μαύρων πλαισίων στα παράθυρα, σε συνδυασμό με το αντίστοιχου χρώματος πάνελ στις πίσω κολώνες και με τα στάνταρ πλέον πίσω φιμέ κρύσταλλα.
Όλο αυτό δείχνει να αναβαθμίζει λίγο το κύρος και το δυναμισμό του μοντέλου, το οποίο έχει και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ως προς την αναγνωσιμότητά του. Μέχρι πρότινος στην πέμπτη πόρτα διαβάζαμε όλο τον τίτλο του «Build Your Dream». Πλέον, αρκεί το BYD…
Σε άλλες λεπτομέρειες και για όσους το ψάχνουν ενδελεχώς, οι τροχοί είναι πλέον νέας σχεδίασης και διαστάσεων 18”, σε όλες τις εκδόσεις.
Μικροαλλαγές συναντάμε φυσικά και στο εσωτερικό, κυρίως στο κομμάτι των επενδύσεων. Η νέα, σκουρόχρωμη ταπετσαρία με τις πράσινες γραμμές, θα πούμε πως δίνει μία ευχάριστη νότα σε ένα κατά τα άλλα προσεγμένο και ιδιαίτερης αισθητικής σαλόνι.
Από άποψης εξοπλισμού, ακόμα και στη βασική έκδοση κανείς δεν θα μείνει παραπονεμένος. Αρχικά, θα πούμε πως μας αρέσει η μικρή οθόνη των 5 ιντσών μπροστά από το τιμόνι, καθώς παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, με μία ωραία αισθητική.
Αντίστοιχα εντυπωσιακή είναι και η περιστρεφόμενη οθόνη 15,6 ιντσών του infotainment, η οποία μάλιστα έχει αναβαθμιστεί σε νεότερη έκδοση λογισμικού, με αρκετές διαφορές ως προς το interface της.
Προφανώς, υποστηρίζεται σύνδεση με κινητά Android/ iOS, αναβαθμίσεις OTA και βέβαια υπάρχει ένα κάποιο βάθος στις λειτουργίες που προσφέρει.
Είναι όμως και άλλα στοιχεία εξοπλισμού, όπως η πανοραμική οροφή, τα θερμαινόμενα/ αεριζόμενα καθίσματα με επένδυση vegan δέρματος και βέβαια το πλήρες πακέτο ADAS, που κάνει το Atto 3 μία πλούσια εξοπλιστικά πρόταση.
Κάποιες άλλες, πιο σημαντικές αλλαγές, αφορούν στην μπαταρία του αυτοκινήτου, η οποία παραμένει στα 60,4 kWh φορτίζει όμως πιο γρήγορα πλέον σε παροχές συνεχούς ρεύματος, έως 110 kW.
Αντίστοιχα έχει υιοθετηθεί και ένα πιο αποδοτικό σύστημα θέρμανσης, που όλο και κάτι κερδίσει σε θέματα κατανάλωσης.
Αναφορικά με αυτή, αξίζει να σημειωθεί πως ο οδηγός πέρα από τα τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Eco, normal και sport και ένα για ολισθηρές επιφάνειες) μπορεί να ρυθμίσει την ανάκτηση της ενέργειας σε δύο βαθμίδες.
Μία πολύ ήπια και μία κάπως πιο έντονη. Θα θέλαμε ωστόσο και μία τουλάχιστον, τρίτη, που να προσομοιώνει τη λειτουργία one pedal.
Μικροαλλαγές έχουν συντελεστεί και στο setup των αναρτήσεων, που έκαναν το αυτοκίνητο κατάτι πιο σταθερό στη συμπεριφορά του, ειδικά κατά τις φάσεις μετατόπισης φορτίου.
Οι κλίσεις είναι κάπως πιο μετριασμένες, ενώ και η γενικότερη αίσθηση που αφήνουν είναι αυτή ενός επαρκώς δεμένου αυτοκινήτου. Σκεφτείτε κάτι προς γαλλική σχολή.
Το τιμόνι, με τη σειρά του, κόβει αρκετά ώστε να προσφέρει μία αυξημένη ευελιξία στην πόλη. Παράλληλα, εξασφαλίζει μία ικανοποιητική -για τα δεδομένα της κατηγορίας- ανάδραση.
Η αίσθηση του, όπως και το γκάζι του αυτοκινήτου, δεν θα σε προκαλέσουν να ανεβάσεις ρυθμούς, θα σου προσφέρουν όμως μία ποιοτική εμπειρία και μία ευχάριστη αίσθηση άνεσης και ασφάλειας κατά τις μετακινήσεις.
Τώρα για τις επιδόσεις, παραμένουν στα ίδια, απόλυτα ικανοποιητικά επίπεδα. Τα 203 PS του ηλεκτρομοτέρ και κυρίως τα 310 Nm της ροπής, επιταχύνουν με άνεση τα 1.750 κιλά του αυτοκινήτου.
Ενδεικτικά, τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 7,3 sec ενώ η τελική περιορίζεται στα 160 km/h. Όπως προείπαμε, το συγκεκριμένο δεν θα σε κολλήσει στο κάθισμα -δεν είναι ο στόχος του άλλωστε αυτός- αλλά θα φροντίσει να σου προσφέρει μία απροβλημάτιστη καθημερινότητα.
Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη – την ποιότητα κύλισης, τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό, την προσεγμένη εμφάνιση, τους άνετους χώρους για οικογένεια και την ανταγωνιστική τιμή σε σχέση με όσα προσφέρει – το Atto 3 εξακολουθεί απολύτως δικαιολογημένα να αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV.
Η πρόσφατη ανανέωση όχι μόνο φρεσκάρει την εικόνα του, αλλά ενισχύει ακόμη περισσότερο τη θέση του Atto 3 ως ένα σύγχρονο, πρακτικό και value for money οικογενειακό ηλεκτρικό SUV.
Περισσότερα άρθρα σχετικά με τα BYD ΕΔΩ
| BYD Atto 3 Facelift 62 kWh 204 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
|---|---|---|---|---|
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ |
||||
| Τύπος, τροφοδοσία | Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη | |||
| Μέγιστη ισχύς, ροπή | 150 kW (204PS), 310 Nm | |||
| Θέση | Στον εμπρός άξονα, εγκάρσια | |||
| Μπαταρία | Τεχνολογία Φωσφορικού λιθίου σιδήρου (LFP), αρχιτεκτονικής 400V με εγγύηση 8 έτη/ 200.000 km | |||
| Θέση | στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο | |||
| Χρόνος φόρτισης | Σε Wallbox 10-100% (11 kW): 6,5 ώρες Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW, μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 110 kW σε 35 λεπτά 10→80% |
|||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
| 0-100 km/h | 7,3 sec | |||
| Τελική ταχύτητα | 160 km/h | |||
| ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
| Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής | 15,6 kWh/100 km, 16,8 kWh/100 km | |||
| Εργοστασιακή αυτονομία | 420 km (WLTP) | |||
| Χωρητικότητα μπαταρίας | 62 kWh (60,4 net) | |||
| Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 360-400 km | |||
| ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
| Προδιαγραφή | – | |||
| Εκπομπή CO2 | 0 g/km | |||
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
| Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
| Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης (8 σε 1) | |||
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
| ΦΡΕΝΑ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
| ΤΡΟΧΟΙ | ||||
| Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental EcoContact 6Q, 235/50 R18 | |||
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
| Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
| ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
| Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.455 × 1.875 × 1.615 mm | |||
| Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.575 / 1.580 mm | |||
| Μεταξόνιο | 2.720 mm | |||
| Χώρος αποσκευών | 440 lt (εώς 1.338 lt) | |||
| Απόβαρο | 1.750 kg | |||
| Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: Από 28.990€ | ||||













Πραγματικά πολύ ωραίο και ποιοτικό οδηγικά. Κάνει τικ όλα τα κουτάκια