Η κορεατική εταιρεία φαίνεται έτοιμη να επαναφέρει το i30 N, συνδυάζοντας τις επιδόσεις με υβριδική τεχνολογία, κόντρα στο ρεύμα της πλήρους ηλεκτροκίνησης.
Παρά τις αυξανόμενες πιέσεις για πλήρη ηλεκτροκίνηση, η Hyundai φαίνεται αποφασισμένη να δώσει συνέχεια σε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και αγαπημένα της μοντέλα επιδόσεων.
Το i30 N, που σταμάτησε να παράγεται το 2024, φαίνεται πως θα επιστρέψει δυναμικά με νέα γενιά, πιθανότατα μέχρι το 2027, παραμένοντας πιστό στην παράδοση των θερμικών κινητήρων, αλλά με την προσθήκη υβριδικής τεχνολογίας.
Σύμφωνα με πηγές από τη Μεγάλη Βρετανία, η κορεατική φίρμα έχει ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη του νέου i30 N πάνω σε υφιστάμενη πλατφόρμα του i30, η οποία μπορεί να υποστηρίξει ήπια υβριδικά σύνολα.
Ο επικεφαλής του τμήματος επιδόσεων N, Joon Park, έχει δηλώσει ανοιχτά ότι η Hyundai δεν σκοπεύει να «κόψει» απότομα την επαφή της με τους θερμικούς κινητήρες, θεωρώντας ότι υπάρχει ακόμη χώρος στην αγορά για αυτοκίνητα που προσφέρουν οδηγική απόλαυση με παραδοσιακό τρόπο.
Οι πρώτες ενδείξεις για την επιστροφή του i30 N ενισχύθηκαν από φωτογραφίες καμουφλαρισμένων πρωτοτύπων με γνωστά σχεδιαστικά στοιχεία του μοντέλου, ενώ ταυτόχρονα η Hyundai δοκιμάζει σε Veloster έναν νέο κινητήρα υψηλών επιδόσεων.
Αν και δεν έχουν δοθεί επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά, εκτιμάται ότι η ισχύς θα ξεπερνά τους 280 ίππους, πιθανώς με νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και προηγμένο ηλεκτρονικό διαφορικό.
Η στρατηγική αυτή θυμίζει ανάλογη προσέγγιση που ακολουθεί η Toyota, η οποία επίσης εξελίσσει σε δεύτερο πλάνο νέες εκδόσεις GR με θερμικούς κινητήρες.
Αν η Hyundai τελικά προχωρήσει στην παραγωγή, το νέο i30 N θα επιστρέψει σε μια κατηγορία που δεν έχει ακόμη παραδοθεί πλήρως στην ηλεκτροκίνηση – με αντιπάλους όπως το Golf GTI, το Civic Type R και (όσο παραμένει στην αγορά) το Focus ST.
Το πρώτο i30 N παρουσιάστηκε το 2017, με κινητήρα 2,0 λίτρων, έως 280 ίππους και πλήρες πακέτο για απαιτητική οδήγηση. Με ισχυρή παρουσία και στην πίστα αλλά και στους δρόμους, κατάφερε να εδραιώσει το N ως ένα brand με πραγματική τεχνογνωσία στην οδήγηση επιδόσεων.

