NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα νέα αυτοκίνητα θα γίνουν ακόμη πιο ακριβά λόγω της υποχρεωτικής χρήσης ανακυκλωμένου πλαστικού

Μια νέα απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που δεν σχετίζεται με τις εκπομπές ρύπων, αναμένεται να αυξήσει το κόστος παραγωγής -και τελικά την τιμή- των καινούριων αυτοκινήτων, καθώς καθιστά υποχρεωτική τη χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε σε ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο που θα έχει άμεσο αντίκτυπο στο κόστος κατασκευής των νέων αυτοκινήτων. Η απόφαση αφορά την υποχρεωτική ενσωμάτωση ανακυκλωμένου πλαστικού σε ποσοστό τουλάχιστον 25% στα αυτοκίνητα που θα παράγονται σε δέκα χρόνια από σήμερα.

Πρόκειται για μία ακόμα απόφαση που ενδέχεται να οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των τιμών, σε μια περίοδο που η πρόσβαση των καταναλωτών σε καινούρια αυτοκίνητα γίνεται ήδη ολοένα και πιο δύσκολη λόγω κόστους.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο κατέληξαν σε συμφωνία που προβλέπει ενδιάμεσο στόχο: σε έξι χρόνια από την εφαρμογή της νομοθεσίας, όλα τα καινούρια αυτοκίνητα θα πρέπει να περιλαμβάνουν τουλάχιστον 15% ανακυκλωμένο πλαστικό.

Η Jessika Rosswall, Επίτροπος για το Περιβάλλον, την Ανθεκτικότητα Υδάτων και την Κυκλική Οικονομία, υπογράμμισε ότι το μέτρο στοχεύει στην ανάκτηση πολύτιμων υλικών και στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας μέσω μιας κυκλικής οικονομίας.

Σύμφωνα με την απόφαση, για πρώτη φορά τίθενται απαιτήσεις κυκλικότητας που καλύπτουν ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός αυτοκινήτου, από τον σχεδιασμό και την παραγωγή του, μέχρι και τη διαχείρισή του ως απόβλητο. Ειδικά το πλαστικό, που αποτελεί βασικό υλικό στην αυτοκινητοβιομηχανία, θεωρείται κρίσιμο για την επίτευξη του στόχου.

Οι ευρωπαϊκές αρχές επισημαίνουν ότι πάνω από 6 εκατομμύρια αυτοκίνητα αποσύρονται κάθε χρόνο εντός Ε.Ε., γεγονός που καθιστά αναγκαία την επαναχρησιμοποίηση υλικών όπως το πλαστικό, ο χάλυβας, το αλουμίνιο και ο χαλκός.

Ωστόσο, η χρήση ανακυκλωμένου πλαστικού έχει σημαντικά υψηλότερο κόστος σε σύγκριση με το νέο (ή παρθένο) πλαστικό. Αυτό οφείλεται τόσο στη διαδικασία συλλογής και διαλογής όσο και στην επεξεργασία, που απαιτεί επιπλέον ενέργεια και πόρους. Επιπλέον, το νέο πλαστικό επηρεάζεται άμεσα από τις διακυμάνσεις στις τιμές του πετρελαίου, κάτι που μπορεί να το καθιστά πιο φθηνό σε περιόδους χαμηλής τιμής.

Μέρος του ανακυκλωμένου υλικού θα πρέπει να προέρχεται από παλαιά αυτοκίνητα ή από ήδη χρησιμοποιημένα εξαρτήματα, προκειμένου να περιοριστεί η ανάγκη για πρώτες ύλες και να αξιοποιηθούν οι υφιστάμενοι πόροι. Παρά τις οικολογικές προθέσεις, η εφαρμογή του μέτρου θα επιβαρύνει οικονομικά τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες αναμένεται να μετακυλήσουν το αυξημένο κόστος στον τελικό καταναλωτή.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!