ΔΟΚΙΜΕΣ

Smart ForFour 0.9 [test drive]

Smart ForTwo caroto test drive 2015 (16)

Φορώντας το μικρότερο σε κυβισμό -αλλά μεγαλύτερο σε ισχύ- κινητήρα των 898 κ.εκ., το ForFour των 90 ίππων κερδίζει επάξια τον τίτλο του πιο ολοκληρωμένου της γκάμας.

Στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, η Smart διαθέτει αναμφίβολα μερικές πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις. Πρακτικά, μικρά αυτοκίνητα, με απίστευτη ευελιξία, που κάνουν τις καθημερινές, αστικές μετακινήσεις παιχνίδι. Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι περιορισμοί… Αναφερόμενοι στο νέο ForFour, η ατμοσφαιρική έκδοση των 71 ίππων που δοκιμάζουμε εδώ αποδεικνύεται μάλλον άτονη, καθώς κινείται μεν αξιοπρεπώς, χωρίς όμως να ενθουσιάζει με τις επιδόσεις της. Αυτό ακριβώς έρχεται να διορθώσει η ισχυρότερη έκδοση των 90 ίππων, που βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

Ο κινητήρας εδώ μπορεί να είναι ελαφρά μικρότερος σε κυβισμό, χάρη όμως στη χρήση ενός light turbo δείχνει σαφώς πιο εύστροφος και αναδεικνύει τον μπριόζο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η λειτουργία του είναι σχετικά πολιτισμένη και γραμμική, με μικρά, ανεπαίσθητα σκαλοπάτια ισχύος. Όσο για την κατανάλωση, δεν διαφοροποιείται αισθητά από αυτή της ατμοσφαιρικής έκδοσης. Στην πράξη, οι 19 επιπλέον ίπποι, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη ροπή, κάνουν το σχεδόν ενός τόνου όχημα να δείχνει αρκετά σβέλτο, είτε μιλάμε για επιταχύνσεις από στάση, είτε εν κινήσει. Ο κινητήρας, μάλιστα, έχει όση ελαστικότητα χρειάζεται, ώστε να μην καταφεύγει κανείς συνεχώς στον -καλό σε αίσθηση- επιλογέα του πεντατάχυτου κιβωτίου.

photos: nmarinopoulos

Κατά τα άλλα, το ForFour διατηρεί όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το κατατάσσουν ψηλά, στις κορυφαίες θέσεις του ανταγωνισμού. Με μήκος 3,5 μέτρα αποτελεί ένα από τα πιο πρακτικά αυτοκίνητα πόλης, με φρέσκο σχεδιασμό και ικανοποιητικούς χώρους για 4 επιβάτες, με μερικές αποσκευές. Στο δρόμο παραμένει σταθερό, παρά το μέγεθός του, ακόμα και όταν κινείται στο εθνικό οδικό δίκτυο. Οι πλευρικοί άνεμοι δεν το επηρεάζουν τόσο όσο παλαιότερα, ενώ το εντυπωσιακό σε κύκλο στροφής σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει πιστά τις εντολές του οδηγού στο δρόμο, χωρίς εκείνη τη “χαλαρότητα” της πρώτης γενιάς. Αντίστοιχα και τα φρένα είναι αποδοτικά και καλά σε αίσθηση.

Οι αναρτήσεις απορροφούν με επιτυχία σχεδόν όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ συμπεριφέρονται πολύ καλά και σε κάθε λογής σαμαράκια, παρά το μικρό μεταξόνιο του αυτοκινήτου. Γενικότερα η οδική συμπεριφορά του είναι ουδέτερη, με το -ελαφρά παρεμβατικό- ESP να παραμένει έτοιμο ανά πάσα στιγμή να μαζέψει την οποιαδήποτε ατασθαλία. Εντός, πάλι, ο οδηγός απολαμβάνει μία άνετη θέση οδήγησης, με καλή περιμετρική ορατότητα. Εργονομικές ατέλειες υπάρχουν, αυτές όμως είναι μικρές και δεν θα ενοχλήσουν τόσο πολύ. Συνολικά τα υλικά του εσωτερικού δείχνουν προσεγμένα για την κατηγορία, ενώ αντίστοιχα θετικά σχόλια θα αποσπάσει και ο σχεδιασμός, που δείχνει φρέσκος και νεανικός.

Εν κατακλείδι, μιλάμε για ένα ικανότατο αυτοκίνητο πόλης. Το κόστος του, σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι σαφώς αυξημένο, δικαιολογείται όμως με βάση τη φιλοσοφία της εταιρίας. Ίσως μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η διαφορά κόστους μεταξύ αυτού και της έκδοσης των 71 ίππων, η οποία είναι τέτοια που το καθιστά όντως την πιο συμφέρουσα και ολοκληρωμένη επιλογή της γκάμας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SMART

Smart ForFour 0.9 90 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 898 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 73,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 135 Nm (13,7 kgm) / 2.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με ψεκασμό πολλαπλών σημείων βενζίνης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec
Τελική ταχύτητα 165 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,1 / 4,3 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 28 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 430 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με εγκάρσιους βραχίονες / Άξονας de Dion (με σύνδεσμο Watt)
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SprortBlueResponse – 165/65 R15 (Ε), 185/60 R15 (Π)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.495×1.665×1.554 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.467/1.429 mm
Μεταξόνιο 2.494 mm
Χώρος αποσκευών 190-975 lt
Απόβαρο 975 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 13.400€ (13.060€ με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!