ΔΟΚΙΜΕΣ

Smart ForFour 1.0 71 PS [test drive]

Smart ForFour caroto test drive 2015 (17)

Περισσότερες πόρτες και μεγαλύτερη πρακτικότητα; Αν το ForTwo σας πέφτει μικρό, τότε τη λύση δίνει το μεγαλύτερο πεντάθυρο/τετραθέσιο ForFour!

Ως μοντέλο, το ForFour δεν είναι κάτι εντελώς νέο, θα έλεγα πως μοιάζει περισσότερο με μία επανεκκίνηση στο ίδιο concept. Η πορεία του ξεκινά από το 2004, όταν σε συνεργασία με την Mitsubishi χτίστηκε το πρώτο τετράθυρο Smart με μηχανικά μέρη από το Colt. Η πορεία του ήταν σύντομη (μόλις δύο χρόνια), αλλά η συνεργασία με την Renault (το ForTwo βασίζεται στο Twingo), έδωσε το έναυσμα για την ολική επαναφορά της Smart. Όταν λέμε «ολική», εννοούμε και το ForTwo, αφού χονδρικά το πεντάθυρο και τετραθέσιο Smart αποτελεί μία επιμηκυμένη εκδοχή του κλασικού μικρότερου κουπέ.

Συγκεκριμένα, η προσθήκη των δύο θυρών έχει επιφέρει αύξηση περίπου 62 εκατοστών στο μεταξόνιο, ενώ αισθητικά το εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος είναι αναμενόμενα πανομοιότυπο με εκείνο του ForTwo. Φυσικά, και εδώ υπάρχει η επιλογή εξατομίκευσης και συνδυασμών χρωμάτων, τόσο για το αμάξωμα, όσο και για το εσωτερικό, το οποίο συμπωματικά και …χρωματικά είναι ολόιδιο με το ForTwo που είχαμε δοκιμάσει πριν από καιρό.

Από την στιγμή που το ForFour προέρχεται κατά μία έννοια από το ForTwo, δεν έχουμε και πολλά να πούμε για την σχεδίαση. Περνώντας στην πρακτικότητα, το ForFour είναι ένα βολικό αυτοκίνητο πόλης με καλούς χώρους, πρακτικές θήκες, και καλή ποιότητα κατασκευής. Πλάκα έχει το τιμόνι με τους λοξά τοποθετημένους διακόπτες που παραπέμπουν σε …μονοθέσιο, η οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στο κοντέρ έχει όμορφα γραφικά, το προεξέχων στροφόμετρο και η βαθμονόμηση της ρύθμισης του κλιματισμού δίνουν μία smart νότα, ενώ πρακτικές είναι οι δύο ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα.

photos: nmarinopoulos

Πάντως, το κάθισμα θα μπορούσε να έχει ρύθμιση σε ύψος για να βολευτεί καλύτερα ο οδηγός (από την στιγμή που το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος και όχι σε βάθος), ενώ οι διακόπτες για τα παράθυρα (τα πίσω ανοίγουν μόνο με κλιπ) είναι τοποθετημένοι πολύ πίσω στην πόρτα, μία άβολη θέση με τον αγκώνα να βρίσκεται πίσω στην κολόνα. Για το μέγεθος του αυτοκινήτου, οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι πολύ καλοί και γενικότερα το ForFour είναι ένα ευχάριστο ως προς την διαμονή αυτοκίνητα.

Όπως είπαμε, η συνταγή στα μηχανικά μέρη είναι η ίδια με του Renault Twingo. Έτσι, στο πίσω μέρος συναντάμε τον γνωστό ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο 1.000άρη με τους 71 PS και την μέση κατανάλωση στα περίπου ίδια επίπεδα (6,0-6,5 lt/100 km). Γενικότερα, τα οδικά χαρακτηριστικά των δύο αυτοκινήτων είναι στα ίδια επίπεδα με επαρκείς επιδόσεις. Η ευελιξία είναι το μεγάλο προσόν του ForFour που με τον απίστευτα μικρό κύκλο (μην ξεχνάτε πως μετάδοση/κινητήρας είναι στον πίσω άξονα) του συνδυάζει στιλ κα αστικό χαρακτήρα.

Πολύ καλός σε αίσθηση είναι ο επιλογέας των πέντε σχέσεων, ενώ η ελαφριά αίσθηση του τιμονιού ταιριάζει με το σύνολο του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα, στο στήσιμο είναι ελαφρώς πιο σφιχτό με μέτρια -αλλά όχι κουραστική- απόσβεση της ανάρτησης, κάτι αναμενόμενο λόγω της δόμησης του «όλα στον πίσω άξονα». Στις υψηλές ταχύτητες υπάρχουν μικροί αεροδυναμικοί θόρυβοι, όπως και κάποιες μικρές ευαισθησίες στους πλευρικούς ανέμους.

Συνοψίζοντας, το νέο ForFour θα λέγαμε πως απευθύνεται σε όσους θέλουν να έχουν ένα ευέλικτο και οικονομικό στην κατανάλωση αυτοκίνητο πόλης. Ωστόσο, η τιμή εκκίνησης από τα 12.087€ (με απόσυρση) δεν το αναδεικνύει ως την πιο συμφέρουσα επιλογή, ειδικά όταν υπάρχει ο γαλλικός συγγενής ανταγωνισμός με διαφορά περίπου στις δύο χιλιάδες ευρώ. Βέβαια, υπάρχει και η άλλη άποψη, αυτή των smart-άκηδων που δεν κωλύονται σε τέτοιου είδους …λεπτομέρειες. “Εξυπνάδες”… :-)

Smart ForFour 1.0 71 PS  – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 52 kW (71 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 91 Nm (9,2 kgm) / 2.850 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων βενζίνης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 16,9 sec
Τελική ταχύτητα 151 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,8 / 4,2 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 28 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 437 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 97 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με εγκάρσιους βραχίονες / Άξονας de Dion (με σύνδεσμο Watt)
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SprortBlueResponse – 165/65 R15 (Ε), 185/60 R15 (Π)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.495×1.665×1.554 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.467/1.429 mm
Μεταξόνιο 2.494 mm
Χώρος αποσκευών 190-975 lt
Απόβαρο 975 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 12.850€ (12.087€ με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!