ΔΟΚΙΜΕΣ

Jeep Renegade 1.6 MTJ vs Opel Mokka 1.6 CDTi [test drive]

Jeep Renegade vs Opel Mokka caroto test drive 2015 (35)

Λένε πως τα ταμπού υπάρχουν για να καταρρίπτονται! Άλλωστε, ποιός θα περίμενε πως θα ερχόταν η στιγμή που θα συγκρίναμε ένα τετρακίνητο Opel με ένα προσθιοκίνητο Jeep;

Η αλήθεια είναι πως στην Jeep ήθελαν πολύ νωρίτερα ένα «μικρό» -για τα δεδομένα της αμερικανικής εταιρίας- μοντέλο που να είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της κατηγορίας των SUV. Έτσι, ακριβώς είναι το Renegade (σ.σ. κατασκευάζεται στην Ιταλία και βασίζεται στα μηχανικά μέρη του Fiat 500X), με διαστάσεις που το τοποθετούν ελάχιστα μακρύτερο από Opel Mokka. Και με εξαίρεση το παραπλήσιο μέγεθος, σχεδιαστικά, τα δύο μοντέλα της δοκιμής μας δεν συμπίπτουν σχεδόν σε κανένα σημείο, ακολουθώντας εντελώς διαφορετική προσέγγιση…

Από την μία έχουμε το Mokka με την πιο συμβατική, αλλά ελκυστική κομψή εμφάνιση, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από μία κόμπακτ άποψη. Στον αντίποδα, το Renegade έχει ένα πιο τετράγωνο μοτίβο, ενώ την boxy άποψη σπάει εν μέρει η χαρακτηριστική μάσκα της Jeep. Εδώ τα πράγματα είναι απλά: αν θέλετε να προκαλείτε περισσότερο την προσοχή στον δρόμο, το Jeep είναι πιο εκκεντρικό και φανταχτερό (ειδικά με την πορτοκαλί βαφή). Αντιθέτως, το εσωτερικό του Mokka είναι πιο ευχάριστο και κυριλέ στο μάτι. Τουλάχιστον αυτή είναι η πρώτη εντύπωση που δημιουργείται…

Ωστόσο, το πιο φρέσκου Jeep, με το πιο μουντό ταμπλό, διαθέτει μία εύχρηστη οθόνη αφής και μόνο τους απαραίτητους διακόπτες, σε σχέση με την φλύαρη από διακόπτες και αντί-εργονομική κεντρική κονσόλα του Opel. Επίσης, το Jeep είναι πιο εντυπωσιακό πίσω από το τιμόνι όταν αντικρύζεις τον μερικώς ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις πολλαπλές εναλλασσόμενες πληροφορίες (σ.σ. έχουμε την κορυφαία Unlimited έκδοση εξοπλισμού). Εδώ, βέβαια, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως το Mokka παρουσιάστηκε πριν από αρκετά χρόνια, αλλά παρά ταύτα καταφέρνει να δίνει την αίσθηση του ελαφρώς ποιοτικότερου σε πλαστικά. Από πλευράς πρακτικότητας, οι χώροι για τους επιβάτες στο Mokka είναι ελαφρώς καλύτεροι, αλλά παρόλο που τα δύο πορτμπαγκάζ έχουν την ίδια χωρητικότητα, αυτό του Jeep έχει καλύτερη διαρρύθμιση και μεγαλύτερο βάθος.

photos: nmarinopoulos

Κάτω από το καπό, τα δύο μοντέλα της δοκιμής μας έχουν από έναν 1.600άρη ντίζελ. Πιο πρόσφατος και καλύτερος συνολικά είναι αυτός του Opel που αποδίδει 136 άλογα, έναντι των 120 του Jeep (ή καλύτερα της Fiat μιας και μιλάμε για τον γνωστό Multijet). Δίχως το μοτέρ του Renegade να υπολείπεται σημαντικά, έχει πιο έντονο κροτάλισμα σε σύγκριση με τον πιο στρωτό και οικονομικό του Mokka. Πάντως, το start/stop του Multijet είναι πολύ καλύτερο σε ανταπόκριση από το πολύ μέτριο του Mokka, που κατανάλωσε περίπου 6,2 lt/100 km, μία τιμή που είναι καλή απέναντι στα 7,0 lt/100 km του βαρύτερου Renegade. Και παρόλο που δεν είναι τετρακίνητο, το Jeep δεν μας προβλημάτισε σε κανένα σημείο αφού έχει μία καλή απόσταση από το έδαφος για να κινείται σε βατούς χωματόδρομους.

Στον δρόμο και τα δύο SUV στέκονται μια χαρά. Το Renegade με το πιο έντονο φουσκωμένο καπό, σου δίνει την εντύπωση του πιο «τζιπάτου», αφού είναι ελαφρώς πιο σφιχτό με αποτέλεσμα να μην είναι τόσο άνετο σε απόσβεση, όσο το Mokka. Επίσης, το γερμανικό SUV έχει και καλύτερη ποιότητα κύλισης, ενώ στις υψηλές ταχύτητες κάνει και λιγότερο αεροδυναμικό θόρυβο, κάτι που είναι λογικό παρατηρώντας και μόνο τις δύο μάσκες των αυτοκινήτων. Το τιμόνι του Opel έχει καλή αίσθηση, όπως και του Jeep, κανένα πρόβλημα σε αποτελεσματικότητα για τα φρένα και αίσθηση για τον επιλογέα και στα δύο μοντέλα.

Συμπερασματικά, τα δύο αυτοκίνητα δεν έχουν να κρύψουν τίποτα. Βασικά, είναι ότι λέει και η σχεδίαση τους. Το Jeep σου δίνει την αίσθηση που οδηγείς ένα τζιπ-SUV, ενώ το Opel πως έχεις να κάνεις με ένα πιο ήσυχο crossover-SUV και με πιο ευκολοδήγητο χαρακτηριστικά. Από εκεί και πέρα, σημαντικός παράγοντας είναι το γούστο του καθενός, ενώ θα πρέπει να πούμε πως το μοτέρ του Mokka είναι πιο δυνατό και οικονομικό από του Renegade (σ.σ. η τιμή πώλησης στις εκδόσεις 4×2 είναι περίπου οι ίδιες). Ωστόσο, το Jeep έχει να πει περισσότερα στον δρόμο και στον οδηγό του, με μία πιο off-road άποψη, απέναντι στο πιο ισορροπημένο οδηγικά Opel. Τώρα, περί ορέξεως… εσείς επιλέγετε!

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων JEEP
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Jeep 1.6 4×2 Multijet
Opel Mokka 1.6 CDTi 4×4
Κυβισμός 1.598 cc 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5×80,5 mm 79,7×80,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 4.000 rpm 100 kW (136 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm 320 Nm (32,6 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2 sec 10,3 sec
Τελική ταχύτητα 178 km/h 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km 6,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,5 / 4,6 / 4,0 lt/100 km 5,0 / 4,5 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 48 lt 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 685 km 825 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5 Euro 6
Εκπομπή CO2 120 g/km 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson/ Εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza,
225/55 R18
Continental ContiPremiumContact 2,
225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.255 x 1.805 x 1.697 mm 4.248×1.796×1.600 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.540/1.540 mm 1.545/1.545 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 351/1257 lt 350-1.000 lt
Απόβαρο 1.465 kg 1.504 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 22.800€
(23.4780€ με απόσυρση+bonus)
από 25.400€, με απόσυρση 23.970€ (από 23.600€, με απόσυρση 22.170€ το 4×2)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!