PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Kia EV6 GT AWD 585 PS 77 kWh [test drive]

Σας αρέσουν τα δύσκολα κουίζ; Λοιπόν… Τί είναι πιο γρήγορο από μία Porsche Taycan GTS, πιο ισχυρό από ένα Tesla Model Y Performance και έχει χώρους όσο και ένα Kia Sportage;

Η απάντηση δεν είναι άλλη από το ισχυρότερο και ταχύτερο Kia που κατασκευάστηκε ποτέ. Την GT έκδοση του EV6 που έχει περάσει από το γκαράζ του Caroto στην… ταπεινή version (GT-line) των 325 ίππων.

Όπως και το μικρότερο αδελφάκι του, το ηλεκτρικό μοντέλο της Kia είναι ένα μυώδες SUV μήκους 4,695 μέτρων, με μπόλικες καμπύλες, δεκάδες ιδιαιτερότητες και εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω.

Τα ενιαία LED εκπέμπουν αγριάδα και αύρα… διαστημόπλοιου, με το σχεδιαστή να εμπνεύστηκε ενδεχομένως και από εκείνα τα UFO που ερχόντουσαν στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας και έκλεβαν αθόρυβα ότι θεωρούσαν πολύτιμο από τη Γη.  

Το EV6 GT είναι επίσης ένα αθόρυβο ατίθασο άτι 585 ίππων, που δεν βροντοφωνάζει για τις δεξιότητες του. Αρκείται στις πράσινες δαγκάνες, τις ζάντες 21 ιντσών και το 40άρι προφίλ ελαστικών.

Για τους πιο παρατηρητικούς, το αμάξωμα του είναι χαμηλότερο κατά 5 χιλιοστά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του εντυπωσιακού Kia, ενώ για να αντιληφθείς ότι πρόκειται για να ένα τόσο εκρηκτικό μοντέλο, θα χρειαστεί να πιάσεις τις αναδυόμενες λαβές και να δεις τα ενδότερα του κορεατικού Grand Tourismo.

Κίτρινες ραφές, σπορ καθίσματα, λογότυπα «GT», χρωμιομένες λεπτομέρειες και πλούσιος ψηφιακός κόσμος, είναι αυτά που διακρίνονται με την πρώτη όψη. Επίσης, το κοφτό τιμόνι και τα paddles πίσω από αυτό, ολοκληρώνουν τη σπορ εικόνα που είναι ικανή να πείσει και τον πλέον αδιάφορο για το τι θα ακολουθήσει μετά το πάτημα του start button.

Οι χώροι δεν θα έπρεπε να είναι προτεραιότητα σε ένα τέτοιο μοντέλο, ωστόσο είναι εξαιρετικοί και μάλιστα τόσο ο αέρας τον επιβατών είναι επαρκής όσο και ο χώρος αποσκευών, καθώς τα 480 λίτρα (+20 λίτρα κάτω από το καπό) είναι διαθέσιμα και σε ύψος έτσι ώστε να φορτώνεις αποσκευές και τσάντες χωρίς να τις «ξαπλώσεις».  

Το εντυπωσιακό Kia λοιπόν εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Έναν ολοκαίνουργιο σύγχρονο μονίμου μαγνήτη με απόδοση 367 ίππους στον πίσω άξονα, και τον βασικό ηλεκτροκινητήρα της απλής έκδοσης του EV6 AWD 218 ίππων στον εμπρός άξονα.

Το τετρακίνητο σύνολο λοιπόν αποδίδει 585 ίππους και 740 Nm ροπής, με τις παρεμβάσεις πάντως να έχουν προσθέσει άλλα 110 επιπλέον κιλά, φθάνοντας πλέον τα 2.200 στο σύνολο τους. Λέτε αυτό το βάρος να είναι εμπόδιο στην εκρηκτικότητα του GT; Αμ δε! Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα σταματά εσκεμμένα στα 260 χλμ./ώρα.

Είναι ένα πραγματικό… αιλουροειδές που κινείται ήρεμα πριν επιτεθεί στο θήραμα του (στην επιλογή Eco ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας δεν παρεμβαίνει καν), ενώ όσο το παιχνίδι σοβαρεύει (Normal και Sport) τόσο πιο σβέλτο γίνεται το EV6 GT.

Το αποκορύφωμα βεβαίως έρχεται όταν πατήσεις το πράσινο κουμπάκι «GT» στο τιμόνι και το θηρίο των 585 ίππων σε κολλάει το κάθισμα, έτοιμο να τα βάλει με τα πιο φημισμένα supercars που κυκλοφορούν τα σαββατόβραδα στην παραλιακή.

Ταυτόχρονα, για να μην φανεί στους επιβάτες βαρετό, υπάρχει η δυνατότητα για τρεις διαβαθμίσεις τεχνητού ήχου. Όχι ότι αυτός θυμίζει ιδιαίτερα το μπάσο ενός αντίστοιχου θερμικού πολυκύλινδρου μοτέρ, αλλά τουλάχιστον σπάει η στείρα σιωπή στην καμπίνα.

Το πράσινο κουμπάκι απενεργοποιεί στις χαμηλές ταχύτητες τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και νιώθεις ότι μπορείς να διασκεδάσεις λίγο παραπάνω. Μάλιστα, αν πατήσεις ταυτόχρονα τα paddles για 3 δευτερόλεπτα, θα μπεις σε drift mode – γεγονός που ναι μεν σε ενθουσιάζει- ωστόσο μέσα στην πόλη ή και γενικότερα εκτός πίστας δεν μπορείς και δεν πρέπει να το φθάσεις στα όρια του.

Το EV6 GT διαθέτει επίσης μπλοκέ E-LSD. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό torque vectoring προσφέρει ανεξάρτητη κατανομή ροπής στους πίσω τροχούς και, τόσο με την υπερβολική ισχύ όσο και με το αυξημένο βάρος του αμαξώματος, μοιάζει χρήσιμο και σε κάνει να νιώθεις μεγαλύτερη σιγουριά, ακόμη και αν κάνεις το κάτι παραπάνω.

Στην ίδια λογική της σιγουριάς και οι αεριζόμενοι δίσκοι (380 χιλιοστά εμπρός, 360 χιλιοστά πίσω) βοηθούν στο να φρενάρει το υπέρβαρο EV6 με αμεσότητα, ενώ και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με τεχνολογία αντιβύθισης κάνουν τα πάντα να μοιάζουν εύκολα πίσω από το τιμόνι του εκρηκτικού Kia.

Σε θέμα ανάρτησης οι πολλαπλοί σύνδεσμοι και οι χοντρές αντιστρεπτικές θα περίμενε κανείς να αφήνουν την άνεση σε δεύτερη μοίρα, ωστόσο δεν είναι ένα SUV που θα σου επιτρέψει να δυσανασχετήσεις στα απαιτητικά περάσματα. Σίγουρα το χαμηλό προφίλ των ελαστικών και ο σπορ προσανατολισμός δεν βοηθούν στον να μην περνούν οι μικροί κραδασμοί στην καμπίνα, ωστόσο αυτό δε συμβαίνει στον βαθμό που θα περίμενε κανείς από ένα Grand Tourismo.

Στις κλειστές στροφές πάντως και με το πόδι βυθισμένο στο δεξί πεντάλ, καταλαβαίνεις πως οι Κορεάτες κατάφεραν να παραγράψουν το μεγάλο βάρος και να φτιάξουν ένα καλοστημένο σύνολο με αρκετά κοφτερό τιμόνι, καλή αίσθηση και απόλυτο έλεγχο από τον οδηγό, αφού το κέντρο βάρους παρέμεινε χαμηλό, ενώ και τα ηλεκτρονικά παρεμβαίνουν όσο χρειάζεται.

Σίγουρα η υπερβολική ροπή και οι 585 ίπποι κάνουν το EV6 να παλεύει να διατηρήσει την πρόσφυση, ωστόσο στο τέλος σου αφήνει την αίσθηση ότι είναι περισσότερο διασκεδαστικό παρά αγχωτικό για τον αν θα πάει κάτι στραβά.

Μέσα σε όλα οφείλεις να έχεις το νου σου και στην αυτονομία της μπαταρίας, η οποία έχει χωρητικότητα 77,4 kWh (όσο και στις λιγότερο εκρηκτικές εκδόσεις), και η οποία υπόσχεται 424 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση. Έλα όμως που δύσκολα θα πεις όχι στη διαθέσιμη ροπή και σε όλα τα sport ή GT κουμπάκια.

Αυτό σημαίνει πως από την κατανάλωση των 20,6 kWh/100 χλμ. θα φθάσουμε εύκολα στις 30 kWh/100 χλμ., δηλαδή ζήτημα να φθάσουμε τα 300 χλμ. σε αυτονομία με έναν ενδιάμεσο ρυθμό εντός και εκτός πόλης. Μικρό το κακό αφού σε DC 240 kW μπορείς να ανακτήσεις το 80% της μπαταρίας σε μόλις 18 λεπτά, ενώ σε «11άρι» αρκούν λίγες πάνω από 7 ώρες για το 100% της φόρτισης.

Κλείνοντας θα λέγαμε πως το EV6 GT δεν είναι ένα SUV σαν όλα τα άλλα σβέλτα ηλεκτρικά και ολίγον βαρετά μοντέλα. Εκτός από εκρηκτικές επιδόσεις έχει γνήσιο σπορ χαρακτήρα (για τα δεδομένα ενός EV), χώρους και ανέσεις που δεν τις συναντάς εύκολα σε ένα GT που σε κολλάει στο κάθισμα και αφήνει πίσω του premium ονόματα που απαιτούν εξαψήφια νούμερα στις εκθέσεις που φιγουράρουν.

Το Kia της δοκιμής μας παρεμπιπτόντως ζητά 76 χιλιάρικα με την επιδότηση και 66.000 ευρώ μετά από τρέχουσα έκπτωση της ελληνικής αντιπροσωπείας. Και όπως θα έλεγε παραφρασμένα και μία ψυχή από το «scorpios» που έγινε viral: «θέλεις να έχεις χώρους, να (μην) πίνεις καύσιμο και να διασκεδάσεις; EV6 GT είναι για σένα!»

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Kia EV6 GT 585 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία 2 ασύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 430 kW (585 PS), 740Nm
Θέση εμπρός εγκάρσια, 160 kW / 218PS-255 Nm
πίσω εγκάρσια, 270 kW/ 367PS 390 Nm
Μπαταρία λιθίου-ιόντων (li-on) 77,4 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης σε Wallbox (11 kW): 7,3 ώρες
μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 240 kW σε 18 λεπτά 0-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,5 sec
Τελική ταχύτητα 260 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 20,6 kWh/100 km, 30,5 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 424 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 77,4 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 310-360 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 235/50 R20 (μπροστά), 255/45/R20 (πίσω)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.695 × 1.890 × 1.550 mm
155 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.623 / 1.632 mm
Μεταξόνιο 2.900 mm
Χώρος αποσκευών 480 (+20 εμπρός) – 1.260lt
Απόβαρο 2.200 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 75.990€ με επιδότηση (65.990€ με προωθητική ενέργεια της Kia)
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!