PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Αudi Q3 Sportbsack 35 TFSI S tronic [mini test]

Ήταν αρχές του 2006 όταν ο Αυστριακός σχεδιαστής Julian Hoenig ξεκινούσε την καριέρα του στην Audi όπου ηγήθηκε των σχεδιαστικών έργων όπως είναι το Audi RSQ, το Audi A4 και το Q3. 

Μάλιστα ο Julian Hoenig υπήρξε και στην ομάδα σχεδιασμού του Audi R8 Les Mans concept. Εκτοτε βρέθηκε στη Lamborghini και ακολούθως ο Julian μετακόμισε στην Καλιφόρνια για να ενταχθεί στην ομάδα σχεδιασμού της Apple. Στην Apple είχε την ευκαιρία να εργαστεί σε πολλά εμβληματικά προϊόντα, κατέχοντας πάνω από 400 πατέντες σχεδιασμού.

Όχι, δεν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι ούτε του Audi RSQ, ούτε και της Lamborghini. Οι ανάγκες των test drive μας έφεραν στην αγκαλιά του Audi Q3 Sportback 35 TFSI, που 12 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση (Ιούνιος 2011) εξακολουθεί να αποτελεί μια αξιόμαχη πρόταση στα premium Sport SUV.

Από τον Νοέμβριο του 2018, το μοντέλο βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του και η έκδοση που δοκιμάσαμε ξεχωρίζει,  γιατί η  Audi μας συστήνει ξανά το Q3 Sportback 35 TFSI, αυτή τη φορά χωρίς κάποια μορφή εξηλεκτρισμού. Και καλά κάνει αφού το κόστος κτήσης του εκκινεί από 37.900€, τιμή σημαντικά χαμηλότερη από τις υβριδικές εκδόσεις δίνοντας έτσι την ευκαιρία στον δυνητικό αγοραστή να επιλέξει ένα Premium SUV σε σχετικά οικονομική τιμή, για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Στην έκδοση S Line το Audi Q3 Sportback 35 TFSI S tronic κυκλοφορεί και προκαλεί να το κοιτάξεις.  Η χαρακτηριστική οκτάγωνη μάσκα με το μαύρο γυαλιστερό χρώμα στο στα λογότυπα της Audi,  τα εντυπωσιακά πλευρικά μαρσπιέ αλλά και οι 19αρες δίχρωμες ζάντες, μεταμορφώνουν το Q3 Sportback σε ένα θηρίο… που ζει σε κλουβί. Αφού με 150 ίππους δεν είναι προσανατολισμένο για άγριες καταστάσεις.

Ο εν λόγω βενζινοκινητήρας διαθέτει το σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων, ενώ στην προκειμένη περίπτωση συνεργάζεται άψογα με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο S Tronic των 7 σχέσεων. Σε συνδυασμό με τη ροπή των 250 Nm, από τις 1.500-3.500 σ.α.λ., το Q3 Sportback 35 TFSI S tronic έχει την απαιτούμενη ισχύ για να χαρίσει σβέλτες και ασφαλείς μετακινήσεις. Αυτό είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε στην διάρκεια απόδρασης μας στην Επίδαυρο, όπου το οδικό δίκτυο διακρίνεται για τη δυσκολία του.

Πολιτισμένος στη λειτουργία του, ο 1.5 ΤFSI βενζινοκινητήρας, σε καμία περίπτωση δεν αποδεικνύεται «λίγος» για το γερμανικό premium SUV. Ο ρυθμός που ανεβάζει τις στροφές είναι γραμμικός χωρίς ξεσπάσματα με το κιβώτιο S Tronic των 7 σχέσεων να δίνει ρέστα στη λειτουργία του. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 200 και πλέον χιλιόμετρα, ενώ η επιτάχυνση του για τα 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 9,6 δλ.

Στην πράξη ούτε κυνηγήσαμε την επιτάχυνση στο φανάρι, αλλά ούτε και την τελική του. Ωστόσο, απολαύσαμε σβέλτη οδήγηση στο επαρχιακό δίκτυο και χωρίς καμία στιγμή να αισθανθούμε ανασφάλεια. Υποδειγματική ποιότητα κύλισης, σφιχτή ανάρτηση και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης είναι μερικές από τις αρετές του γερμανικού SUV, που δεν συναντάς σε φθηνότερες τιμολογιακά προτάσεις.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει για τον εσωτερικό κόσμο του Audi, με τα μαλακά υλικά να κυριαρχούν και φυσικά διακρίνονται για το άψογο φινίρισμα και συναρμογή τους. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι επαρκής (μεταξόνιο 2.680 χλστ.) με τον χώρο αποσκευών να ρυθμίζεται σε δυο επίπεδα. Με χωρητικότητα 530 λίτρων, φτάνει και τα 1.400 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Αφήσαμε τελευταία την κατανάλωση, όχι γιατί δεν απασχολεί τον υποψήφιο αγοραστή, αλλά είναι τέτοια η αίσθηση που σου αφήνει η οδήγηση του Q3 Sportback 35 TFSI, που ίσως και να συγχωρήσεις τα 9,0 λίτρα/100 χλμ. εντός της πόλης. Στον ανοιχτό δρόμο και χωρίς να οδηγήσουμε με γνώμονα την οικονομία δεν ξεπεράσαμε τα 7,7 λίτρα. Ούτε και οδηγήσαμε με το γκάζι στο πάτωμα.

Σε κάθε περίπτωση το Q3 Sportback είναι μια εξαιρετική επιλογή για αυτόν που φυσικά έχει την οικονομική άνεση αλλά και την εξυπνάδα να μη δαπανήσει μια περιουσία αναζητώντας το κάτι παραπάνω…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων AUDI

Tεχνικά χαρακτηριστικάΑudi Q3 Sportbsack 35 TFSI S Tronic
Κινητήρας 1.498 cc, i4, 16v, turbo, άμεσος ψεκασμός
Ισχύς, Ροπή 150 PS, 250/1.500-3.500 σ.α.λ.
0-100 km/h, τελική ταχύτητα9,6 δευτερόλεπτα, 203 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή-δοκιμής6,6-,8,0 λίτρα/ 100 χλμ.
Εκπομπή CO2162–149 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.500 × 1.843 × 1.556 χλστ.
Χώρος αποσκευών530 -1.400 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςαπό 41.900 ευρώ
Φωτογραφίες: K. Χαλκιαδάκης

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!