PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Mustang Mach-E RWD ER [test drive]

Τέλος στο άγχος της αυτονομίας βάζουν BEV όπως η κορυφαία -από πλευράς αυτονομίας- Mustang Mach-E, που με αυτονομία 600 χιλιόμετρα μπορεί να κάνει ακόμη και το «Αθήνα-Θεσσαλονίκη» με μια μόνο φόρτιση.

Δεν ξέρω αν οι φανατικοί petrolheads στο άκουσμα της Mustang νιώθουν το ίδιο δέος που ένιωθαν με τα μοντέλα του παρελθόντος. Μα τι λέω; Προφανώς, και όχι…

Ωστόσο, οι καιροί αλλάζουν και η ιστορία των άγριων αλόγων των δυτικών Ηνωμένων Πολιτειών, όπως αυτά ταυτίζονται με την ονομασία Mustang είναι και πάλι εδώ χάριν της Ford. Αυτή τη φορά το εντυπωσιακό αμάξωμα, με φανερή τη σύνδεση με το ένδοξο παρελθόν της φίρμας, παίρνει ζωή με ρεύμα.

Έτσι, οι πελάτες της νέας Mustang Mach-E μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε εκδόσεις με κίνηση στους πίσω (RWD) ή και στους τέσσερις τροχούς (AWD), με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες αντίστοιχα, και με αποκορύφωμα την Mach-E GT.

Δυνατότητα επιλογής υπάρχει και στο μέγεθος της μπαταρίας, με την μπαταρία βασικής χωρητικότητας (Standard Range) να έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 73 kWh και τη μεγαλύτερης χωρητικότητας (Extended Range) των 91 kWh όπου η αυτονομία που φτάνει έως τα 600 χιλιόμετρα.

Για μένα είναι η πρώτη φορά που κάθομαι στο τιμόνι μιας Mustang και πραγματικά το απόλαυσα. Για την ιστορία να πούμε ότι τις προηγούμενες ημέρες είχαμε στη διάθεση μας την Mustang Mach-E Premium RWD ER, ενώ πέρα από τη δοκιμή είχαμε ταξιδέψει και μαζί της.

Τώρα, την θυμόμαστε ξανά. Στην κορυφαία της από πλευρά αυτονομίας έκδοση, η οποία διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 294 ίππων με τον οποίο μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα.  Το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει μια μεγάλη μπαταρία 91 kWh που του δίνει αυτονομία για 600 χιλιόμετρα.

Εξωτερικά,  το μακρύ καπό, οι φουσκωμένοι ώμοι του, αλλά και τα επιθετικά εμπρόσθια φώτα με το χαρακτηριστικό άλογο στη μάσκα παραπέμπει απευθείας στα στοιχεία που έκαναν τα Mustang τα πλέον ποθητά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ τη δεκαετία του 1960.

Με το  μήκος της ηλεκτρικής Mustang να φτάνει τα 4,71 μέτρα, το πλάτος τα 1,88 μέτρα και το  ύψος στα 1,62 μέτρα οι χώροι για α 5 άτομα είναι υπεραρκετοί. Σε ό,τι αφορά τον συνολικό χώρο των αποσκευών, αυτός φτάνει τα 502 λίτρα. Ο πίσω χώρος διαθέτει 402 λίτρα, ενώ κάτω από το μπροστινό καπό, ελλείψει του κινητήρα εσωτερικής καύσης, προστίθενται επιπλέον 100 λίτρα στο frunk.

Ο εσωτερικός κόσμος της Mustang διακρίνεται για τη μίνιμαλ αύρα, με την παράσταση να κλέβει η  οθόνη αφής 15,5 ιντσών κάθετου προσανατολισμού. Τα πάντα που αφορούν τη λειτουργία του αυτοκινήτου περνάνε από την οθόνη, με ό,τι αυτό έχει να κάνει με την εξοικείωση του οδηγού με τις ψηφιακές λειτουργίες. 

Η ποιότητα των υλικών δεν επιδέχεται κριτικής, ενώ η αίσθηση της ευρυχωρίας της καμπίνας ενισχύεται και από τη γυάλινη οροφή που δεν ανοίγει, αλλά προσφέρει άπλετο φως στην καμπίνα.

Από την πρώτη στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα του οδηγού, σαν να ξεκλειδώνεις το κινητό σου από το πάτημα ενός ψηφιακού κουμπιού, εισέρχεσαι σε ένα διαφορετικό περιβάλλον από ό,τι έχεις συνηθίσει στα άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Και αυτό έχει να κάνει με την πολύ μικρό πίνακα οργάνων που βλέπει ο οδηγός σε αντίθεση με την οθόνη των 15,5 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Εντούτοις, την παράσταση, ωστόσο, κλέβει  η αυτονομία των 600 χιλιομέτρων που αμέσως γίνεται αντιληπτή από τον χρήστη του οχήματος και φυσικά χαρίζει πολλά μα πολλά χαμόγελα.

Στην εβδομάδα που κινηθήκαμε με την ανανεωμένη Ford Mustang Mach-E Premium RWD Extended Range δεν κοιτάξαμε ποτέ πόσα χιλιόμετρα θα έχουμε στη διάθεση μας. Πήγαμε δυο φορές αεροδρόμιο, κινηθήκαμε έως τους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας και φυσικά με καθημερινή χρήση εντός Αττικής επιστρέψαμε το αυτοκίνητο χωρίς να αγκομαχήσουμε αν θα φορτίσουμε μέχρι να το επιστρέψουμε στη Ford.

Επιλέγοντας το προφίλ οδήγησης Whisper η Mustang  γίνεται αρνάκι, που λέει ο λόγος δηλαδή. Ωστόσο είναι οικονομική και αθόρυβη χωρίς εξάρσεις ισχύς. Αντίθετα, στην  επιλογή Untamed το θηρίο… δεν δαμάζεται, αν κάνουμε  πιστή μετάφραση του προφίλ οδήγησης! Από την ησυχία… στον βαθύ ψηφιακό ήχο φτιαγμένο να παραπέμπει σε V8 και όλα αλλάζουν.

Το 2,2 τόνων SUV επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 180 χλμ./ώρα που είναι και η τελική του. Οι 294 ίπποι της Mustang δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μια ευχάριστη και ασφαλή οδήγηση, αφού ο τρόπος που κινείται δεν σε τρομάζει.

Στο βασικά προγράμματα τα ηλεκτρονικά καταστέλλουν την οποιαδήποτε ατασθαλία, αλλά στο… αδάμαστο μπορείς να απολαύσεις ελεγχόμενα γλιστρήματα της ουράς. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει για την ανάρτηση, που μπορεί να έχει σφιχτούτσικη ρύθμιση, ωστόσο δεν σε ταλαιπωρεί και συμβάλλει σε ένα άνετο ταξίδι με κορυφαία ποιότητα κύλισης.

Έχοντας επιλέξει ο οδηγός τη λειτουργία one pedal θα απολαύσει την οδήγηση με ένα πεντάλ. Πατώντας δηλαδή μόνο το δεξί πεντάλ -ναι, αυτό του γκαζιού- θα μπορεί να επιταχύνει ή να φρενάρει τραβώντας το πόδι του και την ίδια στιγμή η μπαταρία να ανακτά ενέργεια. Και φυσικά θα γλιτώνει και τις φθορές στο σύστημα πέδησης, 2,2 τόνοι είναι αυτοί, μην το ξεχνάμε…

Όλες οι εκδόσεις της νέας Mustang Mach-E που διατίθενται στη χώρα μας αναβαθμίζονται με πρόσθετα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέροντας στον στάνταρ εξοπλισμό τους, τόσο τη λειτουργία περιμετρικής προβολής του οχήματος (κάμερα 360°), όσο και τους ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες βαμμένους σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα.

Επιπλέον, οι κομψές ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών που προσφέρουν αναβαθμισμένο στιλ και εμφάνιση, αποτελούν στάνταρ στοιχείο του βασικού εξοπλισμού όλων των εκδόσεων Premium. Να τα λέμε και αυτά.

Αφήνοντας με λύπη τη Mustang Mach-E, το σίγουρο είναι ότι θέλεις να ξαναβρεθείς στο τιμόνι της. Και αν μάλιστα διαθέτεις και 61.299 ευρώ για τη βασική τιμή στην έκδοση με την αυτονομία των 470 km, τότε θα μπορείς να λες ότι αποτελείς ένα μέρος από τη θρυλική ιστορία της φίρμας.

Τεχνικά χαρακτηριστικάFord Mustang Mach-E Premium RWD Extended Range
ΚινητήραςΈνας ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα
Ισχύς, Ροπή216 kW / 294 PS, 430 Nm
0-100 km/h, τελική ταχύτητα 7 δλ., 180 km/h
Κατανάλωση δοκιμής, αυτονομία 17,3 kWh/100km, 660 χλμ.
Μπαταρία91 kWh
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) 4.743 / 1.881/ 1.624 mm
Χώρος αποσκευών402 λτ. (+100 λτ. στο μπροστινό frunk)
Τιμή πώλησης  67.516 ευρώ (χωρίς την επιδότηση 8.500 ευρώ)
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!