PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Polo GTI [test drive]

Με τα «πυραυλάκια τσέπης» να βρίσκονται υπό εξαφάνιση, η παρουσία του VW Polo GTI μοιάζει σαν όαση μέσα στην έρημο της βαρεμάρας.

Με τη λογική του εξηλεκτρισμού, της μείωσης των εκπομπών CO2 και των SUV που έχουν άλλες προτεραιότητες, μοντέλα όπως το Polo GTI αποτελούν ευχάριστη παρένθεση στους δρόμους της πόλης.

Όχι ότι έμειναν και πολλά σαν και δαύτο. Το ξαδερφάκι Audi A1 με τον ίδιο δίλιτρο βενζινοκινητήρα που στην περίπτωση μας αποδίδει 207 ίππους, το Hyundai i20 N και το Ford Fiesta ST στη δύση της καριέρας του. Αυτά είναι όλα και όλα τα Pocket Rockets που μπορούν να δώσουν το κάτι διαφορετικό στην άχαρη εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Και μία και το λέμε, τι κοινό μπορεί να έχει το μικρό GTI με την ηλεκτρική γκάμα της VW; Την ενιαία φωτεινή LED γραμμή στη μάσκα (γνώρισμα των iD.) και τίποτα (μα ΤΙΠΟΤΑ) παραπάνω. Σε γενικές γραμμές διαθέτει διακριτική φιγούρα, αφού μόνο με τα διακριτικά GTI, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και τις μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου, μπορείς να ξεχωρίσεις το ταχύτερο Polo σε σχέση με τις γήινες εκδόσεις του γερμανικού σουπερμίνι.

Αυτό βέβαια είναι κάτι που το θέλει η VW καθώς συμβαίνει και με το αντίστοιχο Golf εδώ και πολλές γενιές, ενώ αυτή η τάση εκπολιτισμού περνά και στο εσωτερικό του ανανεωμένου μοντέλου. Εκεί που πρώτα τραβούν το βλέμμα τα καρό καθίσματα της έκδοσης δοκιμής μας και στη συνέχεια οι δύο ψηφιακές οθόνες. Σε αυτές καλείσαι που να βρεις την ένδειξη των «G», των Bar και της θερμοκρασίας λαδιού για να μπεις στο κλίμα για τα καλά, ενώ και όλες οι υπόλοιπες λειτουργίες περνούν μέσα από τον ψηφιακό κόσμο του Polo.

Μικρολεπτομέρειες όπως το τασάκι ή ο αναπτήρας αυτοκινήτου, σου θυμίζουν ότι ακόμη πωλούνται αυτοκίνητα με… συναισθήματα και πάθη, έστω και αν αυτά αποτελούν την απόλυτη εξαίρεση. Η ουσία βρίσκεται στην παρουσία του τετρακύλινδρου δίλιτρου βενζινοκινητήρα απόδοσης 207 ίππων (αναβαθμίστηκε σε σχέση με τους 200 ίππους) και 320 Nm ροπής, ενώ το DSG 7 σχέσεων ολοκληρώνει το πακέτο ευκολία-απόλαυση- έκρηξη που προσφέρει το μικρό GTI.

Σαν ένας αθλητής που φοράει το κοστούμι του για να παραλάβει το βραβείο της χρονιάς, με τα αθλητικά παπούτσια αλλά και την χαριτωμένη σπορ γραβάτα. Κάπως έτσι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το εκρηκτικό Polo. Κυριλέ στο μάτι, με χώρους και άνετο σαλόνι για τα 4 μέτρα μήκους του, πορτμπαγκαζ 351 λίτρων και πανάλαφρο τιμόνι για αστική ευελιξία.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Τίποτα πέρα από το κόκκινο πλαίσιο στο τιμόνι και το GTI logo, δεν προδίδει το τι μέλλεται να ακολουθήσει. Ο βρυχηθμός του δίλιτρου μοτέρ, τα πρώτα μέτρα με τον επιλογέα στο sport ή το παιχνίδι με τα puddles. Μικρές χαρές που σου θυμίζουν πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ακόμα εδώ, έστω και αν έχει ημερομηνία λήξης.  

Από το πρώτο κιόλας βύθισμα του δεξί πεντάλ, το Polo πετάει από πάνω του το σακάκι, σκίζει τη γραβάτα και προσπαθεί να μείνει στην άσφαλτο και να μη χαθεί εντελώς η πολιτισμένη του αμφίεση.

Σύμμαχος το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (XDS) και, φυσικά, το άριστο πλαίσιο που, μαζί με το σύστημα ανάρτησης (Sport Select), συνθέτουν ένα καλοστημένο μικρό το οποίο λατρεύει τις κλειστές διαδρομές και επιτρέπει στον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο ακόμα και με παραπάνω χιλιόμετρα στο κοντέρ.

Όλα αυτά με τους επιβάτες να μη χάνουν τις ανέσεις και την πλευρική στήριξη των καθισμάτων (τουλάχιστον όχι όσο ο οδηγός δεν ξεπερνά κάποια όρια), όπως θα συνέβαινε σε ένα κλασσικό μικρό των 200 και πλέον ίππων. Ακόμη και ο ήχος είναι απολαυστικός μεν, πλην όμως διακριτικός σε σημείο που να ψάχνεις τις sport επιλογές στο setup για να το χαρείς λίγο παραπάνω.

Το ανανεωμένο Polo GTI λοιπόν πετυχαίνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα ενώ, αν βρεθεί πρόσφορη ευθεία, η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα.

Το παράδοξο είναι πως παρά τα πολλά κυβικά του (για πρώτη φορά στην ιστορία του η 6η γενιά εφοδιάζεται με δίλιτρο κινητήρα) και τον γενικό χαρακτήρα, το δυναμικό Polo χρειάστηκε περίπου 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ., κυρίως μέσα στην πόλη. Βέβαια, αυτά με ελαφρύ πόδι αφού για να το χαρείς θα κάψει τουλάχιστον 8-9 λιτράκια.

Αριθμός εξαιρετικός αν αναλογιστεί κανείς πως παραπέμπει σε τρικύλινδρα σύνολα με την μισή απόδοση σε σχέση με αυτή του GTI. Είπαμε όμως ότι το γερμανικό μικρό αποτελεί έναν συνδυασμό πολιτισμού και επιδόσεων, που και πάλι στους καιρούς που διανύουμε αποτελεί ευχάριστη οδηγική παρένθεση.

Αν κάνουμε μία σύντομη σύγκριση με τα Ford Fiesta ST και Hyundai i20 N, μπορεί να του λείπει το στοιχείο του δυναμισμού εξωτερικά ή να μην είναι το ίδιο απότομο, όμως πρεσβεύει την ήρεμη δύναμη και την προίκα των GTI όπως θέλουν να την αποτυπώσουν οι άνθρωποι της VW.

Στο δια ταύτα, βλέπουμε πως και στο οικονομικό οι Γερμανοί της VW θεωρούν πως το δικό τους «πυραυλάκι» κατατάσσεται πιο πάνω από τα προαναφερθέντα μοντέλα, καθώς ζητάει 36.600 ευρώ.

Βέβαια, διαθέτει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και ενδεχομένως πιο premium χαρακτηριστικά σε σχέση με τα άλλα δύο, κάτι που μέχρι ενός σημείου δικαιολογεί και τη διαφορά στο οικονομικό.

Έτσι και αλλιώς τέτοια αυτοκίνητα δεν παράγονται πλέον με το… τσουβάλι και εμείς θέλουμε να τα βλέπουμε (για όσο ακόμα επιτρέπεται), ανεξαρτήτως της τιμής αγοράς τους.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

VW Polo GTI DSG (207PS) – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.984 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,5 x 92,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 152 kW (207 PS) / 4.600-6.000 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 1.500-4.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,5 sec
Τελική ταχύτητα 240 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 579 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 146 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza ER300, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.074 x 1.751 x 1.431 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.513 / 1.496 mm
Μεταξόνιο 2.549 mm
Χώρος αποσκευών 351 – 1.170 lt
Απόβαρο 1.372 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 36.600€

 

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!