NEAPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με τα GWM WEY 03 και ORA 03 στη Ρώμη [first drive]

Οι πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις με τα αυτοκίνητα της Great Wall Motor μας δείχνουν ότι οι Κινέζοι είναι έτοιμοι να πρωταγωνιστήσουν και στην Ευρώπη – Το caroto βρέθηκε στη Ρώμη για να τα οδηγήσει πριν κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα μέσα στο 2024.

Ξεκίνησε το ροκάνισμα της πίτας στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου από τις κινέζικες εταιρίες, με την έλευση τους σε ευρωπαϊκό έδαφος. Οι οποίες κινεζικής έρχονται να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές και λοιπές ισχυρές  δυνάμεις του κλάδου. 

Ήδη η Great Wall Motor (GWM) έχει ξεκινήσει πωλήσεις στη Γερμανία στην Ιρλανδία, στη Σουηδία, στο Ηνωμένο Βασίλειο κ.α. και ετοιμάζεται να έλθει το 2024 και στην Ελλάδα, αφού συζητήσεις με ελληνικές εταιρίες εισαγωγής βρίσκονται σε προχωρημένο επίπεδο.

Η εταιρία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1984, και μέχρι το 2022 έχει καταφέρει να παράγει ένα εκατομμύριο SUV και pickup ετησίως, με το 20% της παραγωγής να εξάγεται εκτός Κίνας. Δραστηριοποιείται σε 60 χώρες και διαθέτει 78.000 υπαλλήλους.

Ένα από τα ισχυρά πλεονεκτήματα που έχει η GWM είναι η SVOLT, η οποία κατασκευάζει μπαταρίες. Ιδρύθηκε το 2018 και έχει πλέον 13 εργοστάσια (με δύο επιπλέον να προστίθενται στη Γερμανία έως το 2024), 9 κέντρα έρευνας και ανάπτυξης, απασχολεί πάνω από 2.400 υπαλλήλους.

Η SVOLT ήδη εφοδιάζει με μπαταρίες πολλές άλλες εταιρίες, όπως η Stellantis, και προχωρά σε επενδύσεις στη Γερμανία για την κατασκευή μιας νέας μονάδας παραγωγής μπαταριών.

Επίσης, είναι χαρακτηριστικό ότι στη Γερμανία η GWM ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής κινέζικη μάρκα καθώς αυξήθηκαν κατά 900% οι πωλήσεις της τον Αύγουστο φτάνοντας τις 2.211 μονάδες, όταν τον Ιούλιο είχε πωλήσει μόλις 221 ηλεκτρικά μοντέλα.

Στο μεταξύ η  πιο δημοφιλής μεταξύ των κινεζικών εμπορικών σημάτων τον Αύγουστο ήταν η MG της SAIC, η οποία κυκλοφόρησε 2.454 αυτοκίνητα στη Γερμανία, σημειώνοντας αύξηση 9,6% σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Το ηλεκτρικό MG 4 έλαβε εξαιρετικές κριτικές στη γερμανική αγορά και ανταγωνίστηκε άμεσα το VW ID.3. Πρόσφατα, η MG λάνσαρε την έκδοση επιδόσεων Xpower με 435 ίππους.

Το Caroto στη Ρώμη για την έλευση της GWM στην Ευρώπη

Το Caroto βρέθηκε στη Ρώμη ανάμεσα στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου που γνώρισαν κάποια από τα  στελέχη της Great Wall Motor (GWM) αλλά και οδήγησαν τα μοντέλα που ήδη βρίσκονται στις ευρωπαϊκές βιτρίνες και ετοιμάζονται να έρθουν το 2024 στην Ελλάδα.

Το πρώτο πράγμα που αισθάνεσαι μιλώντας με τον Thiemo Jahnke, διευθυντή μάρκετινγκ και επικοινωνίας της GWM, είναι ότι έχεις απέναντί σου στελέχη που γνωρίζουν που στοχεύουν και κυρίως έχουν την πίστη πως θα πετύχουν, αφού τα προϊόντα που λανσάρουν είναι ανταγωνιστικά με τα υφιστάμενα και εγνωσμένης αξίας μοντέλα.

Αν πιστεύει κανείς ότι τα κινέζικα αυτοκίνητα θα είναι φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναδεικνύοντας ως πλεονέκτημα τους τη χαμηλή τιμή, αυτό θα πρέπει να το ξεχάσουμε. Η GWM είναι ξεκάθαρη σε αυτό και τόσο η υφιστάμενη τιμολογιακή πολιτική το αποδεικνύει όσο και η στόχευση του κοινού που φιλοδοξεί να πουλήσει η κινεζική εταιρεία.

Με τιμή έναρξης τις περίπου 45.000 ευρώ (τιμές Γερμανίας) για το WΕY 03, δεν το λες και φθηνό αυτοκίνητο. Αντίστοιχα τα περίπου 39.000 περίπου ευρώ που κοστίζει το ΟRA 3 και πάλι δεν θα τρέξεις να στηθείς στην ουρά για να το αγοράσεις. Ωστόσο, αν συγκρίνεις τα ποιοτικά στάνταρ με  αντίστοιχα μοντέλα που ανταγωνίζονται, τότε θα δεις ότι ξέρουν τι κάνουν οι Κινέζοι και κυρίως τι θέλουν να πετύχουν.

Για παράδειγμα, το WEY 03 PHEV είναι πρώτο σε ηλεκτρική  αυτονομία, με 136 χιλιόμετρα, όταν το αντίστοιχο Tiguan έχει 100 χλμ. και η Mercedes GLA 70 χλμ. κλπ. Είναι πρώτο σε ιπποδύναμη με 367 ίππους και μπορεί να φτάσει και τα 442 άλογα και την ίδια στιγμή έχει τιμή από 45.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ (τιμές Γερμανίας) όταν οι ανταγωνιστές φτάνουν τις 59.000 ευρώ. Για παράδειγμα, ένα Volvo XC40 PHEV εκκινεί από 55.200 ευρώ και φτάνει τα 59.950 ευρώ ενώ μια Mercedes  GLA PHEV εκκινεί από 51.000 ευρώ και φτάνει τα 58.845 ευρώ.

Η GWM στοχεύει στη φιλόδοξη  μεσαία τάξη που διαθέτει υψηλό επίπεδο  μόρφωσης

Η GWM είναι ξεκάθαρη σε ποιο κοινό  απευθύνεται. Στοχεύει στη φιλόδοξη μεσαία τάξη, που διαθέτει υψηλό επίπεδο  μόρφωσης, είναι γνώστες της τεχνολογίας, τους κεντρίζει το ενδιαφέρον η ηλεκτροκίνηση, εστιάζουν στην ασφάλεια και στην ποιότητα, αναζητούν Premium εμπειρίες και τέλος αναζητούν έξυπνες αγορές, όπως τονίζει ο Thiemo Jahnke.

Το μεγάλο βαρίδι ωστόσο που καλείται να αποτινάξει η GWM αλλά και κάθε κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία είναι η εμπεδωμένη αντίληψη περί της ποιότητας των προϊόντων που παράγονται στην «χώρα του δράκου», που εν πολλοίς δεν αφορούν την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά ευρύτερα καταναλωτικά αγαθά. Σε κάθε περίπτωση ο χρόνος είναι αυτός που αλλάζει αντιλήψεις και πεποιθήσεις και οι κινέζοι είναι λαός που ξέρει και να δουλεύει και να κάνει υπομονή.

Στον δρόμο με το WEY 03 PHEV

Και επειδή καλή η φιλοσοφία, αλλά τι είναι στην πράξη τα προϊόντα της GWM; Εξαιρετικά χωρίς αμφιβολία. Είναι η πρώτη φορά μετά από 20+ χρόνια που βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου, προερχόμενου από την Κίνα και πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε, για τα βήματα προόδου που έχει σημειώσει η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία. Στην Ελλάδα ήδη έχει ξεκινήσει τις πωλήσεις της και η MG και τα σχόλια είναι κολακευτικά για τα ηλεκτρικά της μοντέλα.

Σε ό,τι αφορά το WEY 03 PHEV, πρόκειται για ένα από τα δυνατά χαρτιά των WEY χάρη σε μία τεράστια μπαταρία των 34,0 kWh που προσφέρει μία ηλεκτρική αυτονομία από 124 έως και 136 χιλιόμετρα (WLTP) με μία μόνο φόρτιση.

Ένα ακόμη δυνατό σημείο είναι η AC φόρτιση στα 11 kW και η DC φόρτιση στα 50 kW. Πρακτικά, μιλάμε για ένα SUV που μπορεί να χρησιμοποιείται καθημερινά ως BEV και που αυτή τη στιγμή προσφέρει την μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία στα PHEV.

Το WEY 03 θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, και σε κάθε μία υπάρχει ένας δίλιτρος turbo βενζινοκινητήρας με ισχύ 204 ίππων. Στη βασική προσθιοκίνητη έκδοση, ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 120 kW, παρέχοντας συνολική ισχύ 367 ίππων και ροπή 500 Nm. Τη μετάδοση χειρίζεται ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 9 σχέσεων, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα.

Στην έκδοση με τετρακίνηση (AWD), προστίθεται ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ 135 kW στον πίσω άξονα, προσφέροντας συνολική ισχύ 442 ίππων και ροπή 685 Nm, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα και ίδια τελική ταχύτητα.

 Στην πράξη εντυπωσιάζεσαι ποικιλοτρόπως. Πρόκειται για ένα μεσαίο SUV με μήκος 4,668 μέτρα (πλάτος 1,890, ύψος 1,730), το οποίο σχεδιαστικά υιοθετεί στοιχεία από τις εταιρίες DS και Jaguar.

Η αρμονική εμφάνιση, δίχως σχεδιαστικές ακρότητες, που παραπέμπει σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα από αυτά που καλείται να ανταγωνιστεί, οι εξαιρετικές επιδόσεις, αλλά και ο τρόπος που κινείται στον δρόμο (απουσία θορύβων, γραμμική επιτάχυνση, κορυφαία ποιότητα κύλισης) είναι στοιχεία που εκπλήσσουν ευχάριστα.

Σε ό,τι αφορά το δε εσωτερικό, η ποιότητα των υλικών φαίνεται κορυφαία, το φινίρισμα θυμίζει βρετανικό αυτοκίνητο (σε επίπεδο Jaguar) και η άνεση για τους επιβάτες μόνο ως εξαιρετική μπορεί να χαρακτηριστεί.

Πλούσια και τα ηλεκτρονικά καλούδια που φέρει το WEY 03 PHEV. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει τρεις οθόνες: μία 9,2 ιντσών για τον οδηγό, μία μεγάλη οθόνης αφής επίσης 14,6 ιντσών και μια μικρότερη 9,0 ιντσών χαμηλότερα για το σύστημα κλιματισμού.

Όλες είναι υψηλής ευκρίνειας, με καθαρά γραφικά και ταχύτατα απόκριση, ενώ υπάρχει ένα υπερπλήρες σύνολο με ημιαυτόνομα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Από τα παραπάνω καταλαβαίνει κανείς ότι με τιμή στα 45.000 ευρώ αγοράζεις πολλά περισσότερα από αυτά που πρεσβεύει η κατηγορία. Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος της GWM, αλλά και ολόκληρης της φιλοσοφίας των Κινέζων, θα προσθέσω: Να προσφέρουν δηλαδή υψηλή αξία υπηρεσιών σε σχέση με την δαπάνη του καταναλωτή. «Value For Money», λέγεται η φιλοσοφία αυτή, που φυσικά δεν συνδέεται με χαμηλή τιμή αγοράς, αλλά αντίθετα θέλει «οι πελάτες να νιώσουν ότι τα λεφτά τους έπιασαν τόπο».

Οδηγήσαμε για λίγο και το ORA 03

Ένα πλήρως ηλεκτρικό hatchback με σχεδιαστικά στοιχεία που ανακαλύπτουν επιρροές από τα μοντέλα Mini, Alfa Romeo MiTo και ακόμη και το VW Beetle.

  • Το μήκος του φτάνει τα 4,235 μέτρα, με ένα μεταξόνιο 2.650 χιλιοστών για ευρύχωρο εσωτερικό.
  • Ο διάκοσμος διαθέτει δύο οθόνες 10,25 ιντσών, ενώ οι διακόπτες αεροπορικού τύπου θυμίζουν το στιλ της Mini.
  • Στον τομέα της κίνησης, εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 126 ίππων που κινεί τους μπροστινούς τροχούς.
  • Διατίθενται δύο εκδόσεις μπαταριών λιθίου φωσφορικού σιδήρου, με χωρητικότητα 47,8 kWh για το ORA 03 Pure και 63,1 kWh για το ORA 03 GT.
  • Προσφέρουν αυτονομία 310 και 400 χιλιόμετρα, αντίστοιχα. Οι φορτιστές είναι στα 11 kW για AC και 64 kW για DC.


Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!