PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Corsa 1.2 100 PS [mini test]

Το αναμενόμενο φρεσκάρισμα για το Opel Corsa δίνει νέο ενδιαφέρον στην κατηγορία των supermini, με το γερμανικό μοντέλο να συνεχίζει να πρωταγωνιστεί με περισσότερη… λάμψη από ότι πριν.

Το να γνωρίζεις πότε πρέπει να εκσυγχρονίζεσαι για να παραμείνεις μία από τις πρώτες επιλογές του κοινού για καιρό αποτελεί πραγματική τέχνη. Για το Opel Corsa των 40 ετών πορείας και 15 εκατομμυρίων πωλήσεων είναι ένα ακόμη βήμα από αυτά που μας έχει συνηθίσει και η αλήθεια είναι πως δεν χρειαζόταν ιδιαίτερη φαντασία για το τελικό αποτέλεσμα.

Και αυτό γιατί πολύ απλά η συγκυρία της γοητευτικής και σύγχρονης γκάμας της Opel σε συνδυασμό με τις αδελφικές σχέσεις με την Peugeot (που επίσης διανύει εξαιρετικό φεγγάρι) λύνει τα χέρια της γερμανικής εταιρείας όσον αφορά τα επόμενα της βήματα.

Πάνω λοιπόν στις ίδιες διαστάσεις (4,06 μέτρα μήκος), οι άνθρωποι της εταιρείας διατήρησαν τον λιτό και κομψό σχεδιασμό και πρόσθεσαν στοιχεία που αρέσουν κατά γενική ομολογία σε μοντέλα που προηγήθηκαν στην γκάμα.

Η μάσκα Vizor είναι το πιο έντονο χαρακτηριστικό από αυτά που ξεχωρίζουν, με μία αστραφτερή ενιαία μαύρη επιφάνεια που ενσωματώνει το λογότυπο και εκτείνεται μέχρι και τα φωτιστικά σώματα.

Αυτά διαθέτουν τεχνολογία LED και δημιουργούν ένα όμορφο σχεδιαστικό «παιχνίδισμα» που είναι ορατό κυρίως τη νύχτα. Ειδικά σε κάποιες χρωματικές επιλογές του αμαξώματος η διχρωμία αυτή (με τη μαύρη λάκα) μπορεί να προσφέρει ένα όμορφο αποτέλεσμα διατηρώντας ταυτόχρονα τη σοβαρότητα στο συνολικό αποτέλεσμα του γερμανικού μικρού.

Από το φρεσκάρισμα δεν θα μπορούσε να λείπει φυσικά ο εκσυγχρονισμός του εσωτερικού, με πρωτοστάτη τις νέες τεχνολογίες και τις δύο ψηφιακές οθόνες. Αυτή του πίνακα οργάνων μεγέθους 7 ιντσών και αυτή του infotainment με διαγώνιο 10 ίντσες.

Πλούσια πληροφόρηση, πολλές επιλογές και ελάχιστοι φυσικοί διακόπτες εκτός από τις ρυθμίσεις του κλιματισμού και ένα μπουτόν για την εισαγωγή στο αρχικό μενού (σπιτάκι) το οποίο δουλεύει… υπερωρίες. Μαζί και ο περιστροφικός διακόπτης της έντασης του ήχου που βοηθούν ώστε να μην παίρνεις τα μάτια σου από το δρόμο κατά την παραμονή στο Corsa.

Αν θέλετε να σας το κάνουμε ακόμη πιο δύσκολο, να σας πούμε ότι η τεχνολογία Snapdragon Cockpit αναλαμβάνει να προβάλλει τις λειτουργίες και πληροφορίες που χρειαζόμαστε συχνότερα, χάρη στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (ορολογία που θα ακούμε όλο και πιο συχνά).

Γενικότερα νιώθεις αμέσως την ένεση τεχνολογίας που προίκισε το ανανεωμένο Corsa, το οποίο παραμένει ένα πρακτικό μικρό με αξιοπρεπείς χώρους (309 λίτρα για αποσκευές), καλή εργονομία και λιτή φιλοσοφία στο σύνολο του.

Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση που αφορά και τη μεγαλύτερη μερίδα του αγοραστικού κοινού, με τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.200 κ.εκ. και απόδοση 100 ίππους (υπάρχει το ατμοσφαιρικό με 75 ίππους και το ισχυρό Corsa με 131 ίππους και αναμένεται και μία mild hybrid 48V έκδοση).

Το μοτέρ διακρίνεται για την ελαστικότητα και την προθυμία του από τις χαμηλές στροφές, ενώ όσο και αν πιεστεί μέσα στην πόλη δύσκολα θα καταναλώσει περισσότερα από 6,5 λίτρα αμόλυβδης/100 χλμ.

Στη θετική εικόνα που αφήνει το supermini της Opel συμβάλλει το καλό κιβώτιο 6 σχέσεων με ορθή κλιμάκωση, ενώ το τιμόνι έχει ανάλαφρη αίσθηση στο πλαίσιο της απόλυτης αστικής χρήσης. Ίσως, το στιβαρό πλαίσιο και η σβελτάδα του κινητήρα να σε παραπέμπει σε κάτι πιο… πικάντικο.

Ωστόσο, αλήθεια είναι πως το Corsa (έστω και στη μεσαία έκδοση κινητήρα) είναι ένα κατά κύριο λόγο αστικό μοντέλο που θα βγάλει τις αρετές του μέσα στην πόλη και δε θα πει όχι σε μία εξόρμηση 3 ή 4 ατόμων.

Το κομψό, ανανεωμένο αλλά σοβαρό μικρό της Opel έχει το πακέτο πλέον για να παραμείνει ψηλά στις πωλήσεις και συνεπώς στις επιλογές του αγοραστικού κοινού.

Το εμπόδιο των 19.400 ευρώ που ζητά η έκδοση των 100 ίππων (17.900 για το μικρότερο) δεν είναι ασήμαντο και φυσικά μας ξενίζει σε σχέση με τις εποχές που το Corsa κόστιζε τα 3/5 αυτού του ποσού.

Παρά ταύτα το γερμανικό μοντέλο είναι φουλ βελτιωμένο, αλλά και τα νέα οικονομικά δεδομένα κάνουν τα ποσά αυτά να μοιάζουν normal για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Τεχνικά χαρακτηριστικά   Opel Corsa 1.2 100 PS
Κινητήρας1.199 κ.εκ., τρικύλινδρος με
υπερτροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό
Ισχύς, Ροπή101 ίπποι, 205 Nm 1.750
0-100, Τελική9,9 δλ., 194 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής5,1 – 6,2 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπή CO2114 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.061 / 1.765 / 1.435 χλστ.
Χώρος αποσκευών309 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςΑπό 19.400€
Φωτογραφίες: Νίκος Βαϊλακάκης

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!