Κ

Καθίσματα

f9_resize1

Η εργονομική και σωστή σχεδίαση ενός καθίσματος δεν ωφελεί μόνο τον χωροταξικό τομέα. Η διατήρηση του συνολικού βάρους σε χαμηλά επίπεδα, η βελτίωση της ασφάλειας, η ευχάριστη αισθητική και το μειωμένο κόστος κατασκευής είναι μερικές από τις παραμέτρους που καθορίζουν τα υλικά και την δόμηση ενός καθίσματος. Το τελευταίο διάστημα χρησιμοποιούνται αφρώδη υλικά (όπως η πολυαιρεθάνη) τα οποία επιτρέπουν την λεπτή δόμηση των καθισμάτων χωρίς οι επιβάτες να αισθάνονται τον μεταλλικό σκελετό που συνήθως αποτελείται από κράμα αλουμινίου ή μαγνησίου.

Ωστόσο, το μειωμένο πάχος του μαλακού υλικού στα καθίσματα μπορεί να εξοικονομεί χώρο αλλά παράλληλα θα πρέπει να απορροφά τους κραδασμούς. Επίσης, οι σύνδεσμοι μεταξύ της ράχης και της βάσης του καθίσματος αποτελούνται από ειδικά κράματα ώστε σε περίπτωση σύγκρουσης το σώμα του επιβάτη να συγκρατείται στην θέση του με την βοήθεια της ζώνης ασφαλείας και ο αερόσακος να βρίσκει τον στόχο του. Έτσι λοιπόν ένα ασφαλές κάθισμα θα πρέπει να διαθέτει στιβαρό σκελετό που να αντέχει όχι μόνο στον χρόνο αλλά στα συνεχώς εναλλασσόμενα φορτία.

Με λίγα λόγια στο βάρος των επιβατών, το οποίο μεταφράζεται σε φορτίο που μεταβάλλεται ανάλογα με τις επιταχύνσεις και τις επιβραδύνσεις του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση των μετωπικών ή οπίσθιων συγκρούσεων οι δυνάμεις που ασκούνται στην ράχη των καθισμάτων είναι πολλαπλάσιες από το βάρος των επιβατών. Στην χείριστη περίπτωση, αυτή μιας σύγκρουσης, η δομή και οι αρθρώσεις του καθίσματος θα πρέπει να αντέξουν στις δυνάμεις που θα ασκηθούν από τα σώματα των οδηγών και παράλληλα να προσφέρουν την απαραίτητη ασφάλεια χωρίς να τραυματίσουν.

Ένα κακότεχνο κάθισμα μπορεί να επιφέρει σημαντικούς τραυματισμούς. Για παράδειγμα, η ρύθμιση του καθίσματος σε ύψος, εκτός του ότι βελτιώνει την ορατότητα του οδηγού, δεν επιτρέπει στο σώμα μας να γλιστρήσει κάτω από την ζώνη ασφαλείας, η οποία είναι πολύ πιθανό να διαθέτει επίσης ρύθμιση σε ύψος. Εξίσου σημαντική είναι η σχεδίαση των προσκέφαλων τα οποία έκαναν την εμφάνιση τους πριν από μερικές δεκαετίες ενώ μέχρι τα μέσα της προηγούμενης υπήρχαν μοντέλα χωρίς προσκέφλα στα πίσω καθίσματα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!