ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Fiat Multijet, η δεύτερη γενιά…

fiat-freemont-multijet-2-1

H ιταλική εταιρία συνεχίζει την παράδοσή της στην πετρελαιοκίνηση με την 2η γενιά πετρελαιοκινητήρων τεχνολογίας Multijet…

Η Fiat Auto λέει…

  • fiat-freemont-multijet-2-2Το 1987 το Fiat Group παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού (το πρώτο μοντέλο ευρείας παραγωγής με πετρελαιοκινητήρα ήταν η Mercedes-Benz 260 D του 1936) για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο, ο οποίος τοποθετήθηκε στο Fiat Croma. Κατά την εξέλιξη της τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού, οι ερευνητές της Fiat ανακάλυψαν ότι χρειαζόταν ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα προκειμένου να μειωθεί το επίπεδο κραδασμών, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Αυτό έγινε εφικτό το 1997 μετά από χρόνια ερευνών της Fiat και της Bosch με την εφαρμογή της τεχνολογίας Common Rail, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Alfa Romeo 156 κι έγινε σταδιακά βασικό στοιχείο όλων των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων.

SMS===> Fiat, Στην καρδιά του Multiair!

  • Το 2003 η Fiat δημιούργησε την επαναστατική τεχνολογία MultiJet, τη δεύτερη γενιά Common Rail, με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και κραδασμών καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Το σύστημα χρησιμοποιεί μια τεχνική που χωρίζει τον ψεκασμό του καυσίμου σε διαδοχικά στάδια για κάθε κύκλο λειτουργίας, επιτυγχάνοντας καλύτερο έλεγχο των πιέσεων και των θερμοκρασιών μέσα στο θάλαμο καύσης και πιο αποτελεσματική αξιοποίηση του αέρα που εισάγεται στους κυλίνδρους.
  • Η τεχνολογία Multijet σχεδιάστηκε για κινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρων, το μικρότερο κινητήρα πετρελαίου που κατασκευάστηκε ποτέ. Το 2009 η τεχνολογία αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο και το σύστημα MultiJet II περιλαμβάνει περισσότερες και ταχύτερες εγχύσεις καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκε καλύτερη διαχείριση της καύσης και το αποτέλεσμα ήταν μείωση του θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 20%. Πάνω σε αυτή την ισχυρή βάση η Fiat δημιούργησε μια πετυχημένη γκάμα πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, η οποία κερδίζει πλέον και το ελληνικό κοινό, παρά τις… αντιξοότητες της ελληνικής αγοράς για τα diesel.

Το caroto.gr αναλύει…

  • fiat-diesel-evolution-unijet-multijetΤο πρώτο σύστημα common rail, το UniJet, είχε την δυνατότητα να ψεκάζει έως δύο εγχύσεις ανά κύκλο. Μία πενταετία αργότερα εμφανίστηκε η πρώτη γενιά MultiJet που είχε τη δυνατότητα να πραγματοποιεί τέσσερις μικροψεκασμούς πέρα από τον βασικό χρησιμοποιώντας μπεκ με ασύμμετρο διάφραγμα που απαιτούσαν μεγαλύτερο χρόνο ανοίγματος. Στην εξελιγμένη 2η γενιά του το Multijet μπορεί να εκτελέσει τρεις προψεκασμούς πριν τον κυρίως και αν χρειαστεί έως τέσσερις μεταψεκασμούς.
  • Οι περισσότεροι και μικρότεροι ψεκασμοί επιτυγχάνονται λόγω του ακόμη μικρότερου διαφράγματος -η οπή του είναι μικρότερη κατά 20 μm σε σχέση με το Multijet I- σε συνδυασμό με τον ακριβέστερο και ταχύτερο έλεγχο ενεργοποίησης του ούτως ώστε να εκτελούνται μικρότεροι χρονικά και περισσότεροι ποσοτικά ψεκασμοί. Με άλλα λόγια στο ίδιο χρονικό διάστημα πραγματοποιύνται έως 8 συνολικά ψεκασμοί στο Multijet II (τρεις περισσότεροι από το Multijet I) «απλώνοντας» την καύση ώστε να περιορισθούν οι ανεπιθύμητες παρενέργειες που δημιουργεί η περίσσεια αέρα και να πληρούνται οι προδιαγραφές ρύπων Euro 6.Τα μπεκ έχουν κατοχυρωθεί από το τμήμα FPT (Fiat Powertrain Technologies), κατασκευάζονται από την Bosch και έχουν εξελιχθεί από την Magneti Marelli σύμφωνα με την δική της ηλεκτρονική διαχείριση (ECU).

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Μια διευκρινηση μονο….Το Common rail το το εξελιξε η Fiat και το πουλησε στην Bosh λογω σοβαρων οικονομικων προβληματων… για να το περασει στην Ευρεια παραγωγη η Γερμανικη εταιρεια….Τα σχεδια ηταν της FIAT

  2. Σίγουρα 1,3 λίτρα δεν είναι ο μικρότερος κινητήρας πετρελαίου σήμερα.
    Αλλά και πρίν το 2000 υπήρχε ήδη ο 1191cc της VW , ο 799cc του Smart Fortwo και πιθανότατα και κάποιοι ακόμα.
    Επίσης άξια αναφοράς είναι και η αντίπαλη τεχνολογία PD (“Pumpe Düse”) του WAG group η οποία και νικήθηκε σχετικά πρόσφατα απο την ευελιξία διαχείρησης του common rail.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!