ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αναλύοντας τον κινητήρα των BMW X5 M & X6 M

P90045746

Οι κορυφαίες εκδόσεις των Χ5 & Χ6 αποκαλύφθηκαν πρόσφατα και μαζί με πλειάδα φωτογραφιών σας παραθέτουμε και μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του ολοκαίνουργιου V8 κινητήρα.

  • Οι δύο υπερτροφοδότες βρίσκονται ανάμεσα στα δύο σκέλη με περιεχόμενη γωνία 90ο– του κινητήρα μαζί με τους -πρώτου σταδίου- καταλυτικούς μετατροπείς. Η θέση που βρίσκονται είναι φυσιολογική αλλά δεν θα μπορούσε να είναι και αλλιώς λόγω της τεχνολογίας twin scroll.
  • Στο νέο αλουμινένιο V8 χωρητικότητας 4.395 κ.εκ. το καύσιμο ψεκάζεται απευθείας στους θαλάμους καύσης (άμεσος ψεκασμός) από μπεκ υψηλής πίεσης που φτάνει μέχρι και τα 200 bar. Υπάρχει και το σύστημα double-VANOS που μεταβάλλει την φάση των εκκεντροφόρων αλλάζοντας την ρύθμιση όλων των βαλβίδων για μέγιστη ροπή από τις χαμηλές στροφές.
  • Η απόδοση φτάνει τους 555 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή τα 680 Nm στις 1.500-5.750 σ.α.λ. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης αγγίζει τα 1,5 bar ενώ το σύστημα ψύξης έχει επανασχεδιαστεί αποκλειστικά για τον συγκεκριμένο κινητήρα.
  • Η θέση των πολλαπλών εισαγωγής και εξαγωγής έχει σχεδιασθεί με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να μειωθεί το μήκος των αυλών και να μειωθούν οι απώλειες. Συνολικά υπάρχουν τέσσερεις διπλοί αυλοί εξαγωγής που μεταφέρουν τα καυσαέρια ανά δύο κυλίνδρων με διαφορά 360ο.
  • Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση κυμαίνεται στα 13,9 λίτρα ανά 100 χλμ. ενώ οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 325 γραμμ./χλμ. Τέτοιες εκδόσεις να λανσάρει η BMW και να δούμε πως θα ρίξει τον μέσο όρο CO2 το 2012 (για να ξέρετε, πάντως, την έχει έτοιμα την «ηλεκτρική» διέξοδο). Ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές που προϋποθέτει το Euro5.
  • Τα 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνονται σε μόλις 4,7″. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h αλλά μπορεί κάποιος να «πιάσει» μέχρι και 275 km/h αρκεί να έχει βάλει το πακέτο «Driver M». Για πρώτη φορά σε μία έκδοση M τοποθετείται το νέο κιβώτιο Μ-Sport Automatic, με τις έξι σχέσεις, που προσφέρει εντελώς αυτόματες αλλαγές ή χειροκίνητες από τα paddles στο τιμόνι.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!