H ΙΒΜ επενδύει στο λίθιο

li-ion-battery-renault_resize
Οι ειδικοί λένε πως πρόκειται για επανάσταση στο χώρο της αυτοκίνησης αφού οι απλές μπαταρίες λιθίου-ιόντων στην καλύτερη των περιπτώσεων έχουν τα περιθώρια το πολύ να διπλασιάσουν την απόδοση τους.

H αμερικανική εταιρία εξε- λίσσει ένα νέο τύπο μπαταριών λιθίου που μπορεί να προσφέρει αυτονομία 800 χλμ. σε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα…

  • Βλέποντας τις δουλειές της να μην πηγαίνουν και τόσο καλά στον κλάδο της πληροφορικής η IBM επενδύει στις μπαταρίες λιθίου μετάλλου-αέρα (lithium metal-air). Το project ονομάζεται «Batttery 500» και κύριο αντικείμενο του είναι η εξέλιξη ενός νέου τύπου μπαταριών λιθίου που θα προσφέρει αυτονομία 800 χλμ. και θα ζυγίζει όσο περίπου οι σημερινές λιθίου. Για να έχετε μία εικόνα το υβριδικό Chevrolet Volt (έρχεται στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2010) μπορεί να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια από τις μπαταρίες (μετά εμπλέκεται ο ΜΕΚ) για περίπου 65 χλμ. ενώ το Tesla Model S που είναι καθαρά EV μπορεί να διανύσει 480 χλμ.
  • Θεωρητικά ο νέος τύπου μπαταριών μπορεί να αποδώσει 5.000 Wh ανά κιλό, περίπου 10 φορές περισσότερο από τις σημερινές μπαταρίες λιθίου-ιόντων και πολύ περισσότερο από τις ενεργειακές κυψέλες. Οι ειδικοί λένε πως πρόκειται για επανάσταση στο χώρο της αυτοκίνησης αφού οι απλές μπαταρίες λιθίου-ιόντων στην καλύτερη των περιπτώσεων έχουν τα περιθώρια το πολύ να διπλασιάσουν την απόδοση τους. Η καλύτερη απόδοση μπαταρίας li-ion σε σημερινό EV δεν ξεπερνά τα 180 Wh/kg. Η παραγωγή ενέργειας από αμόλυβδη αποδίδει 13.200 Wh/kg αλλά ο βαθμός απόδοσης είναι πολύ μικρότερος (15% έναντι 65%).
  • Με απλά λόγια το μυστικό του νέου τύπου μπαταριών lithium metal-air αφορά στην εκμετάλλευση του οξυγόνου που βρίσκεται στον αέρα καταργώντας τα δευτερεύοντα καταλυτικά υγρά που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρόδια των συμβατικών μπαταριών. Η νέα γενιά μπαταριών λιθίου μετάλλου-αέρα θα είναι έτοιμη σε περίπου μία πενταετία. Αν είναι εφικτή η κατασκευή μίας τόσο δυνατής μπαταρίας τότε αυτόματα θα αλλάξουν πολλά πράγματα σε ότι αφορά τον χάρτη της μελλοντικής αυτοκίνησης. Γιατί να μην έχουν όλοι από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις μπαταρίες της IBM; Έχουν νόημα τα υδρογονοκίνητα με τις μπαταρίες λιθίου;

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close