ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

SARTRE: Αυτοκινούμενα αυτοκίνητα…

sartre_volvo_road_train_carotogr-5

Κάποιοι πιστεύουν πως τα αυτοκίνητα που θα κινούνται με δική τους βούληση ίσως και να αποτελέσουν πραγματικότητα στα επόμενα δέκα χρόνια. Το όλο σενάριο μπορεί να θυμίζει ταινία επιστημονικής φαντασίας αλλά ποιος ξέρει τι έχουν να δουν τα μάτια μας τις επόμενες δεκαετίες;

  • Κατά καιρούς ινστιτούτα και ευρωπαϊκοί φορείς συνεργάζονται με διάφορους κατασκευαστές και προμηθευτές εξαρτημάτων αυτοκινήτων σε καινοτομικά project με στόχο την βέλτιστη, ταχύτερη και ασφαλέστερη μετακίνησή μας στα επόμενα χρόνια. Μερικά από τα πιο γνωστά project είναι τα V2V, Car2Car και καθώς και διάφορα άλλα που έχουμε αναλύσει ήδη στο caroto.gr (κάντε κλικ στους υπερσύνδεσμους για να διαβάσετε τα σχετικά).
  • Ένα νέο πρωτότυπο και αρκετά ευφάνταστο πρόγραμμα είναι το SARTRE (συμμετέχουν μεταξύ άλλων η Ricardo, η ισπανική IDIADA και η Volvo) που μελετά και εξελίσσει ένα κόμβο επικοινωνίας στον οποίο τα οχήματα θα μπορούν να κινούνται αυτοβούλως διανύοντας μεγάλες αποστάσεις μέχρι τον προορισμό τους. sartre_volvo_road_train_carotogr-4Ξεχάστε τις προσπεράσεις στο αντίθετο ρεύμα, την υπερβολική ταχύτητα, τις όποιες παράτυπες τσαχπινιές και εξυπνάδες (τι… ξενέρωμα!) . Στο SARTRE τα οχήματα θα κινούνται βάση του κώδικα κυκλοφορίας, δεν θα υπάρχουν μποτιλιαρίσματα αφού τα πάντα θα ελέγχονται με προηγμένα μέσα, δεν θα υπάρχουν ατυχήματα, η κατανάλωση κάθε οχήματος θα είναι η καλύτερη δυνατή και οι εκπομπές CO2 θα περιορίζονται στο ελάχιστο. Οι ειδικοί υπολογίζουν πως σε ένα τέτοιο δίκτυο η εξοικονόμηση ενέργειας, καυσίμου και η μείωση των εκπομπών ξεπερνά το 20%.

Για να μπείτε στο νόημα της όλης ιδέας ξεχάστε την ελληνική πραγματικότητα και φανταστείτε πως οδηγείτε στην autobahn έξω από το Μόναχο ή στην autostrada πλησιάζοντας το Μιλάνο…

  • Φανταστείτε, το πρωί που θα ξυπνάτε για να πάτε στην δουλειά σας με το αυτοκίνητό σας, να εισέρχεστε σε ένα υπερσύγχρονο οδικό δίκτυο (π.χ. η Αττική Οδός το 2018). Σε αυτό το μοντέρνο αυτοκινητόδρομο ο καθένας δεν θα πηγαίνει αυθαίρετα π.χ. με 80 χλμ/ώρα στην αριστερή λωρίδα και με 120 χλμ/ώρα στην δεξιά. Θα υπάρχει ένα νομοταγές κονβόι με ταχύτητα ανάλοη των ορίων στο οποίο το κάθε όχημα θα κινείται βάση προγράμματος. Έτσι, θα μπορείτε να διαβάζετε την εφημερίδα σας, να σερφάρετε στο κινητό, να φτιάχνετε το πρόγραμμα της μέρας, να κανονίζετε τις τελευταίες εκκρεμότητες, να μιλάτε στο κινητό ή να χαζεύετε ενώ το όχημα σας θα σας κατευθύνει αυτόματα στον προορισμό σας.
  • Τα πρώτα πειραματικά αυτοκίνητα με την τεχνολογία SARTRE θα κυκλοφορήσουν στους γερμανικούς δρόμους το 2011. Τα συγκεκριμένα οχήματα θα εξοπλίζονται με σύστημα δορυφορικής πλοήγησης καθώς και με ένα πομπό/δέκτη που θα επικοινωνεί με το βασικό (lead) όχημα. Σε κάθε κομβικό σημείου του οδικού δικτύου θα κυκλοφορεί ένας leader που θα κινείται με τις προδιαγραφές του SARTRE. O leader μπορεί να είναι ένας επαγγελματίας οδηγός ταξί, λεωφορείου ή φορτηγού (εννοείται πως δεν θα οδηγεί σαν τους δικούς μας καμικάζι). Πλησιάζοντας στο σημείο άφιξης κάθε οδηγός θα παίρνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του αφήνοντας το δίκτυο. Ταυτόχρονα τα οχήματα που θα ακολουθούν θα συμπληρώνουν αυτόματα το κενό.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button