ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 208 1.4 VΤi [test drive]

Peugeot-208_2013_1000-caroto-test (7)

O διάδοχος του 207 καταφέρνει να επαναπροσδιορίζει το στίγμα της εταιρίας με ένα πιο κομψό τρόπο κόντρα στην τακτική της διόγκωσης των διαστάσεων…

Τη στιγμή που όλοι οι κατασκευαστές επιμένουν να αυξάνουν τις διαστάσεις και το βάρος των μοντέλων τους από γενιά σε γενιά, η Peugeot έπραξε το προφανές βάζοντας φρένο σε αυτή την κακή συνήθεια. Έτσι, το νέο της σουπερμίνι υπολείπεται σε μήκος κατά 70 mm σε σχέση με το 207, κατά 20 mm σε πλάτος και κατά 10 mm σε ύψος, ενώ ανάλογα με την έκδοση κινητήρα και εξοπλισμού το βάρος είναι μειωμένο από 110 μέχρι 173 kg.

Η σχεδίαση του γαλλικού μοντέλου αναλαμβάνει να σε πείσει πως η Peugeot γνωρίζει τον τρόπο για να φέρει την αλλαγή με θετικό πρόσημο, ακόμα και αν το παρελθόν είναι άκρως απαιτητικό. Πρώτα από όλα δείχνει πως έχει ισχυρή προσωπικότητα αφού δε θυμίζει κανενός είδους σχεδιαστική λογική άλλης εταιρείας πλην των premium προτάσεων της Peugeot. Η μάσκα είναι πιο κομψή με αρμονικές καμπύλες, ενώ τα μεγάλα φωτιστικά σώματα παραμένουν πρωταγωνιστές στο εμπρός μέρος, έχοντας μάλιστα και ως σύμμαχο τα LED ημέρας.

Το πίσω μέρος είναι ακόμη πιο ιδιαίτερο με τις καμπύλες να μη λείπουν φυσικά και από εδώ, με την αισθητική να ανεβαίνει επίπεδο και να παραπέμπει κυρίως σε μοντέλα που είτε κοστίζουν αρκετές χιλιάδες ευρώ παραπάνω, είτε δεν έχουν περάσει ακόμη στην παραγωγή. Θα πείτε βέβαια πως κάτι τέτοιο θα ήταν λογικό, αφού η γαλλική εταιρεία θεωρείται προχωρημένη όσον αφορά την εξωτερική σχεδίαση. Αυτό που δεν ήταν και τόσο αναμενόμενο ήταν ο φουτουριστικός χαρακτήρας του εσωτερικού, με το σχετικά συντηρητικό παρελθόν να δίνει τη θέση του σε πρωτότυπες ιδέες στον πίνακα οργάνων αλλά και το multimedia που τα κάνει όλα.

Οι ενδείξεις του πίνακα οργάνων βρίσκονται πάνω από το τιμόνι μέσα σε ένα καμπυλωτό τραπέζιο που περιλαμβάνει τέσσερις αναλογικές ενδείξεις και μία ψηφιακή οθόνη ενδιάμεσα. Η διάμετρος του τιμονιού είναι μικρή κάτι που συνηθίζεται σε πιο σπορ μοντέλα, παρόλα αυτά όμως είναι ευπρόσδεκτο, αφού κάνει τα πράγματα πιο ενδιαφέροντα στο οδηγικό κομμάτι, και διευκολύνει παράλληλα την ορατότητα.

Ο επιλογέας πέντε σχέσεων είναι αισθητά βελτιωμένος σε αίσθηση αν και ο όγκος του δε βολεύει για ιδανικό πιάσιμο, εντούτοις σχεδόν τα πάντα στο Peugeot 208 λειτουργούν με τέτοιο τρόπο ώστε να κάνουν τη ζωή του οδηγού και των επιβατών ευκολότερη. Παρά τη γενναία μείωση των διαστάσεων οι Γάλλοι φρόντισαν να αυξήσουν το χώρο αποσκευών κατά 15 lt (311 συνολικά), ενώ και στους πίσω επιβάτες ο χώρος έχει αυξηθεί, όχι όμως σε βαθμό που να είναι όλα ρόδινα για κάποιον που πλησιάζει το 1.90 σε ύψος.

Η μείωση του βάρους αποτέλεσε και μία επιπλέον ανάσα για τον ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1.400 cc με τον οποίο εφοδιάζεται η έκδοση δοκιμής μας. Αποδίδει 95 PS και είναι γραμμικός και στρωτός σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ αποδεικνύει πως δεν είναι πάντα απαραίτητη η ύπαρξη ενός turbo κινητήρα για να έχεις ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

H ροπή είναι αρκετή και ώστε το 208 να κινείται πολύ πιο σβέλτα από την τρικύλινδη έκδοσή του. Η εκπομπή CO2 δεν ξεπερνά τα 129 g/km απόρροια και αυτό του μειωμένου βάρους, ενώ ακόμη μικρότερες τιμές μπορεί να συναντήσει κανείς μόνο στις μικρές πετρελαιοκίνητες εκδόσεις HDI. Τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης το γαλλικό μοντέλο είναι σχετικά οικονομικό με τον υπολογιστή ταξιδίου να φλερτάρει με τα 7 lt/100 km. Σε αστικές περιοχές πάντως οι αρετές του αναδεικνύονται περισσότερο αφού και ο θόρυβος που περνά στην καμπίνα είναι λιγότερος αλλά και η ρύθμιση της ανάρτησης δείχνει εντυπωσιακή ισορροπία ανάμεσα σε κράτημα και άνεση.

Το 208 που είχαμε στα χέρια μας αποτελεί μία ενδιάμεση λύση από την πληθώρα επιλογών, αφού υπάρχουν εκδόσεις με 68, 82, 92 και 115 PS. Με πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης (έκδοση Active) ζητά 14.290€, ποσό που κυμαίνεται στα επίπεδα των περισσοτέρων ανταγωνιστικών μοντέλων.

Peugeot 208 1.4 VΤi 5d – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.397 cc
Διάμετρος x διαδρομή – x – mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 70 kW (95 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 136 Nm (13,9 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός με ψεκασμό πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,5 / 5,6 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 684 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 129 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 185/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3962x1739x1460 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1475/1471 mm
Μεταξόνιο 2538 mm
Χώρος αποσκευών 285 lt
Απόβαρο 975 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.290€ (13.330€ με απόσυρση)

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!