Ένας εξαιρετικός πετρελαιοκινητήρας αρκεί για να αναδείξει μία άλλη όψη του κορυφαίου -κατά πολλούς- πολυτελούς μεσαίου σεντάν…
Με δυναμική σχεδίαση, μεγαλύτερους χώρους και κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά η νέα σειρά 3 δικαιολογημένα χαρακτηρίζεται κορυφαία τόσο από τεχνολογικής άποψης όσο και από πρακτικής. Ένα επιπλέον ισχυρό κίνητρο για την απόκτησή της είναι ο εξαιρετικός δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας TwinPower που κερδίζει τις εντυπώσεις με την αποδοτική λειτουργία του ταιριάζοντας γάντι στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της νέας “τριάρας”.
Με γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία ο δίλιτρος ντίζελ αποσπά μόνο κολακευτικά σχόλια χάρη στην απλωμένη ροπή των 380 Nm. Αποδίδει 184 PS και η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί στα περίπου 6,5 lt/100 km έστω και αν η έκδοση της δοκιμής μας δεν διαθέτει το πακέτο EfficientDynamics. Το αυτόματο κιβώτιο με τις 8 σχέσεις τάσσεται υπέρ του μοτέρ αφού «κλιμακώνει» ιδανικά την απόδοσή και παράλληλα εξασφαλίζει βελούδινες/γρήγορες αλλαγές. Φυσικά, μην περιμένετε η λειτουργία του μοτέρ να είναι τόσο στρωτή όσο π.χ. της βενζινοκίνητης 328i αλλά για τα δεδομένα της κατηγορίας πρόκειται για ένα από τα καλύτερα ντίζελ και με το μικρότερο κροτάλισμα.
Στάνταρ σε κάθε νέα “τριάρα”, το σύστημα Driving Experience μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά του σασί ανάλογα με την επιλογή του οδηγού (Normal, Sport, Comfort) ενώ τα επίπεδα άνεσης παραμένουν υψηλά παρά τις 19άρες ζάντες του μοντέλου της δοκιμής μας. Γενικότερα, η 320d είναι ένα κορυφαίο σεντάν που μπορείς να κάνεις μαζί του πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα με σχετικά οικονομικό τρόπο χάρη στην μικρή κατανάλωση. Εδώ, να πούμε πως μεγάλο ρόλο παίζει και το προαιρετικό 8-άρι κιβώτιο καθώς η βασική έκδοση διαθέτει μηχανικό 6-άρι.
Φτάνοντας στο ταμείο η 320d ζητά από 40.000€, ποσό που δεν θεωρείται μικρό -ειδικά αν συγκριθεί με την πρόσφατη 320i με 1.600άρη τούρμπο μοτέρ και 170 ίππους που κοστίζει από 32.900€- ενώ για να την αποκτήσει κανείς με το αυτόματο κιβώτιο (και τα paddles στο τιμόνι) θα πρέπει να καταβάλει επιπλέον περίπου 3.000€.
Αν πάλι δεν θέλετε να βάλετε το χέρι τόσο βαθιά στην τσέπη τότε στον τιμοκατάλογο της ελληνικής αντιπροσωπείας υπάρχουν και οι μικρότερες επίσης δίλιτρες 316d και 320d με 116 και 143 ίππους και τιμή πώλησης από 33.350€ και 37.100€ αντίστοιχα. Αν τώρα έχετε την υπομονή τότε ίσως να αξιζει να περιμένετε μερικούς μήνες για την μικρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,6 λίτρου. Τελικά, η νεοφερμένη 316i με βενζινοκινητήρα 1.6 και 136 ίππους δελεάζει από 28.900€. Περί ορέξεως…
BMW 320d – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.995 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 84,0x 90,0mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 135 kW (184 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 380 Nm (38,7 kgm) / 1.750-2.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφοδότηση VTG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 7,5 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 235 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,9 / 5,8 / 3,8 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 60 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 923 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 119 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental PremiumContact, 205/60 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4624 x 1811 x 1429 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1543/1583 mm | |||
Μεταξόνιο | 2810 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 480 lt | |||
Απόβαρο | – kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 40.000€ (με όφελος απόσυρσης από 37.929€) |