ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW 328i [test drive]

bmw-328i_2012_carotogr_test-27

Η νέα γενιά δεν είναι απλά καλύτερη από την προηγούμενη αλλά… πολύ καλύτερη με δείγμα την ισχυρότερη για την ώρα έκδοσή της που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους…

Τζέκιλ και Χάιντ; Τολμούμε να αποδώσουμε τον ομώνυμο τίτλο σε ένα από τα κορυφαία σεντάν που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους δρόμους για ένα απλό λόγο: πόσο εύκολα μπορεί να μεταμορφωθεί ένα άνετο οικογενειακό σε μία ταχύτατη λιμουζίνα με ένα εξαιρετικό στη σύλληψη ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σασί, ένα διαμαντένιο κινητήρα και μετάδοση για Όσκαρ.

bmw-328i_2012_carotogr_test-116Ξεκινώντας από την καρδιά της 328i αν περιμένατε κάποιο εξακύλινδρο πολύλιτρο μηχανικό σύνολο στοιχηματίσατε λάθος. Στο πλαίσιο της τεχνολογίας TwinPower (twin scroll με εναλλασσόμενη τροφοδοσία καυσαερίων ανά ζεύγος κυλίνδρων) ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού και Valvetronic αποδίδει 245 PS και 350 Nm ροπής. Πρόκειται για ένα υποδειγματικό σε λειτουργία κινητήρα αφού είναι γραμμικός σαν «σέρβο» δείχνοντας ζωντάνια στο μεγαλύτερο εύρος των rpm.

Το επόμενο highlight αφορά στην μετάδοση και συγκεκριμένα στο προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο της ZF (μηχανικό εξάρι για τη βασική έκδοση). Διαθέτει 8 σχέσεις και είναι τόσο βελούδινο και γρήγορο στην αλλαγή των σχέσεων (υπάρχουν και διακόπτες στο τιμόνι) προσεγγίζοντας την ταχύτητα ενός διπλοσύμπλεκτου. Εξαιρετική είναι η κλιμάκωση που σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σασί (το Driving Experience που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) κάνει μικρά θαύματα.

Για να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας πιέζει το μπουτόν και από εκεί και πέρα επιλέγεις ένα από τα τέσσερα προγράμματα κίνησης από τον διακόπτη που υπάρχει κοντά στην βάση του επιλογέα. Το Comfort συστήνεται για άνετη και καθημερινή κίνηση ενώ για αταξίες υπάρχει το Sport και για ακόμη περισσότερες…. αταξίες το Sport+ όπου το αντισπίν απενεργοποιείται εντελώς ενώ πιέζοντας και το διακόπτη του συστήματος ευστάθειας τίθεται off και το DSC. Το σασί με αναλογία 50/50 γίνεται πιο σφιχτό, το ακριβέστατο τιμόνι αποκτά το βάρος που θες  και μπορείς να πλαγιολισθήσεις με ένα από τα απολαυστικότερα σεντάν. Βέβαια, μην περιμένετε ίδια γεύση με μία Μ3 αλλά ακόμη και έτσι η τριάρας της δοκιμής μας δεν έχει αντίρρηση για μικρές ατασθαλίες (εδώ θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για καταναλώσεις άνω των 14-15lt/100km.

Στον αντίποδα, υπάρχει το πρόγραμμα Eco Pro όπου τα πάντα προσαρμόζονται με προτεραιότητα την κατανάλωση. Η απόκριση του γκαζιού χαλαρώνει, το κιβώτιο γίνεται πιο αργό, αλλάζει σχέσεις χαμηλότερα και μπορείς να ταξιδέψεις με 130-140 km/h με το δείκτη του στροφόμετρου στις 2.500 rpm! Με λίγη προσπάθεια η κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,5-8 lt/100km βγάζοντας το καπέλο στους ειδικούς της BMW.

Εν κατακλείδι η 328i είναι αυτοκίνητο που θα αφήσει ικανοποιημένο ακόμη και τον πιο απαιτητικό αφού εντός πόλης είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητη και με την ανάρτηση να φιλτράρει γλυκά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στον ανοιχτό δρόμο κινείται αρχοντικά με κορυφαία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, στις καμπές κινείται σαν βέλος, στην διάθεσή σου υπάρχει πάντα ο ροπάτος κινητήρας για γρήγορες προσπεράσεις ενώ στους φιδωτούς δρόμους μπορείς να κουμπωθείς στην εξαιρετική θέση οδήγηση και δίχως το DSC να «παίξεις» με την πίσω κίνηση.

Χωροταξικά δεν τίθεται θέμα στη νέα γενιά αφού η γενναιόδωρη αύξηση των διαστάσεων του αμαξώματος επηρεάζουν θετικά στους χώρους (ωστόσο, δεν μπορεί να αγνοηθεί το τούνελ μετάδοσης που κάνει δύσκολη την μεταφορά και πέμπτου επιβάτη) που είναι αισθητά μεγαλύτεροι από την προηγούμενη τριάρα. Η ποιότητα κατασκευής και η εργονομία του γρανιτένιου ταμπλό δεν επιδέχεται κριτικής ενώ μαθαίνεις να συμβιώνεις με το σύστημα iDrive και τον πολυλειτουργικό διακόπτη. Το μοντέλο της δοκιμής μας κοστίζει από 45.050€ διαθέτοντας πληθώρα στοιχείων από το προαιρετικό εξοπλισμό, από την κεντρική οθόνη υψηλών γραφικών με navi έως το σύστημα Head-up Display. Φτάνοντας στο ταμείο θα πρέπει να είναι κανείς προετοιμασμένος για το πόσο θα βαθύτερα θα βάλει το χέρι στην τσέπη αλλά ότι πληρώνεις παίρνεις, έτσι δεν είναι;

BMW 328i – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.997 cc
Διάμετρος x διαδρομή 90,1 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Θέση κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα
Ισχύς 180 kW (245 PS) / 5.000-6.500 rpm
Ροπή 350 Νm (35,7 kgm) / 1.250-4.800 rpm
Σχέση συμπίεσης 10:1
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
Ειδική ισχύς 122,5 PS/lt
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,2 / 5,2 / 6,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 652 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 147 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες 18×7,0J
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact, 225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
Κύκλος στροφής 11,3 m
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4624 x 1811 x 1429 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1531/1572 mm
Μεταξόνιο 2810 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Απόβαρο 1.505 kg
Αναλογία κιλών/ίππο 6,14 kg/PS
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 45.050 €

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!