NEA

Ford CAVE, μία διαφορετική σπηλιά…

CAVE (Cave Automated Virtual Environment)

Το CAVE προσφέρει εικονικό περιβάλλον κινουμένων εικόνων μέχρι και τη δυνατότητα μαζικής παραγωγής εξαρτημάτων οχημάτων με αυτή τη μέθοδο…

Virtual Reality Cave DemonstrationΗ αίθουσα όπου ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες των μελλοντικών αυτοκινήτων της Ford δείχνει ελαφρώς ετερόκλητη με μία πρώτη ματιά. Μεγάλοι λευκοί τοίχοι σχηματίζουν τρία επίπεδα (το λεγόμενο στερεοσκοπικό κουτί) με προβολείς που προβάλλουν εικόνες σε κάθε πλευρά και στην οροφή. Στη μέση τοποθετείται ένα ομοίωμα εσωτερικού αυτοκινήτου. Ωστόσο, μόλις καθίσεις στο αυτοκίνητο και φορέσεις τα 3D γυαλιά που φέρουν ανιχνευτές κίνησης, οι οθόνες δημιουργούν ένα υπερρεαλιστικό εικονικό κόσμο που σε μεταφέρει στο προσομοιωμένο εσωτερικό ενός νέου μοντέλου.

Η Ford Motor Company το ονομάζει ‘3-D CAVE’ και είναι κάτι που έχει αλλάξει τον τρόπο σχεδιασμού και βελτίωσης των αυτοκινήτων. Αντί να κατασκευάζει πολλαπλά πρωτότυπα –μέσα από μία χρονοβόρο και δαπανηρή διαδικασία – η Ford χρησιμοποιεί το 3-D CAVE για να δοκιμάσει και να βελτιώσει χιλιάδες σχεδιαστικές λεπτομέρειες ενός νέου αυτοκινήτου, από τη θέση της ποτηροθήκης μέχρι την ορατότητα μέσω του πίσω παρμπρίζ.

«Μπορούμε τώρα να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο σε ψηφιακό περιβάλλον και στη συνέχεια να μπούμε στο εσωτερικό του και να το δοκιμάσουμε» δήλωσε ο Michael Wolf, virtual reality supervisor, Ford Ευρώπης. «Εξακολουθούμε να βασιζόμαστε στην τεχνογνωσία και φαντασία των μηχανικών πρωτοτύπων μας για να υλοποιήσουμε με ακρίβεια τα σχέδια, αλλά τώρα τους παρέχουμε ένα πολύ πιο προηγμένο εργαλείο για το σκοπό αυτό».

Οι μηχανικοί που χρησιμοποιούν το 3-D CAVE στην Κολωνία (Γερμανία) κάθονται σε ένα ομοίωμα εσωτερικού αυτοκινήτου, ενώ τρισδιάστατες προσομοιώσεις του οχήματος προβάλλονται στην οροφή και τους τρεις τοίχους που το περιβάλλουν. Φορώντας ειδικά πολωτικά γυαλιά και με τη βοήθεια ενός ανιχνευτή κίνησης (μέσω υπερύθρων), μελετούν διαδραστικά το εικονικό όχημα πριν αποφασίσουν την απόσταση των καθρεπτών ή τη θέση μιας ποτηροθήκης.

Το CAVE χρησιμοποιεί ένα εξωτερικό περιβάλλον κινουμένων εικόνων με πεζούς και δικυκλιστές βοηθώντας τους μηχανικούς να αξιολογήσουν την ορατότητα από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Επίσης τους επιτρέπει την πρόσβαση και σύγκριση πολλαπλών σχεδίων πατώντας απλά ένα μπουτόν – ακόμα και εσωτερικών οχημάτων άλλων κατασκευαστών. Το CAVE της Ford στην Κολωνία υποστηρίζεται από μία ίδια εγκατάσταση στο Dearborn (ΗΠΑ) ενώ άλλες μονάδες ενός μόνο επιπέδου προβολής διευκολύνουν τη αναπαραγωγή πρωτοτύπων σε όλο τον κόσμο.

Οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν το CAVE για να διαπιστώσουν άμεσα τις δυνατότητες του Easy Access Door System του B-MAX, το οποίο αποτελείται από κλασικές εμπρός πόρτες με μεντεσέ και συρόμενες πίσω πόρτες που ενσωματώνουν τις κεντρικές κολόνες, προσφέροντας απαράμιλλη ευκολία πρόσβασης για επιβάτες και αποσκευές. Επίσης βοήθησε στο σχεδιασμό του πίσω φινιστρινιού στις πόρτες με σκοπό την άριστη ορατότητα στην πόλη. Οι 3D προσομοιώσεις διαφορετικών υαλοκαθαριστήρων έδωσαν τη δυνατότητα στους μηχανικούς να μελετήσουν το σύστημα ‘πεταλούδα’- οι καθαριστήρες κινούνται προς αντίθετες κατευθύνσεις – που μεγιστοποιεί την ορατότητα.

[accordion close=”1″ title=”Περισσότερα για το Ford CAVE“]Στο Focus, η Ford χρησιμοποίησε το CAVE για να βελτιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα των καθαριστήρων, να μεγιστοποιήσει την ευρυχωρία στο πίσω τμήμα δοκιμάζοντας σχέδια εμπρός καθισμάτων και προσκέφαλων, να διαπιστώσει τις επιπτώσεις του πλαισίου των θυρών στην ορατότητα και να ελαχιστοποιήσει την ενοχλητική αντανάκλαση μέσα από τα παράθυρα και τις οθόνες πληροφοριών.

Η Ford μελετά τώρα τα χειριστήρια που ελέγχουν το σύστημα ψυχαγωγίας και τα παράθυρα, ενώ θα παρέχει και προηγμένες προσομοιώσεις οδήγησης. Σενάρια φωτισμού σε πραγματικό χρόνο θα επιτρέψουν στους μηχανικούς να διερευνήσουν πώς ο εσωτερικός φωτισμός και οι αντανακλάσεις αλλάζουν κατά τη διάρκεια της ημέρας και ανάλογα με τη μεταβολή των καιρικών συνθηκών.

«Το CAVE επιταχύνει και διευκολύνει τρομερά την ανάλυση σχεδίων» δήλωσε ο Michael Wolf. «Για παράδειγμα, για να κατασκευαστούν τρεις διαφορετικές εμπρός κολόνες και να τοποθετηθούν σε ένα πρωτότυπο όχημα απαιτούνται 10 ημέρες. Το ίδιο project μπορεί να ολοκληρωθεί σε μία ή δύο ημέρες με τη χρήση του VR προσομοιωτή μας – και αυτό εξοικονομεί παράλληλα φυσικούς πόρους».

Για τις περιπτώσεις που αρκεί ένα μόνο φυσικό εξάρτημα, στην τρισδιάστατη εκτύπωση τοποθετούνται χιλιάδες λεπτά στρώματα υλικού το ένα πάνω στο άλλο για τη δημιουργία περίπλοκων σχημάτων και σχεδίων. Τα εξαρτήματα αυτής της διαδικασίας μπορεί να αποτελούνται από τρεις διαφορετικούς τύπους ρητίνης που επιτρέπουν τη συνύπαρξη σκληρών και μαλακών τμημάτων σε ένα αντικείμενο μήκους έως και 700 mm.

Η Ford έχει χρησιμοποιήσει τη τρισδιάστατη εκτύπωση για την δημιουργία μιας χειρολαβής και επενδύσεων θυρών στη φάση εξέλιξης του νέου B-MAX, αλλά και το ένθετο εμπρός κολόνας και τα ελαστικά στοπ πίσω πόρτας κατά τη δημιουργία του νέου Kuga. Η Ford εξετάζει τώρα το ενδεχόμενο μαζικής παραγωγής εξαρτημάτων αυτοκινήτων μέσω αυτής της τεχνολογίας.

Πηγή: Ford Motor Hellas[/accordion]

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button